מבצעים מיוחדים
0 0.00

פפאיה לטיפול במחלות אקזוטיות

פירות טרופיים יכולים להיות יפים ומיוחדים למראה וגם טעימים ומתוקים מאוד. לאחרונה דיווחו חוקרים כי מצאו שתמצית מעלי הפפאיה נושאת בחובה תועלות מגוונות. בין היתר, זוהי תרופה טבעית לטיפול במחלות חום וקדחת כדוגמת דנגי. במקביל, נוסיף ונאמר כי יש עדויות נוספות ליתרונות בריאותיים הטמונים בתמצית עלי הפפאיה. רציתם לדעת מה למשל? למשל ניקוי רעלים וטיפול בכולסטרול גבוה לצד שיפור במראה העור. תועלת קיימת גם בחיזוק מערכת העיכול ואולי אף תחליף טבעי לאינסולין (יש עדויות ראשונות להשפעה ניכרת בהפחתת סוכר בדם).

מיליוני אנשים מצויים בסיכון

מוצאו של פרי הפפאיה המתוק, ככל הנראה, הינו בדרום אמריקה. פרי מיוחד למראה זה אפשר לאכול כפי שהוא או להכין ממנו תבשילים שונים, סלטים ומרקים. בנוסף, מיוחסות לו מגוון סגולות בריאות כך שכדאי בהחלט להכניס אותו לתפריט שלכם. לאחרונה, כך נמסר, גילו חוקרים כי ניתן להשתמש בצמח זה גם לצורך נוסף. עלי הצמח, שהוא למעשה עשב גדול ולא עץ, יכולים לשמש להכנת תרופות לטיפול במחלות אקזוטיות. מי שביקר בחו”ל, בדרום אמריקה למשל, יתכן ומכיר מקרוב את החיסון לקדחת דנגי. צמח הפפאיה, כך נראה, יכול להועיל מאוד למי שאיתרה מזלו ונדבר במחלה.

קדחת דנגי איננה מחלה נפוצה בישראל. אך ברחבי העולם מיליונים רבים של אנשים מצויים בסיכון יום יומי לחלות בה. על פי הסטטיסטיקה, במדינות הטרופיות מאות מיליוני אנשים חולים במחלה מדי שנה בשנה. מכאן נובעת החשיבות המרובה לאפשרות הטיפול הטבעיות והזמינות. הקדחת עשויה להזכיר מחלות חום סטנדרטיות, והיא אורכת מספר ימים לא רב. עם זאת, ישנם אנשים הסובלים מפגיעה נלווית וחמורה במערכת החיסון. ירידה באיכות הדם, הרס של טסיות והשפעות נוספות עשויים לסכן את חיי החולה. עלי הפפאיה, למרבה המזל, יכולים להיטיב מאוד את מצבם של החולים וכעת – זו עובדה בדוקה ומוכחת.

פפאיה
צילום: Depositphotos

“החוקרים מדווחים כי תמצית מעלי הפפאיה מחזקת את הדם וטובה לטיפול בקדחת. ההשפעה חיובית ניכרת על חיזוק מערכת החיסון באופן שמאפשר להתמודד טוב יותר בין היתר עם מחלת קדחת דנגי”

 

לא רק הפרי טעים ובריא

הפופולריות של פרי הפפאיה עלתה בימי האימפריה הספרדית. המעצמה הימית של ימים עברו הביאה את הפרי לרחבי העולם וטוב שכך. הפרי הגדול הינו בעל ריח נעים והוא משמש לטיפול בכאבי בטן, לשיפור העיכול ואף מיוחסות לו סגולות נוספות. למשל, נחשב כמועיל לכלי הדם, הפחתת כולסטרול ועוד. מה שפחות ידוע בארץ זה העובדה שבארצות אקזוטיות משתמשים בעלים כתרופה טבעית. בעלים יודעים להשתמש כדי להכין תרופות לחיזוק הדם, טיפול במלריה ומחלות דם. המחקר מציין כי התגלה שתרופה טבעית שכזאת אכן מעלה את כמות טסיות הדם. כן, לא רק הפרי טעים ובריא. התגלה כי מהעלים ניתן להכין תרופות טבעיות שמזרזות ריפוי של פצעים, חיזוק מערכת החיסון, הפחתת דלקות ואפילו האטת מחלת הסרטן בחולים.

במחקר שבוצע לא מכבר, לקחו החוקרים עלי פפאיה. הם הפיקו תמצית ובדקו אילו חומרים מצויים בה. הם לא הסתפקו בכך אלא בדקו את ההשפעה של התמצית על חולדות ועכברים. נבדקה ההשפעה על הרכב הדם והתוצאות היו מעודדות ביותר. החוקרים מדווחים כי תמצית מעלי הפפאיה מחזקת את הדם וטובה לטיפול בקדחת. ההשפעה חיובית ניכרת על חיזוק מערכת החיסון באופן שמאפשר להתמודד טוב יותר בין היתר עם מחלת קדחת דנגי.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן