מבצעים מיוחדים
0 0.00

עכשיו זה בדוק: לישון יותר – זה טוב למוח

הדברים הללו נועדו בשבילכם, אם אתם סטודנטים טרוטי עיניים. זה נועד גם עבורכם, תלמידים שמוותרים על שעות שינה. כדי ללמוד עוד קצת למבחן, כמובן. אבל בעצם, הדברים ההלו מיועדים לכולם. גם לכם, שעובדים יותר מדי קשה וישנים פחות מדי. אלה שמעדיפים לגנוב עוד שעה מול המחשב או הסמרטפון. גם אם חושך בחוץ והצרצרים מאחלים לכם לילה טוב.

כעת זה רשמי ובדוק. מחקר שמגלה עד כמה חשוב לנו לישון מספיק. גם כדי שנהיה ערניים ונמרצים. גם כדי שנוכל לחשוב טוב יותר ובצלילות. גם כדי שנצליח בביצוע מטלות, משימות, מבחנים. שיהיה ברור, עייפות זו צרה. לישון יותר זה טוב בשבילכם.

לומדים פחות, ישנים יותר

אם אתם לומדים בבית ספר או באוניברסיטה, אין תחליף ללימוד. אין תחליף לישיבה מול הספרים, הקשבה להרצאות, תרגול ועוד תרגול. חוקרים שבדקו את הרגלי הלימוד של סטודנטים מציינים דבר חשוב. מי שמעדיף ללמוד בלילות שלפני המבחן, עושה טעות. לימוד עמוק אל תוך הלילה הינו בבחינת “יצא שכרו בהפסדו”. כלומר, לפעמים עדיף ללמוד פחות, ולישון יותר.
חוקרים ביקשו להדגים את העניין בצורה נאה. הם ביקשו מסטודנטים להקפיד על שינה מספקת במשך כשבוע. שבוע לפני מבחן, שינה של 8 שעות לפחות בכל לילה. חוקרים שעוסקים בחקר המוח, הזיכרון והחשיבה מספרים כי התמונה הייתה חד משמעית. הסטודנטים שלמדו פחות שעות לפני הבחינה הצליחו יותר. כלומר, שינה טובה עדיפה על עוד כמה שעות טובות של שינון. עוד כמה שעות טובות של סיכומים או תרגילים לתוך הלילה.

שינה
צילום: Depositphotos

“החוקרים שבדקו את ביצועי הסטודנטים, מגלים עובדה יפה. כאשר ישנים יותר, מצליחים יותר וזה מדעי. לא משנה אם מדובר בסטודנט ממוצע, סטודנט חלש או סטודנט מצטיין, זה פשוט כך”

 

יותר גולשים, פחות ישנים

לא רק סטודנטים באוניברסיטה מוותרים על שינה מספקת. עוד ועוד אנשים ישנים כיום פחות. הם גולשים יותר באינטרנט. הם משקיעים יותר בעבודה. הם צופים יותר בטלוויזיה. הם עונים יותר על מיילים מהעבודה, גם בשעות הערב. פחות מדי שעות שינה, זה לא מומלץ ולא רצוי. אנשים שישנים פחות מדי חשופים יותר למחלות. עייפות מחלישה את מערכת החיסון. עייפות גורמת לנו להיות עצבניים. היא מעלה את לחץ הדם ועלולה להביא לכאבי ראש, מיגרנות, בעיות עיכול. מחקרים קודמים גילו כי אפילו שבוע של חוסר שינה נותן את אותותיו. בין היתר, מושפעים חילוף החומרים, משך הזמן שבו הגוף מתגבר על דלקת או מחלה. ריפוי רקמות ופצעים מואט אף הוא. גם המוח פועל לאט וכך גם מהירות התגובה ותחושת הרווחה הכללית.

זהירות, שינה מועטה

החוקרים שבדקו את ביצועי הסטודנטים, מגלים עובדה יפה. כאשר ישנים יותר, מצליחים יותר וזה מדעי. לא משנה אם מדובר בסטודנט ממוצע, סטודנט חלש או סטודנט מצטיין, זה פשוט כך. בממוצע, ציוני הסטודנטים שישנו היטב היו גבוהים יותר ב-4 נקודות. עייפים? תהיו בטוחים שהמוח שלכם יתפקד פחות טוב. וזה לא קורה רק במבחנים.

על מנת לשלול מקריות בתוצאות, נהגו החוקרים כך. הם אספו סטודנטים מכל מיני פקולטות. לאחר מכן הם הבטיחו ציון נוסף לסטודנטים שישנו 8 שעות בלילה. כל סטודנט קיבל התקן שמנטר את שעות השינה. לאחר מכן נותחו ציוני הסטודנטים ונוטרלה תוספת הציון. גם לאחר הנטרול, היה ברור. ציון ממוצע גבוה יותר ב-4 נקודות, לא פחות. זה פשוט כך. שנו יותר ותהיו יותר בריאים ויותר חדי מחשבה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן