מבצעים מיוחדים
0 0.00

שומן רווי עדיף על שומן צמחי

מה אתם חושבים על שומן מן החי? נדמה כי התשובה ברורה. שומן מן החי הוא שומן רווי. אפשר לומר רווי בהשפעות לא טובות על הגוף שלנו. במיוחד מזיק לכלי הדם, ללב ולמוח. אבל מסתבר שיש מי שחושבים אחרת. יש מי שחושבים שיש דווקא יתרונות לסוג מסוים של שומן רווי, שנקרא tallow. במצבים מסוימים הוא עדיף בהרבה על שומן צמחי.

אנו חושפים כאן את הדברים, לא בכדי להמליץ לכם להתחיל לצרוך הרבה שומן רווי. המטרה כאן היא להראות שיש גם צד נוסף למטבע. אז למה יש מי שחושב ששומן רווי עדיף על שומן צמחי. מהו בדיוק שומן tallow, ובמה הוא שונה משומן צמחי.

נכון אתמול, שגוי מחר

למה אנו רוצים לספר לכם על הדעה החדשה? זכרו את זה. לפעמים ממצאים טריים מגלים עובדות שסותרות מה שידענו אתמול. גם בכל מה שקשור עם שומן, מה שנטען כ”עובדה” הוא לפעמים מידע חלקי ולא יותר. לפני שנים לא רבות כמעט בכל בית נהנו לתת לילדים פרוסה עם מרגרינה. דומה היה שזה ברור: מרגרינה יותר בריאה מחמאה. אבל הגיעו מחקרים שסיפרו כי שומן טרנס לא טוב לנו. לפעמים, כדאי להעדיף דווקא את החמאה.

שומן רווי
צילום: Depositphotos

“שומן טרנס מגדיל סיכון להתקפי לב. מלבד זאת, גם שומן צמחי לא מטוגן לא מומלץ. מחקרים חדשים מעלים את הסברה כי הוא מזיק למוח”

 

מחקר טהור ומחקר כלכלי

הגורמים אשר חושבים כי שומן צמחי פחות בריא לעומת שומן מן החי מוכנים להסביר. הם מסבירים כי שמן קנולה, למשל, שווק כבריא על ידי יצרני השמנים. זהו חלק מטרנד של בריאות, שיש בו גופים כלכליים רבי עוצמה. לכן, כאשר מדברים אתנו על מחקר ודבר מה שהוא “בריא” מבחינה מדעית, חשוב לעצור. חשוב לבדוק מי פרסם את המחקר. מי מממן אותו. אם חברה לייצור שמן קנולה אומרת שהוא בריא יותר, כדאי לבדוק גם מה אומר הצד השני. כי מחקר כלכלי איננו דומה למחקר טהור. מחקר טהור כמו זה שנעשה למשל במרכזים רפואיים מובילים.

מדוע שומן צמחי רע

אז מה מסבירים אלה שסבורים כי שומן צמחי, כמו קנולה הוא רע לנו. קודם כל, הם טוענים שבזמן שמטגנים בשמן קנולה השמן משתנה. טמפרטורת העישון שלו יותר נמוכה לעומת שומן מן החי. ההרכב הכימי שמשתנה הופך את השמן הצמחי לרעיל עבורנו. השמן הופך לשומן טרנס. הוא גורם להשמנה, קשור עם סיכון מוגבר לסוכרת. שומן טרנס מגדיל סיכון להתקפי לב. מלבד זאת, גם שומן צמחי לא מטוגן לא מומלץ. מחקרים חדשים מעלים את הסברה כי הוא מזיק למוח. הוא גורם להסתיידות, פוגע בזיכרון ואף מוביל לאלצהיימר ושיטיון.

טלאו, בריא להכיר

הדעה השוללת את השימוש בשומן צמחי לא משאירה אותנו חסרי תחליף. שומן מן החי, שנקרא טלאו (tallow) מופק מבקר או מכבשים. מאפיין חשוב מאוד שלו, הוא בעל נקודת עישון גבוהה. כלומר, השומן הזה נהרס ומשתנה רק בטמפרטורה מאוד גבוהה. זה קורה לאחר טיגון מאוד ארוך. שומן זה, מן החי, מכיל שומן רווי טהור המופק מאיברים פנימיים. הוא נהרס רק בטמפרטורות של מעל ל-400 מעלות. עוד נמסר כי שילוב בין שומן זה לבין חלבון מסייע לחילוף חומרים. השילוב מקל על קליטת וויטמינים ואף עשוי לחזק את המערכת החיסונית.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן