מבצעים מיוחדים
0 0.00

מנטה – הרבה מעבר לריח מרענן

עלי מנטה נחשבים לפתרון בדוק לריענון הנשימה. זו הסיבה שמוסיפים תמצית מנטה למשחת שיניים. אך למעשה, צמח המנטה גם מציע הרבה סגולות נוספות ויתרונות בריאותיים.

למשל, הוא משפר את ריח הפה אך תורם גם לבריאות השיניים. יכול להקל על דלקות בחניכיים וכן על כיבים. מנטה, צמח שהוא גם זן של נענע חריפה, מציע גם מענה לסובלים מבעיות עיכול. למשל יעיל לסובלים מכאבי בטן, גזים או תסמונת המעי הרגיז. ומלבד הטעם הנהדר והריח המצוין, נספר לכם עוד כמה עובדות בריאות על המנטה.

מנטה לטיפול בהצטננות ובכאבי ראש

אפשר להוסיף את העלים הריחניים של המנטה לסלטים קצוצים. אפשר לחלוט את העלים לתה או להכין מהם רטבים. ניתן להוסיף אותם לדגים בתנור ולקציצות. אך למטרות רפואיות יש להשיג גם כמוסות וכן שמן אתרי על בסיס אותם עלים ירוקים.
שמן אתרי או חליטה של מנטה טרייה יכולים להקל מאוד על הצטננות ומחלות חורף. חליטה, שמן או כמוסות יכולים לסייע בפתיחת מערכת הנשימה והפחתת ליחה. ברפואה עממית, ידוע כי מהעלים הירוקים ניתן להכין אפילו משחות אשר מקלות על כאבים שונים. כצמח רפואי, ניתן לשתות חליטה כזאת לצרכי חיטוי.

מנטה
צילום: Depositphotos

“את העלים ניתן לחלוט במים רותחים או להוסיף לתה. ניתן להוסיף גם כפית דבש. לטיפול בכאבי שרירים או כאבי ראש ניתן אף להכין קומפרסים חמים”

 

ניתן לומר כי המנטול הינו מעין אנטיביוטיקה טבעית. תרופה שיכולה לעזור לכאבי גרון ויש אומרים, גם להורדת חום. החומר המעניק את הריח הנעים, כלומר מנטול, מרגיע שיעול וגרון צורב. הוא מפחית את הגודש והנזלת. מקל על כאבי ראש. ניתן למרוח כמה טיפות של שמן מנטה על גבי הרקות ולעסות בתנועות מעגליות. כדאי לדעת שלמנטה גם סגולות נוספות, למשל כטיפול נגד בחילות.

שיפור תהליך העיכול

אם אתם סובלים מתסמונת המעי הרגיז, מנטה יכולה להועיל לכם מאוד. ניתן להרגיש הקלה מהירה על ידי שמן מנטה מרוכז, כמה טיפות וההקלה מורגשת. מחקר חדש מגלה כי למנטה יכולת לשפר את פעילות הוושט והקיבה. לסובלים מצרבות ואפילו מכאבים בחזה הנובעים מבעיות עיכול, שמן מנטה מחולל נפלאות. ממצא זה, דווח מניסוי שבוצע במרפאה למחלות בדרכי העיכול.

החוקרים פרסמו על תוצאות מאוד ברורות. נמצא כי לשמן יכולת להקל מאוד גם על אנשים שמרגישים כאבים בזמן בליעה או תחושה של צריבה. לאנשים הסובלים מהפרעות בוושט, ההקלה ניכרת מאוד אם משתמשים בכמה טיפות ממש לפני הארוחה. על פי המחקר, ההקלה קשורה, כנראה, ליכולת המנטול להקל על פעילות השרירים אשר מעורבים בתהליך העיכול. אך גם אם לא סובלים מתסמונת המעי הרגיז, מנטה יכולה להועיל. היא מפחיתה נפיחות בבטן ועוזרת לשחרור עודפי גזים. את אתם מרגישים מלאים אחרי ארוחה כבדה, תה מנטה יאפשר לכם לנשום לרווחה.

הרגעת מתח והקלה על השרירים

כצמח מרפא, למנטה יכולת מרשימה ביותר להרגיע את הגוף ואת הנפש. היא יכולה לשחרר שרירים תפוסים ולהקל על חרדה. את העלים ניתן לחלוט במים רותחים או להוסיף לתה. ניתן להוסיף גם כפית דבש. לטיפול בכאבי שרירים או כאבי ראש ניתן אף להכין קומפרסים חמים. בבתי הטבע ניתן להשיג כמוסות של שמן מנטה (גם בשילוב ג’ינג’ר) וכן שמן אתרי נוזלי.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן