מבצעים מיוחדים
0 0.00

מה צריך לדעת על תזונה במקרה של תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז IBS הינה אסופה של סימפטומים שאולי אינם מהווים סכנה לחיים אבל אין ספק שהם מאוד מעיקים. התסמונת, Irritable Bowel Syndrome איננה תמיד מאובחנת בנקל אבל כפי שנראה מיד, יש כל מיני דרכים שיעזרו גם לכם להרגיש הרבה יותר טוב.

תזונה שמתאימה לתסמונת המעי הרגיז

דיווח מאוד מרכזי שעליו מספרים אנשים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז הינו שמדובר בבעיה כרונית. התסמינים יכולים להיות לעיתים חמורים יותר ולעיתים חומרים פחות, הם יכולים להטריד ברציפות לפעמים שבועות ארוכים, אבל הבשורות הן כי יש טיפולים טבעיים שיכולים לסייע. יש מרכיבים תזונתיים ותוספים שיקלו, למרות שלא ידועה כיום תרופה שתעלים את כל הסימפטומים באופן מוחלט. הטיפ הראשון שלנו הוא להעדיף אוכל טרי וכמה שיותר טבעי. מזון מעובד, עם כל מיני חומרים משמרים ותוספים כמעט תמיד יביא להרעה בעוצמת הסימפטומים.

תסמונת המעי הרגיז
צילום: Depositphotos

“מחקרים גילו כי ישנם אנשים אשר סובלים מיציאות רכות בגלל שלמעשה חסר להם בגופם ויטמינים מסוימים. מה למשל? למשל ויטמין די. הוויטמין הזה, שידוע גם כחשוב לריפוי דלקות, מסייע גם למערכת העיכול ומשפיע מאוד לטובה”

 

רגועים יותר, מרגישים טוב יותר

מעי רגיז מתבטא פעמים רבות בעצירות, ריר בצואה, נפיחות וגזים. מלבד שינויים בתזונה, חשוב גם להכניס יותר שלווה לחיים. פעילויות כמו יוגה, הליכה באווירה הפתוח, נחשבים לטובים. אפשר לנסות גם מדיטציה או פילטיס ובקיצור – כל מה שיגרום לכם להרגיש יותר רגועים ויותר נינוחים.

החיידקים שנלחמים נגד תסמונת המעי הרגיז

במערכת העיכול של כולנו יש תפקיד חשוב, אפשר לומר אפילו חיוני, לכל מיני יצורים חיים. מדובר בחיידקים זעירים שבלעדיהם לא היינו יכולים לעכל את המזון שאנו אוכלים או לפחות הינו מתקשים בכך מאוד. תוספת פרוביוטיקה לתזונה שלכם יכולה להועיל מאוד לתפקודי מערכת העיכול בהרבה מאוד מובנים. הוכח כי פרוביוטקיה מסייעת לעיכול טוב יותר של מגוון מאכלים לרבות סוכרים וחלב. מכיוון שיש כל מיני סוגי פרוביוטיקה, גם אם ניסיתם סוג אחד וזה לא ממש עזר, נסו סוג אחר. מגוון סוגי החיידקים הידידותיים גדול ושיטת הניסוי והטעיה איננה בעייתית. לא תוכלו לסבול ממנת יתר ואין תופעות לוואי.

סובלים משלשול? אולי זה הפתרון

תסמונת המעי הרגיז באה לידי ביטוי בהרבה פעילות במעיים, לפעמים כאבי בטן ומיחושים וגם הרבה יציאות רכות (שלשול). כאשר אתם סובלים מהבעיה הזאת, מומלץ להרבות באכילה של אורז מבושל, עם מעט מלח ולא מתובל מעבר לכך. זה מאוד מקל אבל לפעמים צריך גם משהו נוסף. מחקרים גילו כי ישנם אנשים אשר סובלים מיציאות רכות בגלל שלמעשה חסר להם בגופם ויטמינים מסוימים. מה למשל? למשל ויטמין די. הוויטמין הזה, שידוע גם כחשוב לריפוי דלקות, מסייע גם למערכת העיכול ומשפיע מאוד לטובה. מסתבר כי למרות שהגוף מייצר את הוויטמין הזה בעקבות חשיפה לשמש, יש אנשים שבכל זאת חסר להם ממנו ויש תוספים שישלימו את החסר.

מה כן ומה לא

תזונאים מספרים כי אבץ נחשב למסייע למערכת החיסון והוא מועיל גם להתאוששות לאחר זיהומים. בנוסף, מחקרים חדשים מגלים כי אבץ יכול לסייע מאוד לאנשים בעלי מחלות של המערכת העיכול (כגון קרוהן וקוליטיס). יתכן, אם כן, שתוספת אבץ לתזונה תעזור לכם, אבל שימו לב גם מה לא כל כך מומלץ. יותר מדי ויטמין סי לא טוב לאנשים הסובלים מקיבה רגיזה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן