מבצעים מיוחדים
0 0.00

כל מה שרציתם לדעת על פרוביוטיקה ולא ידעתם את מי לשאול

במשך שנים ידענו שחיידקים מביאים עלינו אך ורק צרות ומחלות. חיידקים אמנם יכולים לגרום לדלקות גרון, לעלית החום וכן מחלות קשות בהרבה, אך לא כל החיידקים מזיקים. למעשה, לא הינו יכולים לחיות ללא החיידקים הטובים החיים בתוך גופינו. אז מהם אותם חיידקים ידידותיים, המכונים כיום פרוביוטיקה? קבלו מגוון עובדות חשובות בנושא.

זו לא רפואה משלימה אלא מדע

מטפלים ברפואה משלימה נוהגים להמליץ על פרוביוטיקה ותוספי תזונה, אך אין להתבלבל. גם אם יש תוספי תזונה פרוביוטים הנמכרים בבתי הטבע, מדובר בגישה מדעית לחלוטין. המדע אישש מעל לכל ספק את העובדה שישנם חיידקים אשר מנהלים סימביוזה עם הגוף שלנו. כלומר, הגוף שלנו מעניק לחיידקים הללו, המצויים למשל במעיים, את התנאים החיוניים. אותם חיידקים לוקחים חלק בפעילויות חשובות של הגוף. מלחמה בחיידקים ופרזיטים מזיקים וכן שיפור תהליכי העיכול.

פרוביוטיקה
צילום: Depositphotos

“כתוספי מזון, חשוב ליטול פרוביוטיקה בהתאם לסוג הסימפטום שבו רוצים לטפל. יש חיידקים היעילים במניעת יציאות רכות. יש אחרים אשר יכולים להפחית זיהומים”

 

פרוביוטיקה מול אנטיביוטיקה

מי שנוטל אנטיביוטיקה לצורך טיפול במחלה, פוגע גם באוכלוסיית החיידקים הטובים. האנטיביוטיקה איננה יודעת להבחין בין ידיד לבין אויב. הפרוביוטיקה נועדה להקל על אוכלוסיית החיידקים הטובים “למלא את השורות”. כלומר, בצורה כזאת מונעים התבססות של חיידקים מזיקים. כך גם מעניקים תמיכה במערכת העיכול וגם במערכות נוספות בגוף.

לא רק לעיכול טוב

עובדה מאוד ידועה היא כי פרוביוטיקה משפרת את תהליכי העיכול. אך עוד ועוד סימנים מתגלים לכך כי חיידקים ידידותיים חיוניים להרבה יותר מאשר תהליכי עיכול בלבד. למשל, פגיעה במאזן בין החיידקים הטובים לבין החיידקים המזיקים עלולה להביא לירידה במצב הרוח ודיכאון.

לא רק בתוספי תזונה

המדע גילה מינים שונים של פרוביוטיקה שניתן לייצר בתנאי מעבדה. אך חשוב לדעת כי יש גם מקורות טבעיים, לשיפור מספרם ותפקודם של החיידקים החשובים לנו. דוגמא לכך היא היוגורט החמצמץ. מדובר למעשה על מוצרי חלב שעברו התססה על ידי חיידקים. בדומה לכך, גם ירקות כבושים כגון מלפפון מחוץ או כרוב חמוץ מכילים פרוביוטיקה טבעית. נציין כי לא מדובר על אותם ירקות הנמכרים בשימורים רגילים. הללו בדרך כלל מבוססים על חומץ או חומרי טעם אחרים. כדי להפוך ירקות למוחמצים וטובים מבחינה זאת יש להקפיד על תסיסה אמיתית. תסיסה של חיידקים המעניקים את הטעם החמצמץ וגם את הערך הנוסף, של חיידקים ידידותיים.

האם קיים מינון יתר?

מחקרים גילו כי ממש כמו תרופות, גם פרוביוטיקה יכולה להביא לתופעות לוואי. זה ממש לא בבחינת “כל המרבה הרי זה משובח”. בין היתר, צריכה מוגזמת של פרוביוטיקה עלולה להביא לתחושה של עומס או עצירות. לעיתים גם חשיבה מבולבלת. על פי ההערכות, הדבר עלול לקרות למשל כאשר חיידקים טובים נודדים מהמקום הטבעי שלהם ומגיעים למקומות אחרים בגוף. למשל, מעבר מהמעי הגס אל המעי הדק.

איך בוחרים פרוביוטיקה

כתוספי מזון, חשוב ליטול פרוביוטיקה בהתאם לסוג הסימפטום שבו רוצים לטפל. יש חיידקים היעילים במניעת יציאות רכות. יש אחרים אשר יכולים להפחית זיהומים (למשל זיהום בנרתיק), קנדיה, טיפול בעצירות. יש לקנות פרוביוטיקה אך ורק ממקור מוסמך ולקרוא את ההנחיות לפני השימוש.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן