מבצעים מיוחדים
0 0.00

סובלים מכאבי ברכיים? לא תאמינו מה ישפר את המצב

כאבי ברכיים עשויים לנבוע ממגוון סיבות. סיבה מאוד מרכזית לכאבים מציקים במפרקי הברך הינה מחלה ניוונית. זו מחלה הפוגעת בין היתר בסחוס ויוצרת כאבים. למחלה הזאת קוראים אוסטאו ארטריטיס (OA). זהו למעשה סוג של דלקת במפרקים. המחלה יכולה לפגוע במפרקים שונים, לרבות באצבעות של ידיים או במפרק הירך.

אולם הפעם נספר איך משהו מאוד פשוט יכול לשפר את כאבי הברכיים שלכם. זהו פתרון הזמין לכל אחד. זהו פתרון שמשפר את מצבם של הכאבים באופן דרמטי. זה אפילו לא עולה לכם כסף. לפתרון הזה קוראים – הליכה.

קצת על אוסטאו ארטריטיס

אוסטאו ארטריטיס הינה מחלת מפרקים ורקמות חיבור. את המחלה מלווה שחיקה של הסחוס ולעיתים גם פגיעה בעצם. הסימפטומים כוללים ירידה בתנועה, טווח תנועה הולך וקטן. בנוסף, מופיעים כאבים ותחושה של נוקשות. עם הזמן, בשל נטייה להימנעות מתנועות כואבות, עשויות להופיע השלכות נוספות. למשל, ירידה במסת השרירים. רבים מהחולים מדווחים כי הכאבים או הנוקשות משמעותיים יותר בשעות הבוקר. כך גם המצב לאחר מנוחה ממושכת. בשל הכאבים, לרבים מהחולים יש נטייה להמעיט בפעילות גופנית בכלל והליכה בפרט. כעת מגיע מחקר שאומר שדווקא זה מה שמאיץ את החמרת המחלה. דווקא פעילות גופנית מתונה ובפרט הליכה עוזרים מאוד לשפר את המצב.

כאב ברכיים
צילום: Depositphotos

“הליכה יכולה לעצור או להאט את המגבלות התפקודיות. ההליכה הביאה לתפקוד טוב יותר ואפילו פחות כאבים לאורך זמן. אנשים שהקפידו ללכת מידי יום סבלו פחות מאובדן תפקודי בברכיים”

 

כמה צריך ללכת בכל יום

לאחרונה ניתן לשמוע על טרנד המקשר בין הליכה לבריאות. אין ספק כי הליכה תורמת לבריאות, אך השאלה היא כמה צריך או כדאי ללכת. אחד המספרים שנזרקים לאוויר בעניין זה הינו 10,000. עבור רבים זה נהיה מספר שאין להרהר אחריו. עשרת אלפים צעדים ביום, לא פחות, זה מה שצריך. אולם מחקר חדש בנושא אסטאו ארטריטיס מצא אחרת. לפי המחקר על מנת למנוע החמרה ואף להביא להקלה משמעותית, פחות זה יותר. מומלץ להתחיל עם כ-2000 או 3000 צעדים ביום. בהדרגה כדאי להגדיל את המרחק עד לכדי 6000 צעדים ביום. במספר זה של צעדים נמצא ההשפעה הכי דרמטית על הסובלים מדלקת מפרקים וכאבי ברכיים.

הקלה כבר לאחר זמן קצר

חוקרים אמריקאים שביצעו לאחרונה מחקר מקיף בקרב חולים נתנו הסבר חשוב. על פי החוקרים, הליכה יכולה לעצור או להאט את המגבלות התפקודיות. ההליכה הביאה לתפקוד טוב יותר ואפילו פחות כאבים לאורך זמן. אנשים שהקפידו ללכת מידי יום סבלו פחות מאובדן תפקודי בברכיים. המחקר מגלה דבר מדהים נוסף. את ההשפעה המיטיבה ניתן לגלות לא רק אחרי חודשים של הליכה יומית. כבר לאחר מספר ימים דיווחו החולים על הקלה של ממש.

על פי המחקר, שבדק כ-2000 איש, נבדקו כמה מדדים. לאחר תקופה של שנתיים נבדקו היכולת ללכת בכלל וכן קצב ההליכה. נמצא כי מי שמקפיד על הליכה קבועה חש פחות כאבים, סובל פחות מנוקשות גם בימים קרים. השימוש בתרופות ירד ורמת שביעות הרצון עלתה. להליכה ולפעילות מתונה, יש את היכולת לסייע בהפחתת דלקת. תוך כדי כך, מתברר גם כי להליכה השפעה על רמות האושר בכלל. לסיכום, אם פעם הרופאים המליצו לנוח כאשר כואב, כיום יודעים שלא תמיד זה כך. פעילות גופנית והליכה מתונה טובה גם לבריאים וגם לסובלים מכאבי מפרקים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן