מבצעים מיוחדים
0 0.00

מחקר חדש מגלה כיצד התזונה משפיעה על בריאות הלב

הבריאות הכללית ובפרט בריאות הלב מושפעת ממדדים רבים. יש משמעות גנטית לנטייה של כולנו לפתח מחלות. לחילופין, הגנטיקה משפיעה על העובדה שבורכנו מחיים בריאים ומערכת חיסון איתנה. אך לצד הגנטיקה, יש משמעות מרובה לגורמי הסביבה. בפרט יש משמעות לתזונה.

מחקר חדש ומקיף במיוחד ביקש לגלות כיצד הרגלי התזונה של אנשים שונים משפיעים באופן הדוק על בריאות הלב שלהם. על רקע הנתונים שמגלים כי תפקוד הלב של כלל הציבור נמצא בירידה, תוצאות המחקר האמור חשובות עבור כולנו.

אי ספיקת לב וסיכונים בריאותיים

בבסיסו, הלב הינו איבר שרירי שנועד לתפקד כמשאבה ביולוגית. הוא נועד להזרים דם ולמעשה להעביר חמצן לכל הגוף. כמו כן, הוא נועד לפנות פסולת מתוך התאים, הוא מאפשר לספק לתאים השונים חומרי הזנה ומרכיבים חיוניים.
כאשר הלב נפגע מסיבות שונות, נוצרת אי ספיקה. אי ספיקת לב למעשה מתארת מצב שבו הלב מתקשה להעביר את הדם בכמות מספקת. זרימת הדם לכל יחידת זמן יורדת, גם במאמץ אך גם במנוחה. מצב כזה עשוי להתבטא בסיכונים בריאותיים ואיכות חיים ירודה. למשל, עשוי להופיע כאב בחזה בשעת מאמץ קל, התנשמות בביצוע פעולות פשוטות, עשויה להופיע בצקת בריאות וסיכון לתוחלת חיים ירודה.

צילום: Depositphotos

“על פי ממצאי החוקרים, נתקבלה תמונת מצב מאוד ברורה, שצריכה של מזון מטוגן, מזון תעשייתי ומיצים גם יחד פוגעת אנושות בתפקוד הלב”

 

אי ספיקת לב יכולה להיות מקושרת עם התקפי לב, אך לא בהכרח. גם מחלות של המסתמים עלולים להביא לאי ספיקת לב. הסימפטומים עלולים לכלול עייפות מוגברת, תחושה של חולשה, ירידה בתיאבון, בחילות ועוד. מחקר, שבוצע במרכז הרפואי מאיו ופורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, ביקש לבדוק האם לתזונה יש משמעות, האם ועד כמה התזונה יכולה למנוע אי ספיקת לב. התוצאות היו מאירות עיניים.

מחקר מקיף על הרגלי תזונה

המחקר בוצע בקרב מעל 15,000 איש, בגיל הממוצע של 45. המחקר נערך במשך תקופה של קרוב לעשור. במהלך המחקר חולקו שאלונים מפורטים. 2-3 אחוזים ממשתתפי המחקר אושפזו במהלך התקופה הזאת בשל בעיות לב. מחצית מהם אובחנו כסובלים מאי ספיקת לב. החוקרים איבחנו רמות שונות של אי ספיקה.

לצורך חישובים סטטיסטיים, החוקרים חילקו מגוון מזונות לקטגוריות שונות. הנבדקים התבקשו לציין אילו סוגי מזונות הם צורכים. כמו כן צוינו היבטים התנהגותיים נוספים הקשורים לתזונה. על פי המחקר יכלו החוקרים לדעת אילו אנשים העדיפו מזון מהיר ואילו צרכו יותר מזונות צמחיים. נבדקו ההבדלים בהשפעה על ספיקת הלב, לפי צריכת מזונות שמנים, אוכל מטוגן, ביצים, שתייה ממותקת וחטיפים. נבדקו ההשפעות גם של צריכת משקאות אלכוהוליים. כמו כן, נרשמו היקפי הצריכה של סלטים, סיבים צמחיים ועוד.

אוהבים מטוגן? הלב בסכנה

על פי ממצאי החוקרים, נתקבלה תמונת מצב מאוד ברורה, שצריכה של מזון מטוגן, מזון תעשייתי ומיצים גם יחד פוגעת אנושות בתפקוד הלב. מבחינה סטטיסטית, אורח חיים שכזה מעלה משמעותית את הסיכוי לאי ספיקת לב, ביותר מ-70 אחוזים. אי ספיקת הלב נובעת ככל הנראה מהשמנת יתר ופגיעה בעורקים. עוד נמסר כי משתתפי המחקר שדבקו בתזונה המבוססת על מזונות צמחיים היו בסיכון נמוך לאשפוז. עד כמה נמוך? יותר מ-40 אחוז פחות סיכון לאשפוז בשל אי ספיקת לב.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן