מבצעים מיוחדים
0 0.00

מחקר מצא את גורם המוות מספר אחד בעולם וזה לא מה שחשבתם

למרות שתוחלת החיים בעליה, לא ניתן להיות שבעי רצון מהמצב הקיים. מחקרים מגלים כי מקרים רבים של מוות בגיל צעיר, היו יכולים להימנע, גם מבלי לנקוט צעדים דרסטיים.

למעשה, אין גם צורך לבצע השקעה ניכרת על מנת להפחית את התמותה ועובדה זו חייבת להתפרסם בתפוצה כמה שיותר רחבה. מחקר מקיף גילה לאחרונה את גורם המוות מספר אחד בעולם. לא משנה מה נדמה לכם שאתם חושבים על כך, ככל הנראה לא תצליחו לנחש מה הדבר. אחרי שנספר על כך, יש לנו גם המלצות יישומיות חשובות.

מחקר גלובלי של גורם המוות ב-200 מדינות

המחקר המקיף שעליו אנו מתבססים גילה דבר מדהים, הקיים בקנה מידה גלובלי. המחקר, שבדק את הנושא בקרוב ל-200 מדינות גילה את הדבר הבא: עשרים אחוז ממקרי המוות בעולם נגרמים לא בשל מלחמות, לא בשל פיגועים, לא בשל מחלות כרוניות הנובעות מגנטיקה או בשל תאונות דרכים. עשרים אחוז ממקרי המוות בעולם מקושרים באופן כזה או אחר לתזונה לא בריאה. משמעות הדבר ברורה, מספיק שהציבור ישפר את הרגלי התזונה שלו ותוחלת החיים תעלה ומקרי מוות מוקדם רבים יימנעו. אנו לא מדברים על שימוש בתרופות, פעילות גופנית או אלמנטים אחרים. שיפור הרגלי התזונה והיפטרות מהרגלי תזונה לא מוצלחים כשלעצמם ישפרו את הבריאות ויעזרו במניעת תחלואה.

גורם המוות
צילום: Depositphotos

“תזונה לא בריאה כוללת לא רק עודף מלח ופחות מדי ירקות ופירות. תזונה לקויה כוללת הרבה יותר מדי סוכר, הרבה יותר מדי שומן רווי, הרבה יותר מדי מזון מטוגן”

 

לא מספיק סיבים תזונתיים

מרבים לדבר על חשיבות הוויטמינים או על הפחתה בצריכת מזונות שמנים. כל זה נכון, אבל נרצה לפתוח את רשימת ההמלצות שלנו דווקא במשהו אחר שנקרא סיבים תזונתיים. יש בנמצא שני סוגי סיבים, מסיסים במים ולא מסיסים. שני הסוגים הללו חשובים. סיבים מצויים בפירות, ירקות, אגוזים, דגנים מלאים. מרבית האנשים צורכים לא יותר ממחצית הכמות המומלצת של סיבים ליום. סיבים חשובים לתהליך העיכול, הם מורידים את רמת הסוכר בדם, מורידים את רמת הכולסטרול, מגנים עלינו מפני סרטן ואפילו מפחיתים סיכון לשבץ. הפתרון, איכלו פחות ממתקים והעדיפו ירקות טריים, פירות טריים, קמח מלא, אורז מלא, סובין.

יותר מדי מלח

עם העלייה של צריכת מזונת תעשייתיים עלתה באופן דרסטי הצריכה של המלח. נמצא כי במאכלים תעשייתיים נוהגים להוסיף תבלינים שונים וכמויות גבוהות מאוד של מלח. מלח שולחן, שכולל נתרן, חיוני לכולנו במידה מסוימת. אולם יותר מדי מלח גורם לבעיה משמעותית. עודף מלח מוביל ליתר לחץ דם. יתר לחץ דם מעלה את הסיכון למחלת לב, התקפי לב ושבץ. הפתרון, המליחו פחות את האוכל שלכם והפחיתו את צריכת המאכלים המתועשים והמזון המוכן.

יותר מדי סוכר, יותר מדי שומן

בקנה מידה עולמי, יותר מעשרה מיליון איש הולכים לעולמם מדי שנה מסיבות ישירות הקשורות לתזונה לקויה. תזונה לא בריאה כוללת לא רק עודף מלח ופחות מדי ירקות ופירות. תזונה לקויה כוללת הרבה יותר מדי סוכר, הרבה יותר מדי שומן רווי, הרבה יותר מדי מזון מטוגן. ראוי לציין נקודה אופטימית מבחינה מקומית: במחקר, מדינת ישראל צוינה לטובה מבחינת הרגלי התזונה. אז אמנם אי אפשר לומר כי הכל מושלם ותמיד יש מה לשפר, אך הרגלי התזונה של הישראלי הממוצע הרבה יותר טובים ממה שחשבנו.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן