מבצעים מיוחדים
0 0.00

לא סתם פיקנטי: חריף חריף אבל מלא בריאות

פלפל קאיין נחשב לירק פיקנטי ומשובח. הוא איננו גדול במידותיו אך גדול בסגולותיו. הוא ניכר בצבעו האדום עז. וכפי שמרמז לנו צבעו, הוא גם חריף. לפעמים מאוד חריף. ניתן להכין ממנו מגוון תוספות פיקנטיות, אך זה לא הכל. עם כמה שהוא חריף, הוא גם מלא מלא בריאות.

הרבה יותר מצ’ילי חריף

פלפל קאיין מגיע אלינו ממזרח אפריקה הרחוקה. הוא יכול לשמש להכנת תבלין יבש, צ’ילי. ניתן לבשל אותו או לאכלו טרי. הוא לא רק מתבל את האוכל שלנו אלא גם יכול להועיל בהיבטים נוספים. בין סגולותיו הרפואיות והבריאותיות ניתן למצוא למשל טיהור מפני פטריות. נמצא כי לפלפל זה יש אפקט חזק אנטי פטרייתי. הוא יעיל בחיסול מגון רחב של פטריות ופרזיטים. את זאת, משיגים מבלי שהוא פוגע בתאי הגוף הבריאים.

פלפל קאיין
צילום: Depositphotos

“לפלפל קאיין יכולת מוכחת להקל על גודש באף. מי שסובל מאותן מחלות חורף מעיקות, יפיק תועלת מהפלפל הפיקנטי האדום אדום. הוא משחרר סינוסים, מפרק גודש וליחה ואפילו מקל על תסמינים של שפעת”

 

פלפל לטיפול במיגרנות

יש הבדל גדול בין כאב ראש חולף לבין מיגרנה. מיגרה היא סוג של כאב כרוני. זה כאב מציק, בגלים, המלווה לעיתים ברגישות לאור. כאב שיכול להביא להשבתה מוחלטת וחוסר יכולת לתפקד. מסתבר כי פלפל קאיין מסוגל לשכך כאבים ובכלל ובפרט מצוין לטיפול במיגרנות. לא כולם מדווחים על אותה מידה של הקלה. יחד עם זאת, בקרב לא מעט אנשים ההקלה מרשימה ביותר. בין היתר, בזכות שחרור חסימות בכלי דם זעירים. חסימות שנוצרות מעודף טסיות ואשר משפיעות על כאבי הראש העזים. ובכלל, יש הטוענים כי ביכולתו לשפר את זרימת הדם וחיזוק הלב.

מעיכול יעיל ועד לטיפול באף סתום

ברפואה מסורתית נהוגים עוד מגוון רחב של שימושים. לפלפל קאיין יכולת מוכחת להקל על גודש באף. מי שסובל מאותן מחלות חורף מעיקות, יפיק תועלת מהפלפל הפיקנטי האדום אדום. הוא משחרר סינוסים, מפרק גודש וליחה ואפילו מקל על תסמינים של שפעת. החריפות שמגרה את כלי הדם באם אחראית על חלק מהתהליך הזה. בנוסף, הוא גם מצוין לשיפור תהליך העיכול.

חומרים שונים שמצויים בפלפל החריף משפרים את פעילות הקיבה. הוא מעודד פעילות מעיים נמרצת ומונע עצירות. מחקרים חדשים מגלים גם עובדה מדהימה אף יותר. אם פעם חשבו שפלפל חריף מזיק לרירית הקיבה כיום ידוע אחרת. למעשה, הוא מסייע למניעת היווצרות כיבים ופצעים בקיבה. לפלפל האדום עז הזה יש יכולת לשפר את העיכול בדבר נוסף. הוא משפרת את פעילות בלוטת הרוק. כאשר הפה מפיק יותר רוק עיכול המזון מתחיל מוקדם יותר. חולמים להפחית במשקל? אמנם לגבי הטענה שחריפות שורפת קלוריות יש מתנגדים רבים, אבל יש דבר נוסף. בכל את יש לנו בשורה מוכחת. מזון חריף (במידה) תורם להרגשה של שובע. כמו כן, לפלפל יכולת לזרז חילוף חומרים ובכך – תורם להפחתה במשקל.

אפקט מחמם וחיסול דלקות

באופן די מתבקש, פלפל קאיין החריף ממלא את הגוף בתחושה חמימה. לא לחינם, החריפות שלו מכונה באנגלית גם “חמה” (hot). לקאיין מייחסים סגולה מחממת, אשר מעודדת הזעה. זה מצוין בחורף וכן לאנשים הסובלים מקור. להזעה זאת נהוג לייחס גם אפקט מטהר וניקוי מרעלים. ואם כל זה לא מספיק, כדאי לדעת כי הוא גם משכך דלקות. אנשים רבים מדווחים על הקלה מכאבים של דלקות פרקים, גם בעונת המעבר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן