מבצעים מיוחדים
0 0.00

תרופות נגד ADHD עלולות לפגוע בעוברים

במהלך 12 השנים האחרונות החלו נשים רבות לצרוך תרופות שמטפלות ב- ADHD (הפרעות קשב והיפראקטיביות), זאת למרות שידוע שהתרופות הללו עלולות להזיק לעובר.

הסיבה לעלייה בכמות הנשים שצורכות את התרופות נובעת מההתנהגות של חברות התרופות שמשכנעות אנשים לצרוך תרופות כדי לתפקד בצורה טובה או יותר מכך – כדי לשרוד. ניתן לראות עלייה בכמות האנשים שמשתמשים בכדורים שונים וביניהם כדורים נגד דיכאון ועד תרופות שמפחיתות את רמת הכולסטרול, בכל אופן לפי ה- CDC גורמות תרופות נגד ADHD והיפראקטיביות למומים מולדים ואפילו למוות עוברי.

ADHD מאופיין בהיפראקטיביות, חוסר תשומת לב ואימפולסיביות ופעמים רבות מטפלים בו באמצעות תרופות וטיפול התנהגותי. מכיוון שהדיאגנוזה מתבססת על הסימפטומים שהמטופלים מוסרים לרופאים קשה לדעת בוודאות כמה אנשים באמת זקוקים לתרופות הללו.

בשנת 2003 0.9% מהנשים צרכו את התרופות, הנשים שנבדקו נעו בין הגילאים 15-44, גילאי הפוריות. בשנת 2015 עלה מספר הנשים שצורכות את התרופות באותם הגילאים ב-4% ובשנים 2003- 1011 נמצא כי כמות הילדים שסבלו מ- ADHD זינקה ל-42%.

ADHD
צילום: Depositphotos

על הקבוצות של התרופות והשפעותיהן

קיימות שתי קבוצות של תרופות נגד הפרעות קשב. הסוג הראשון של התרופות ממריץ את המטופל, בין התרופות הללו כלולות: אדרל, ריטלין וויואנס. הקבוצה השנייה אינה כוללת תרופות ממריצות, בין התרופות שכלולות בקבוצה ניתן לציין את התרופה – אטומוקסטין.

מרכיב משמעותי שמשפיע על העלייה בדרישות הנשים עבור מרשמים נגד ADHD הוא העובדה שהרבה נשים משתמשות בתרופות נגד ADHD כדי לרדת במשקל בגלל שתרופות כמו אדרל מפחיתות תאבון וגורמות לירידה ניכרת במשקל.
חלק מהנשים הצעירות מתחילות לצרוך את התרופות בקולג’ במטרה להתרכז לקראת הבחינות, המשקל שיורד הוא חלק מהסימפטומים של התרופה, לכן, הן ממשיכות לקחת אותה גם אחרי שהן מקבלות את הדיפלומה.

הפסיכיאטר צ’רלס סופי מלוס אנג’לס סיפר ל- NBC שנשים צעירות נוהגות להגיע אליו כדי לקבל מרשם לתרופות נגד ADHD ושמדובר על תופעה נפוצה. לדבריו, רבות מהן טוענות שהן צריכות את התרופה כדי לטפל ב- ADHD אך המטרה האמיתית שלהן היא להפחית במשקל, הוא יודע זאת משום שהן מתעקשות לקחת את האדרל ולא מסכימות לקחת תרופות אחרות נגד ADHD.

ה- CDC קורא לנשים לנהוג בזהירות

ה-CDC מזהיר את המשתמשות בתרופות נגד ADHD משום שההשפעות שלהן עלולות להיות מסוכנות ולפגוע בתינוקות. האדרל הוא סם ממריץ כך שלא מפתיע שהוא מסכן עוברים.
מחקר בקרב נשים בהריון מצא קשר בין תרופות נגד ADHD ובין פגמים בלב, המחקר שפורסם באתר JAMA פסיכיאטריה מצא עלייה של 28% במומים בלב בקרב תינוקות שנחשפו לאדרל במהלך הטרימסטר הראשון של ההיריון.

יכולים להיות עוד סיכונים שאיננו יודעים עדיין בשל העובדה שלא נעשים מחקרים בנושא בשל סיבות אתיות.

בין אם העלייה בכמות המרשמים לתרופות היא תוצאה של אנשים שחווים את הסימפטומים של ה- ADHD ובין אם העלייה נובעת מכך שנשים מקוות להראות רזות יותר בעידן המדיה האובססיבי שסוגד לרזון, העובדה היא שהרבה נשים לוקחות את התרופה בלי להיות מודעות לסיכונים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן