מבצעים מיוחדים
0 0.00

פתרונות טבעיים לכאבי בטן, גזים ונפיחות

כאבי בטן מזמן לזמן מהווים בעיה מוכרת. כולנו מכירים גם את אותה נפיחות שאחרי ארוחה כבדה. אבל יש אנשים הסובלים מכך במיוחד. אם אתם סובלים מכאבי בטן, נפיחות בבטן, גזים, שימו לב. יש פתרונות טבעיים שיוכלו לחולל פלאים. אז למה אנחנו בעצם סובלים מתופעות אלו ומה עושים ?

למה הבטן מציקה כל כך

למה התופעות הללו מתרחשות ומדוע הן כל כך מציקות? יש כמה הסברים אפשריים. אם אתם סובלים מבטן נפוחה, גזים ואי נוחות, ייתכן מאוד שאתם אוכלים מהר מדי. הצטברות של גזים בבטן בהחלט יכולה להיווצר בשל כך. בנוסף, ישנם מאכלים אשר גורמים לקשיי עיכול, ומוטב להמעיט בצריכתם. אם אתם נוהגים לשוחח הרבה בזמן הארוחה, גם לזה יש השפעה. כך נכנס אוויר למערכת העיכול והבטן מרגישה נפוחה. אך במידה אפילו יותר משמעותית, יש סיבה אחרת. חיידקי המעיים והקיבה הם ה”אשמים”. למעשה, אלה חיידקים ידידותיים לנו. זהו מצע המכונה פלורה והוא חיוני לתהליכי עיכול תקינים. אם התזונה שלנו מקשה על החיידקים הללו, התוצאה היא כאבי בטן ונפיחות. לעיתים די בשינויים תזונתיים מינוריים, כדי לחוש הבדל מאוד משמעותי.

משפחה מאושרת במטבח
צילום: Depositphotos

“שימו לב למה שאתם אוכלים. הפחיתו את צריכה המאכלים המתוקים. כדאי להעדיף מאכלים כגון קמח מלא על פני קמח לבן, למשל”

 

סלרי – טיפול עשרת אלפים לבטן שלכם

את הבטן שלנו אנחנו לא יכולים להכניס לטיפול עשרת אלפים במוסך. אבל הטיפ הבא שקול לטיפול עשרת אלפים נהדר לבטן. לטיפול הזה אחראי לא אחר מאשר הסלרי. הוא לא רק מעולה בסלט או במרק. אפשר ואפילו מומלץ להכין ממנו שיק. הוא טעים, בריא ומחולל נפלאות לתהליך העיכול. זה מתרחש מכיוון שהוא מספק תנאים אידיאליים לחיידקי המעיים. כאשר הם זוכים לתנאים מיטביים, כל תהליך העיכול משתפר. ההקלה מורגשת מאוד מהר. כדאי לדעת שלסלרי יתרונות רבים נוספים. הוא עשיר בסיבים, הוא מוריד את רמת הכולסטרול, הוא מכיל סידן, ברזל ושפע וויטמינים. במקביל, הערך הקלורי שלו נמוך במיוחד. ואם זה לא מספיק, הוא גם טעים ומרענן את הנשימה.

עוד המון דברים טובים לבטן שלכם

אז אמרנו שסלרי מעולה לבעיות עיכול וגזים. וכפי שאמרנו, מומלץ לאכול בנחת, לא להרבות בשיחה בזמן הסעודה. אך יש עוד דברים שיחוללו פלאים ויסייעו לעיכול תקין וטוב. קודם כל, שימו לב למה שאתם אוכלים. הפחיתו את צריכה המאכלים המתוקים. כדאי להעדיף מאכלים כגון קמח מלא על פני קמח לבן, למשל.

העדיפו לאכול ארוחות קלות וקטנות. אם אתם מרגישים מלאים מאוד אחרי האוכל, אכלו פחות. גם פעילות גופנית נחוצה מאוד. בכל גיל, פעילות גופנית טובה לעיכול, מעבר לכל התועלות הנוספות. נסו להפחית את צריכת מאכלי החלב. יש אנשים שסובלים מרגישות לסוכר החלב (לקטוז). יוגורט, לעומת זאת, מומלץ כי הוא מכיל חיידקים הטובים לעיכול. יוגורט מחלב עיזים – מומלץ.
וויתרתם על חלב ואתם חשים שיפור? תוכלו למצוא תחליפים. חלב סויה או חלב אורז יכולים בהחלט להשתלב טוב עם הקפה של הבוקר. אגב, להרבה אנשים, עודף קפה יוצר עצירות וקשיי עיכול. נסו להכין חליטות צמחיות וקרוב לוודאי שתחושו בהבדל. תה קמומיל מצוין לעיכול. גם תה עם נענע. להקלה על הבטן, אפשר להשרות נענע, מנטה או רוזמרין במים חמים. מספר דקות ואז שותים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן