מבצעים מיוחדים
0 0.00

לא תאמינו כיצד משחת השיניים, בשמים ופלסטיק יכולים להשפיע על ילדיכם

כולם מסכימים כי צחצוח שיניים בוקר וערב הינו דבר חשוב. רופאי שיניים ממליצים לכל הורה להקפיד על ניקוי השיניים של הילדים, זה מומלץ כבר מבקיעת השן הראשונה. בכל חצי שנה לפחות כדאי להגיע עם הילדים לרופא השיניים, לביקורת. הרגלי תזונה גרועים יכולים להביא לתופעות שליליות כדוגמת עששת דוהרת, תזונה מתוקה וחוסר צחצוח שיניים עלולים להביא למציאות כואבת.

מחקר חדש מגלה דבר חשוב ביותר המתקשר למשחת השיניים. מסתבר כי עם כל חשיבות הצחצוח, יש לנקוט זהירות. אפילו אם אתם הורים מודעים, קרוב לוודאי שתופתעו מתגלית החוקרים, תגלית שמראה באיזה אופן משחת שיניים עלולה להשפיע על הילדים שלכם.

כימיקלים והורמונים המשפיעים על הגדילה

באופן טבעי, תינוקות וילדים גדלים. לאורך ההתבגרות, מופרשים באופן טבעי הורמונים שונים המשפיעים בצורה של פרצי גדילה. בעשרים השנים האחרונות, גילו חוקרים תופעה מעוררת דאגה, חלה עליה דרמטית בקצב הגדילה וההתבגרות של ילדים ובני נוער. זוהי תופעה שיוחסה למגוון גורמים, לרבות תוספי תזונה שונים. כעת מתברר, כי אפילו משחת השיניים עשויה להיות אשמה במצב זה. כימיקלים הנמצאים בתעשיית המזון, הקוסמטיקה ומשחות השיניים עלולים לפגוע באיזון העדין. כתוצאה מכך, ילדים מתבגרים בגילאים מוקדמים, ההתבגרות מואצת ולכך עלולים להתלוות השפעות שליליות, גם מבחינה חברתית ופסיכולוגית.

צילום: Depositphotos

“החומרים שמשפיעים על התבגרות מוקדמת יכולים להשפיע במגע. חלקם מצטברים בגוף בשל צריכת מזון אך יש גם חומרים שנכנסים לגוף בנשימה”

 

לא רק כימיקלים שמוסיפים למשחות שיניים עלולים לגרום להתבגרות מוקדמת. על פי החוקרים, גם מזון מעובד, פסט פוד, מוצרי חלב מעובדים, כוללים תוספים המשפיעים באופן דומה. גם שמנים וחומרי סיכוך, מוצרי פלסטיק, עץ מעובד, בלוקים, חומרי ניקוי והדבקה עלולים להוביל לאותה תופעה.

התבגרות מוקדמת וסיכונים בריאותיים

לכאורה, ניתן היה לפתור את תופעת ההתבגרות המוקדמת והמואצת כתופעה של מה בכך. למעשה, זה עשוי להיות גורם סיכון למצבים רפואיים שונים. התבגרות מוקדמת עלולה לגרום לבעיות בדימוי גוף, פגיעה בביטחון עצמי ודיכאונות. יתרה מכך, התבגרות מוקדמת הינה בעלת קשר סטטיסטי עם סיכון לסרטן. על פי החוקרים, התבגרות מוקדמת מופיעה יותר בקרב בנות, מה שמביא לעליה בסרטן השד. אצל בנים, ישנו סיכון מוגבר לסרטן האשכים. התבגרות מואצת מורידה את הגיל שבו מופיע המחזור החודשי הראשון. סימני המין מקדימים להופיע. שיער הערווה ושיער בית השחי מקדימים להופיע. ככל הנראה, יש השפעה על מערכת הרבייה, לרבות ירידה בפריון (במיוחד אצל גברים).

החומרים שמשפיעים על התבגרות מוקדמת יכולים להשפיע במגע. חלקם מצטברים בגוף בשל צריכת מזון אך יש גם חומרים שנכנסים לגוף בנשימה. יש חומרי ריח בבשמים, חומרים משמרים מסוימים, חומרי טעם, שהשפעותיהם טרם נחקרו עד תום. אלה חומרים שעלולים להשפיע על הפעילות ההורמונלית גם זמן רב לפני שסימני גיל ההתבגרות כבר נראים לעין.

ככל הנראה, ההשפעה נרשמת אפילו עם חשיפה של נשים הרות, חשיפה של עוברים לכימיקלים, שלא מוסיפה בריאות. בין החומרים המזיקים ניתן לציין למשל את הפרבנים, אלה חומרים רווחים שנמצאים במשחות שיניים ומוצרי קוסמטיקה. חומר נוסף שנחשב לבעייתי נקרא פתלטים, חומר זה נמצא בתעשיית הבניין, בייצור בגדים ובחומרים פלסטיים למגוון סוגיהם. מדענים סבורים כי יש לטפל בכך. החומרים הללו אינם מתפרקים בקלות, כלומר, הם מזהמים גם את מקורות המים והקרקע.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן