מבצעים מיוחדים
0 0.00

חושבים צלול עם ויטמין B: תנו כוח למוח

השימוש בתוספים שונים יכול לחולל נפלאות בגופינו ולקדם את בריאותנו. על מנת לחזק את המוח, יש סוג מסוים של תוסף שיעשה עבודה נפלאה.

כל ה-B שבעולם

על מנת לעשות סדר, נחלק את הוויטמינים לקבוצות ונראה מהי תרומתם. B1 חיוני לשמירה על בריאות מערכת העצבים. הבא בתור, B2 טוב לבריאות העור וגם שומר על העיניים. B3 עוזר לגוף לייצר אנרגיה ולשמור על חיוניות. B7 מועיל בפירוק שומנים. B9 מאט את תהליכי ההזדקנות, מתקן קלקולים ב-DNA ומומלץ מאוד גם לנשים הרות. מה לגבי שיפור תפקודי המוח? כאן יועיל ללא ספק B12 והוא לוקח חלק חשוב גם בבריאות העיניים, שהן חלק ממערכת העצבים ויש להן חיבור ישיר אל המוח (עצב הראיה).

ויטמין B
צילום: Depositphotos

 

“אם ישנו חשש כי הוויטמין הזה מצוי בחוסר, כדאי בהחלט להשלים את החסר באמצעות תוסף תזונה זמין”

 

אל תתנו לחוסר לנטרל אתכם

רבות מהדיאטות של התקופה המודרנית מבוססות על הפחתה בבשר וצריכה מוגברת של מזון מן הצומח. ככלל, זוהי מגמה מבורכת ובריאה אם לוקחים בחשבון השפעות האפשרויות והתמודדות עימן. אנשים הנמנעים לחלוטין מצריכת מוצרים מן החי, בשר, עוף, דגים, עלולים לסבול מירידה בכמות ה-B12 בגוף. בין היתר, הדבר מתבטא בהזדקנות מהירה, עודף סטרס ולפעמים גם עייפות ותשישות מוגברת. אם ישנו חשש כי הוויטמין הזה מצוי בחוסר, כדאי בהחלט להשלים את החסר באמצעות תוסף תזונה זמין. B12 ובמידה מסוימת גם B6 (חומצה פולית) מועילים מאוד גם בייצור הדם וכן למגוון תהליכים תוך תאיים שאת חלקם המדע רק מתחיל לגלות כיום.

איך נזהה חוסר ב-B12

חוסר בוויטמין B12 אפשר לזהות בדרכים שונות, למשל על ידי ביצוע בדיקת דם וניתוח התוצאות במעבדה. אבל יש סימפטומים ידועים שיכולים לרמז על חוסר אפשרי. אחד המרכזיים שבהם הוא ירידה בראיה. אם התחלתם לפתע לראות כפול או מטושטש, לא בטוח שאתם צריכים זוג חדש של משקפים או עדשות מגע. בהחלט יתכן שמה שצריך זה להוסיף את התוסף הנכון. חוסר התייחסות לבעיה, שפוגעת באופן הדרגתי בעצבי הראיה, עלול להביא להשלכות בלתי הפיכות.

אבל מחסור יכול לבוא לידי ביטוי גם בסימנים אחרים, כגון שינוי בציפורניים. ציפורניים אשר נסדקות ונשברות בקלות עשויות לומר לכם כי חסר לכם B12. גם שינויים בצבע הציפורן מהווים אינדיקציה אפשרית לכך. אגב, מלבד תוספים, אפשר לשפר את נוכחות הוויטמין בגופנו על ידי צריכה של דגים (כגון טונה או סלמון), צריכה של יוגורט, חלב או בשר בקר. גם בחזה עוף, ביצים ודגנים ישנה תכולה נאה של הוויטמין אך מכיוון שלא תמיד זה מספיק, אם צריך – קחו את התוסף ותנו כוח למוח.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן