מבצעים מיוחדים
0 0.00

מרגישים שאתם נופלים מהרגליים מרוב תשישות? כך תטעינו את עצמכם באנרגיה חדשה

רבים מאיתנו מבלים הרבה מאוד שעות בעבודה, מטלות הבית או מול המחשב. יש כאלה שמתרוצצים בין כמה עבודות, משלבים לימודים עם עבודה או עבודה עם המשימה המפרכת של גידול ילדים וחינוכם. אז מה הפלא שכל כך הרבה אנשים מדווחים על כך שהם פשוט נופלים מהרגליים מרוב תשישות? אפילו צעירים מרגישים חסרי אנרגיה, כאשר השילוב של מעט מדי שעות שינה (או איכות שינה נמוכה) ביחד עם תזונה לא מוצלחת נותן את אותותיו. אם אתם מוצאים את עצמכם שוב ושוב מוזגים לעצמכם כוס קפה כדי להישאר ערניים או נעזרים במשקאות אנרגיה בצורה מוגזמת, יתכן שהפתרון הטוב באמת נמצא במקום אחר.

ברזל במקום קפאין

לא חייבים לרצות להשתתף בתחרויות ספורט מאתגרות כדוגמת תחרות איש הברזל בכדי להכיר את החשיבות של הברזל לגופנו. בעוד שקפאין נותן זריקת אנרגיה שמחזיקה מעמד לזמן קצר, אספקת ברזל לגופנו חשובה בהרבה. פעמים רבות, אנשים יישארו עייפים אפילו אם הם ישנים בכל לילה גם שמונה או תשע שעות. כאשר מקור העייפות איננו בשינה, ההסבר עשוי לקחת אותנו לעבר חוסר בברזל שצריך למלא.

פחות מדי ברזל בתזונה גורם לחוסר דם ולעייפות. עם הזמן, מופיעים סימפטומים נוספים כדוגמת חשיבה איטית, זמן תגובה ארוך, עמידות נמוכה למחלות. אם אין לכם מספיק בשר בתפריט שנו זאת. אם אתם רוצים מקורות חלופיים לברזל, אכלו יותר קטניות. העדיפו דגנים מלאים על פני דגנים לא מלאים (למשל אורז מלא עדיף בהרבה על אורז לבן). גם באגוזים תמצאו מקור טוב לברזל. רופאים ממליצים במקרים של אנמיה ליטול תוספי ברזל ואם אתם מרגישים תשושים, תוכלו להיוועץ ברופא או נטורופת בעניין זה.

צילום: Depositphoto

B12 – ויטמין חשוב מאוד

ויטמין זה הינו חשוב מאוד לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה ולחילוף החומרים. הגוף איננו יכול לייצר את הוויטמין הזה כך שחשוב לספק לו את הכמות הרצויה על ידי צריכה של מוצרי חלב ובשר ובמידת הצורך, ניתן להיעזר בתוסף. עוד מקור טוב לאנרגיה מחודשת הינו ג’ינסנג (שמגיע מהמזרח הרחוק) ונחשב חם ומעורר.

אבץ ומגנזיום

מחקרים מגלים כי הרבה מאוד אנשים סובלים כיום לאו דווקא ממחסור בברזל אלא מחסור במינרלים אחרים כדוגמת אבץ או מגנזיום. לכך יכולות להיות השפעות מאוד מדאיגות על הגוף, לא רק מבחינת עייפות וחוסר ערנות. למגנזיום יש תפקיד מפתח בחילוף החומרים. חוסר במגנזיום מעורר עייפות אך עשוי גם לגרום למתח נפשי וירידה במצב הרוח. עשויה להופיע גם השפעה על מערכת העצבים ועל פעילות תקינה של המוח.
מגנזיום כתוסף תזונה יכול להיות בעל השפעה מאוד ניכרת אך אין לזלזל גם בחשיבותו של האבץ. לאבץ משמעות בפעילות האנזימים שבגוף וגם השפעה על המערכת ההורמונלית. תזונאים מוסיפים כי אבץ חיוני לגוף בתהליכי ריפוי של פצעים, חשוב להתפתחות של ילדים ובני נוער וגם לנשים בהיריון. חוסר אבץ עשוי להשתקף בעייפות, ירידה במשקל, התדלדלות השיער. אבץ ניתן לקבל מצריכת בשר בקר, קטניות ודגנים. עם זאת, לפעמים הוא לא נספג היטב בגוף ולכן, אבץ כתוסף תזונה עשוי להיות חיוני.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן