מבצעים מיוחדים
0 0.00

סובלים ממיגרנות ומהשמנת יתר? חשוב שתקראו על המחקר הבא

מספר האנשים הסובלים ממשקל יתר נמצא בעליה. הדבר מלווה בהרבה מאוד סימפטומים ותחלואה נלווית. למשל סיכון לשבץ, התקפי לב, תמותה מוקדמת, סוכרת. במיוחד מסוכן מצבם של אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית.

מחקר חדש גילה השפעה מפתיעה ובלתי צפויה להורדה במשקל. אם אתם או ילדיכם סובלים ממיגרנות, הדברים הבאים חשובים לכם באופן מיוחד.

השמנת יתר חולנית, זה מסוכן

הפחתה במשקל, עבור אנשים הסובלים מהשמנה, משפרת מאוד את איכות החיים. עובדה זו אינה נתונה לוויכוח. עם זאת, כל הזמן מתגלות עובדות נוספות אשר מעלות סיבות נוספות שבגינן חשוב להפחית במשקל. פרופסור איטלקי, מאוניברסיטת פדובה, חשף לאחרונה כי מצא תוצאה חשובה במחקרו. לדברי פרופסור פגאנו, נמצא כי בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית להרזיה השפעה חיובית על כאבי ראש חזקים. למעשה, הפחתה דרמטית במשקל הועילה מאוד לסובלים ממיגרנות.

כאב ראש
צילום: Depositphotos

“אם אתם סובלים מעודף משקל, בפרט השמנת יתר קיצונית, הרי לכם דבר נוסף שכדאי לדעת. קחו לתשומת לבכם שאין ספור היבטים בחייכם צפויים להשתפר לאחר הפחתה במשקל”

 

על פי ההגדרה הרפואית המקובלת, השמנת יתר חולנית שונה מהשמנה “רגילה”. מדובר באנשים אשר משקלם הנוכחי עשוי להיות כפול ויותר ממשקלם הרצוי. מדד שמסייע להגדיר מי סובל ממצב זה הינו ה-BMI. במידה ונמצא כי ערך ה-BMI הינו מעל 40 האדם מוגדר כסובל מהשמנת יתר חולנית ועל כן הוא נמצא בסיכון מוגבר. הפחתה במשקל משפרת מגוון תסמינים, חיונית לסובלים ממחלות נלוות כגון סוכרת ולחץ דם. השמנת יתר פוגעת רבות גם באיכות החיים הכללית ובחיי החברה והזוגיות. אנשים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית סובלים יותר מתחושה של בידוד חברתי. הם סובלים יותר מדיכאון, קשיי ניידות, תפקוד כללי נמוך יותר. הפחתה במשקל מסייעת לכל זאת. וכעת נודע כי צפויה השפעה משמעותית על כאבי ראש חזקים ובפרט – מיגרנות.

שיפור בכל ההיבטים של המיגרנות

המחקר, שתוצאותיו פורטו בכינוס רפואי לאחרונה, כלל קרוב ל-500 איש. נאספו נתונים מפורטים משלל מחקרים קודמים והתוצאות נותחו בקפידה. לדברי הפרופסור, במחקר שערך נתגלה תמונה מאוד ברורה. הפחתה במשקל השפיעה על כל ההיבטים הידועים של המיגרנות בקרב הנחקרים. למשל, הפחתה במשקל הביא לתדירות נמוכה יותר של התקפי המיגרנה. ההפחתה במשקל הביאה גם לקיצור כל אפיזודה של התקף. גם רמות הכאב היו נמוכות יותר.

המחקר התייחס למגוון רחב של מדדים ומשתנים. בין היתר, רמת BMI התחלתית ולאחר הרזיה. אופי ההרזיה, האם בצורה של שינוי תזונתי ופעילות גופנית או על ידי ניתוחים בריאטריים (קיצור קיבה). גיל הנבדקים כלל גם ילדים וגם מבוגרים. נבדקו גם רמות הכאב וכיוצא בזה. על פי הממצאים, ההשפעה החיובית הייתה ברורה מבחינה סטטיסטית. ההשפעה לטובה ניכרת גם בקרב צעירים וילדים וגם בקרב מבוגרים. לא היה משנה אם הירידה במשקל נבעה מדיאטה או מניתוח קיצור קיבה. כמו כן, הטבה נמצא ברמות שונות של ירידה במשקל.

אם אתם סובלים מעודף משקל, בפרט השמנת יתר קיצונית, הרי לכם דבר נוסף שכדאי לדעת. קחו לתשומת לבכם שאין ספור היבטים בחייכם צפויים להשתפר לאחר הפחתה במשקל. שיפור תפקוד הריאות והלב. הפחתה בנזקים צפויים לשלד ובפרט למפרקים. סיכון נמוך יותר לשבץ, התקפי לב. חיזוק מערכת החיסון. ואם אתם סובלים מכאבי ראש ומיגרנות, תחושו גם בכך שיפור ניכר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן