מבצעים מיוחדים
0 0.00

עובדות שחשוב לדעת על רפואה משלימה וסרטן

רפואה משלימה כוללת מגוון עצום של שיטות וטכניקות. היא נתפסת כיום כלגיטימית גם על ידי רופאים רבים. על פי ההערכות, מעל לשליש מחולי הסרטן עושים שימוש כזה או אחר ברפואה משלימה. חשוב להכיר כמה עובדות וגישות בנושא. אחרי הכל, ברפואה משלימה טמונים יתרונות אך גם סכנות.

לא כולם מדווחים לרופא המטפל

חולים שמקבלים טיפולים שונים לסרטן לא ממהרים לגשת לבית המרקחת ללא התייעצות עם הרופא המטפל. אך מסתבר כי אחוז לא קטן מקרב המטופלים לא מיידע את הרופא בדבר קבלת טיפול משלים. כמטופלים וכחולי סרטן, חשוב לדווח על כל טיפול, קונבנציונלי או משלים, לרופא שלכם. מדוע זה כך? משום שטיפולים מסוימים עלולים להיות בעלי השפעה. השפעה על התוצאות של טיפולי הקרנות, כימותרפיה וכיוצא בזה.

בדיקות מדאיגות
צילום: Depositphotos

“תגליות מודרנית מגלות עובדה שבה תומכים מטפלים משלימים מזה דורות. הגוף יודע לחזק את עצמו אם מעניקים לו תנאים נאותים, תזונה איכותית, שלווה”

 

אם זה לא יועיל, זה לא יזיק, האומנם?

חולים במחלות קשות, שלא מרגישים הטבה מצופה מהרפואה הקונבנציונלית פונים לרפואה משלימה מסיבות רבות. גישה מרכזית גורסת כי “אם זה לא יועיל, זה גם לא יזיק”. יש גישות מסוימות ברפואה האלטרנטיבית אשר אין בהן אפשרות לנזק או סיכון (למשל יוגה), אך יש גם גישות שעלולות לסכן. במיוחד הדבר נכון אם מגיעים למטפלים לא מוסמכים. בנוסף, רופאים מספרים כי יש תופעה מדאיגה. מטופלים אשר מתוך עיקרון, מעדיפים לפנות לרפואה אלטרנטיבית על פני רפואה קונבנציונלית. במידה ונעזרים גם בזה וגם בזה, ובמידה ומדווחים לרופא המטפל, זה בהחלט יכול להועיל. אך במידה ומפסיקים טיפול קונבנציונלי ופונים אך ורק לדרך המשלימה, זה עלול להיות בעייתי. אפילו מסוכן. למרות האנקדוטות בדבר, חולי סרטן שהבריאו בשל טיפול משלים, הראיות המחקריות בנושא זה דלות ביותר.

דיקור סיני עבור תופעות לוואי

דיקור סיני לדוגמא, עשוי להיות טוב מאוד בהפגת סימפטומים מסוימים של הסרטן. במיוחד הקלה של תופעות לוואי המלוות טיפולים אגרסיביים בסרטן. דיקור עשוי להועיל למשל להפחתת כאבים. הקלה על בחילות וחוסר תיאבון. יש חולי סרטן אשר מדווחים כי דיקור גם מסייע לשינה טובה יותר ותחושת רווחה נפשית משופרת.

להרגיע את הגוף והנפש – זה תמיד טוב

לא רק אקופונקטורה יכולה להרגיע קשיים רגשיים, מצוקה או חרדות שעימם מתמודדים חולי סרטן בשלבים שונים של המחלה. יש הרבה שיטות ברפואה משלימה שיכולות לעזור. יוגה למשל וכן ביופידבק. טיפולי גוף ועיסויים יכולים לשחרר לא רק שרירים תפוסים אלא גם חסימות רגשיות וחרדות. חשוב לציין כי מי שנעזר בכמוסות צמחיות להשגת רוגע נפשי או טיפול בבחילות צריך להתייעץ עם הרופא. ישנם צמחי מרפא אשר עשויים להפחית את השפעת התרופות הקונבנציונליות. יש כאלה שדווקא מעצימות את הטיפול ועלולות להביא למינון יתר.

פעילות גופנית, זה חשוב גם לחולים

תגליות מודרנית מגלות עובדה שבה תומכים מטפלים משלימים מזה דורות. הגוף יודע לחזק את עצמו אם מעניקים לו תנאים נאותים, תזונה איכותית, שלווה. אך גם צעדים זמינים כמו פעילות גופנית, חשובים מאוד לחולי סרטן. דווקא חולים ששמרו על גוף פעיל במינון הנכון חשו יותר נמרצים ובעלי רמות אנרגיה גבוהות. זאת לעומת חולים ששקעו לתוך שגרה של טיפולים והתנהלות פסיבית.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן