מבצעים מיוחדים
0 0.00

מעכשיו יש עוד סיבה טובה לאכול פירות הדר

חשבתם שאתם יודעים הכל על פירות הדר? יש לנו בשורות חשובות עבורכם וגם חדשות טובות. מסתבר שיש תועלת נוספת שהתגלתה לאחרונה. תועלת שבגללה כדאי שבעתיים לאכול פירות הדר או לסחוט מהם מיץ טרי, טעים ובריא.

הרבה יותר ממקור לויטמין C

פירות הדר נחשבו לפאר החקלאות הישראלית עוד לפני עשרות שנים. הרבה לפני שההייטק הפך לקטר הייצוא, ארגזי פירות ההדר יצאו מנמל יפו לכל ארצות העולם. בארץ ובעולם למדו להוקיר את הפירות הטעימים. גם את הבריאות הנובעת משפע ויטמין סי שבתפוזים, בקלמנטינות ובאשכוליות כולנו מכירים ומוקירים. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מגלים עוד מרכיבים שנמצאים בפירות הדר ואשר יועילו מאוד לבריאותכם. בין היתר עולה ממחקר חשוב כי תמצית מרוכזת של פירות הדר יכולה למנוע התפתחות של גידולים סרטניים. המחקר פורסם באתר PUBMED.

פירות הדר
צילום: Depositphotos

“על פי המחקר, מסתבר כי פקטין שנמצא בפירות הדר הוא ככל הנראה המרכיב החשוב כל כך. הפקטין כולל חומרים אשר מתחברים לחלבון galectin-3 וכך הופכים אותו לחומר שונה ומנטרלים אותו. בנוסף, לפקטין השפעה חיובית על דילול דם ומניעת התקף לב ושיפור של דלקות”

 

פירות הדר, חלבונים וסרטן

הקשר בין פירות הדר לבין מחלת הסרטן עובר דרך חלבונים שעלולים להיות בעלי השפעה מזיקה לגופנו. מדענים מספרים כי יש חלבונים (כדוגמת galectin-3) אשר קשורים להתפתחות סוגי מחלות שונות. החלבונים הללו קשורים להתפתחות לא רק של מחלת הסרטן אלא גם של מחלות שמזיקות לאיברים שונים בגוף. בין היתר, נוכחות החלבון מעלה את הסיכון למחלות לב, נזקים בכליות. בעוד שלא ידועות כיום תרופות שיכולות לנטרל את השפעתן המזיקה של החלבונים, שימו לב לגבי הקשר עם פירות ההדר. מחקרים עליהם אנו שמחים לספר לכם גילו כי רכז של פירות הדר טבעיים משפיע על החלבון הזה.

מתי galectin-3 הופך לבעיה

כמו הרבה מאוד חומרים שנמצאים בגוף ואשר יכולים להיות מזיקים, גם חלבון galectin-3 לא חייב להוות בעיה. למעשה, כמו כולסטרול, גם החלבון מיוצר בגוף ובכמות מסוימת הוא כלל לא מזיק. כמו כולסטרול, בכמות מסוימת יש בו כדי להועיל והוא בהחלט חיוני. במה הוא חיוני לנו? חוקרים מסבירים כי הוא למשל קשור לתחזוקת הגוף ובריאות הרקמות.
החומר הזה קשור להופעת דלקות ולעוררות מערכת החיסון. זה חיוני, כמובן, כאשר לגוף חודרים מזיקים ממגוון סוגים. מזיקים אשר נקראים פתוגנים. אך אם יעלו רמות galectin-3 מעבר לכמות שהופכת אותו למועילה, אז מתחילה הבעיה. זיהוי רמה גבוהה מדי של החלבון נחשב מדד לרמת סיכון לכל מיני מצבים רפואיים. לצד סרטן, זה סימן לאפשרות התפתחותן של מחלות בכליות, סיכון להתקף לב וכן למחלות ניווניות.

הבידוד שמזיק לנו

מה שהחוקרים מסבירים לגבי החלבון והשפעתו על תאים סרטניים הוא כזה. אם רמת החלבון גבוה מן הרצוי נוצרת מעין הסתיידות של כלי הדם. החומר מבודד את התאים הסרטנים כמו חומר בידוד של חוטי חשמלי. אך שלא כמו בידוד חשמלי שנועד לצרכי בטיחות, כאן ישנה בעיה. הבידוד הזה מזיק לנו כי הוא מפריע לגוף לזהות את התאים הסרטניים ולסלק אותם.

איכלו פירות הדר ותהיו בריאים

על פי המחקר, מסתבר כי פקטין שנמצא בפירות הדר הוא ככל הנראה המרכיב החשוב כל כך. הפקטין כולל חומרים אשר מתחברים לחלבון galectin-3 וכך הופכים אותו לחומר שונה ומנטרלים אותו. בנוסף, לפקטין השפעה חיובית על דילול דם ומניעת התקף לב ושיפור של דלקות.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן