מבצעים מיוחדים
0 0.00

כל מה שרציתם לדעת על קוקוס וכמה שמן קוקוס בריא לנו

שמן קוקוס מופק מאגוז הקוקוס. אגוז הקוקוס הינו פרי מיוחד. הוא גדל כאשכולות גדולים, על עץ הקוקוס. מקורו של פרי זה הינו בארצות טרופיות. במקביל הוא מסוגל לגדול גם באקלים קר יחסית. הקוקוס זקוק לסביבה משופעת במים והוא משגשג באזורים טרופיים עתירי מים ולחות.

בארץ, לא מגדלים קוקוס בצורה נרחבת, אולם בשנים האחרונות החלו למכור מוצרי קוקוס רבים בחנויות טבע. לקוקוס בכלל ולשמן הקוקוס בפרט מיחסים סגולות בריאותיות רבות שאת חלקן נפרט מיד.

אגוז או לא אגוז, זו השאלה

בעברית וגם בשפות אחרות נהוג לכנות את הקוקוס בשם אגוז. למעשה הוא לא באמת אגוז. ולא בגלל הגודל שלו, הניכר למדי. למרות שהוא התפרסם בתור האגוז מהודו הוא נפוץ בהרבה מדינות טרופיות. גדל גם בתאילנד וכן באיים טרופים רבים נוספים. הפרי משמש כמקור למאכל אך ניתן לייצר ממנו מוצרים רבים. למשל, סיבים לייצור חבלים, משמש חומר גלם לבניה, לייצור סירות, תרופות מסורתיות, סככות (מהעלים). מקליפת הפרי ניתן לייצר כלים, פסלים וחפצי נוי ואפילו כלי נגינה.

קוקוס
צילום: Depositphotos

“צריכת קוקוס נמצאה כטובה מאוד נגד מחלות לב, מביאה להפחתה בכולסטרול ואפילו מפחיתה סוכרת. במיוחד, נמצא כי קוקוס ושמן קוקוס מועילים לחולי שבץ, חולי אלצהיימר ופגועי מוח”

 

ערכים תזונתיים בריאים או לא בריאים?

פרי הקוקוס ניכר בתכולת שומן ניכרת. זה הפך אותו באופן אוטומטי לאוכל חשוד בעיניים מערביות. למרות תכולת השומן הניכרת, התברר בשנים האחרונות משהו מעניין. בשורה של מחקרים התגלה כי מדובר בשומן הרבה יותר בריא ביחס לשמנים רבים אחרים. בוודאי עדיף על שמן טרנס, על חמאה או על שומן שמקורו בבשר אדום.

לגבי חלב קוקוס ויתר המרכיבים האכילים צריך ליצור הבחנה ברורה. בתוך הקוקוס עצמו יש שכבות שונות. יש שכבה לבנה שאותה ניתן לאכול כפי שהיא. בארץ ניתן למצוא אותה כשהיא מיובשת וטחונה. מוצר זה נמכר הן בצורה טבעית יותר והן בצורה יותר מעובדת ופחות בריאה. ממתקי הקוקוס בדרך כלל אינם בריאים במיוחד. זאת בשל תוספות שונות והרבה מאוד סוכר. סיפור אחר לגמרי הוא חלב הקוקוס.

חלב קוקוס מיוצר לרוב מקוקוס טחון בתוספת מים או חלב. מיחסים לו תכונות בריאות למדי אף כי זהו מוצר יחסית שמן. מי הקוקוס, שהם אינם חלב קוקוס, הם נוזל צלול הנמצא בתוך הפרי. אותם מים מכילים אמנם גם סוכרים, אבל יש להם גם ערך תזונתי מאוד גבוה. בין היתר, הם עשירים בסיבים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים. שמן קוקוס, נחשב לבריא מאוד ובהמשך נסביר גם מדוע. לא צריך להגזים בצריכת שמן זה אולם שתי כפיות ביום בהחלט נחשבות יפות לבריאות.

מדוע שמן קוקוס בריא לנו

מחקרים מודרניים גילו כי שמן הקוקוס איננו דומה לשמן רגיל. צריכת קוקוס נמצאה כטובה מאוד נגד מחלות לב, מביאה להפחתה בכולסטרול ואפילו מפחיתה סוכרת. במיוחד, נמצא כי קוקוס ושמן קוקוס מועילים לחולי שבץ, חולי אלצהיימר ופגועי מוח. שמן הקוקוס עשיר בחומר שנקרא טריגליצרידים. אך בניגוד למרכיב זה כפי שנמצא בשמן מאכל רגיל, כאן מדובר במשהו אחר. מבנה כימי בעל שרשרת בינונית ולא ארוכה. המשמעות היא שהגוף יודע לפרק את החומר הזה בקלות ומשתמש בו למטרות מועילות. נמצא כי הקוקוס יכול להאט מאוד את מחלת האלצהיימר. מפחית כולסטרול רע ומעלה את הכולסטרול הטוב. כמו כן, שמן קוקוס הינו בעל תכונות מובהקות של אנטי אייג’ינג.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן