מבצעים מיוחדים
0 0.00

ארומתרפיה

כולנו מרגישים באופן אינסטינקטיבי משיכה לריחות נעימים. כולנו מרגישים דחיה ומתרחקים מריחות רעים. ארומתרפיה הפכה את חוש הריח לבעל אפקט טיפולי חזק. את ההשפעה הנפשית והפיזית ניתן לרתום לטובת טיפול במחלות חורף, למשל. אך ניתן ליהנות מהרבה מאוד השפעות בריאותיות, בהתאם למגוון השמנים האתרים, מפיקי הניחוח הנעים.

כיצד גילו את הארומתרפיה

ניתן להתייחס אל ארומתרפיה כענף ברפואה האלטרנטיבית. יחד עם זאת, הגילוי שלה ככל הנראה לא הגיע רק על ידי מרפאים או שמאנים. ככל הנראה, השמנים הריחניים התגלו בשחר ההיסטוריה. הריחות שהקיפו את האנשים שהתגוררו בסביבה טבעית נתפסו כחלק מהעולם הטבעי. די מהר הם החלו לשמש בטקסים דתיים, בכל רחבי העולם. הם שמשו כמתנות לאלים במקדשים (מור ולבונה, למשל). במקביל, תמציות צמחים טבעיות החלו לשמש גם למטרות רפואיות וכן לשימושים נפשיים. כבר בתנ”ך ואף בכתבים עתיקים יותר הכירו בכך. גם ביוון הקדומה היו הנביאים והאורקלים עושים שימוש בתמציות של שמנית אתרים. ייצור של שמנים ותמציות ריח החל על בסיס צמחי. עד היום, השמנים מופקים לרוב ממיטב חלקי הצמחים. שמנים מזרעים, מפירות, מעלים, מקליפות העץ, קליפת הפרי וכיוצא באלה. הכל בהתאם לסוגי החומרים הפעילים שאליהם רוצים להגיע.

ארומתרפיה
צילום: Depositphotos

“מומחים לטיפול מסוג זה מונים כמה דרכים אפשריות לשימוש וטיפול. דרך אחת היא לטפטף כמה טיפות של השמן למי האמבט. אפשר להזליף מעט לתוך כלי עם מים חמימים, ולשאוף”

 

אילו השפעות יש לתמציות הריח

אותן תמציות של ארומתרפיה, יכולות להשפיע במגוון רחב של אספקטים. יש, כמובן, צורך להתאים את התמצית המתאימה בהתאם לסימפטומים המפריעים. ישנן תמציות שיכולות לסייע לחיזוק כללי של הגוף. שמנית אתרים אחרים יכולים לאזן את חילוף החומרים. ישנן תמציות ריח שיהיו טובות מאוד לטיפול במחלות של העור. אחרות, תהיינה טובות מאוד להפחתת רגישות או טיפול באלרגיות.
ככלל, טיפול מסוג זה נחשב כמחזק ומרגיע, מאזן מבחינה אנרגטית. טוב גם לדלקות פרקים וכן לטיפול בזיהומים. מרגיע כאבי שיניים. אפשרי לקירור או חימום הגוף, בהתאם לצורך. ישנן תמציות שמן או מלחי ריח שמשפיעים בעיקר על הנפש. רוגע כללי, טיפול בהפרעות שינה, הפחתת חרדה, אפילו טיפל בהפרעות למידה. ישנם חומרי ריח ושמנים שיכולים להועיל גם כטיפול בבעיות פוריות. יש תמציות שטומנות בחובן גם תועלות קוסמטיות. שמנים אחרים יכולים לעזור להפרעות זיכרון.

לא בשאיפה בלבד

חשוב לציין כי תמציות ריח ושמנים מצריכים שימוש זהיר. כמו בתרופות רגילות, עשויה להיות השפעה שלילית של שימוש יתר. כמו כן, יש לציין כי להשגת אפקט מיטבי לא חייבים אך ורק להריח או לשאוף. מומחים לטיפול מסוג זה מונים כמה דרכים אפשריות לשימוש וטיפול. דרך אחת היא לטפטף כמה טיפות של השמן למי האמבט. אפשר להזליף מעט לתוך כלי עם מים חמימים, ולשאוף. אפשר לחמם את התמציות, כך שיתאדו ויתפזרו בחלל. את השמנים המתאימים לכך ניתן למרוח על העור (יש גם המתאימים לעיסוי). יש המציינים אפשרויות נוספות. למשל, הכנת קומפרסים טבולים בשמנים או כתחליף למי פה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן