מבצעים מיוחדים
0 0.00

כיצד אפשר להפוך חמאת גהי לסופר פוד בריא להפליא

חמאת גהי היא אחד ממוצרי החלב הנפוצים ביותר. היא רחוקה מלהיחשב למזון בריאות. מדובר במוצר המצטיין בטעמו, אך יש חסרונות. ניתן להשתמש בה לצרכי טיגון, אפיה, בישול או כממרח, אבל יש כמה בעיות.

חמאה רגילה תכולה גבוהה של סוכר החלב מה שהופך אותה בעייתית עבור רגישים ללקטוז. היא גם מכילה הרבה שומנים רווים, ובכך היא תורמת לעליה בכולסטרול. אך מסתבר שאפשר להפוך את החמאה הרגילה שכולנו מכירים לחמאת גהי, שהיא סופר פוד של ממש. הסוד הזה, שמגיע לישראל באיחור אופנתי, מוכר בהודו ובאתיופיה מזה שנים רבות. כעת נראה מהו בעצם הסופר פוד הזה, איך אפשר להכין ובמה ניכרות סגולותיו הטובות.

חמאת גהי החמאה הצלולה

הסופר פוד, כלומר מזון על שמכינים מחמאה נקרא גהי. יש המכנים אותה גם חמאה צלולה. אחרים מסבירים שמדובר בחמאה מזוקקת. לגהי כמה תכונות החשובות המבדילות אותה מחמאה רגילה. למשל, היא עמידה לאורך יותר זמן גם ללא קירור. היא כוללת רק מעט מוצקי חלב, לעומת חמאה רגילה. היא מצטיינת בצבעה הנאה. גם אנשים הרגישים לחלב יכולים לצרוך אותה ללא בעיות. גם בארץ, ניתן בחנויות המובחרות ובבתי טבע לרכוש חמאה מסוג זה. במקביל, אפשרי להכין אותה גם לבד. מה שניתן לעשות זה בעצם לבצע זיקוק. מחממים את החמאה בזהירות. מפרידים את הקצף ואת המשקעים. מה שנשאר הינו סופר פוד בריא שכדאי מאוד להכיר.

חמאת גהי
צילום: Depositphotos

“מסתבר כי צריכת גהי מתאימה גם למרבית הסובלים מרגישות לחלב. כמו כן, יש בה נוגדי חמצון חזקים. הם עוזרים לבריאות הכללית ולתפקודים קוגניטיביים. זהו סופר פוד שעשיר בחומרים חיוניים מרובים”

 

חמאת גהי טובה ללב שלכם

החמאה הצלולה מהווה מאכל הודי מסורתי. ההודים מאמינים כי היא מועילה מאוד לגוף ולנפש. אך לא רק טענות מסורתיות באות להוכיח עובדה זו. בהודו אך גם במערב בוצעו כמה מחקרים בעניין זה. בהודו, נמצא כי אנשים שצרכו גהי סבלו פחות ממחלות לב. זאת, בהשוואה לאנשים שצרכו שומן מהצומח. שומן זה בדרך כלל נחשב כמועדף על שומן רווי. בנוסף, גם מחלות נוספות של כלי הדם נמצאו בשכיחות נמוכה. ישנם סימנים כי צריכת גהי מעניקה גם הגנה מסוימת מפני כמה וכמה מחלות. בין היתר, מדובר בסוכרת, מחלות של מערכת העצבים, דמנציה, סרטן.

חמאת גהי טובה למוח שלכם

למרות שגם בגהי יש שומן רווי, מסתבר שהוא פועל מעט אחרת. הוא לא פועל באופן הפוגע בנו כמו השומן שבחמאה. המדע מתחיל לגלות כי שומן רווי איכותי דווקא חשוב לנו. למשל, הוא חיוני לבריאות המוח. תאי המוח והעצבים זקוקים לשומן זה כדי לפעול ביעילות. זהו חומר גלם לבניית תאי המוח ולבניית ציפוי לנוירונים. זהו חומר שנקרא מיאלין והיעדרותו מקושרת למשל עם מחלות ניווניות.

טוב לעיכול, טוב לקיבה

מסתבר כי צריכת גהי מתאימה גם למרבית הסובלים מרגישות לחלב. כמו כן, יש בה נוגדי חמצון חזקים. הם עוזרים לבריאות הכללית ולתפקודים קוגניטיביים. זהו סופר פוד שעשיר בחומרים חיוניים מרובים. למשל, אומגה 3 ואומגה 6. מרכיבים נוגדי דלקות ואנטי אייג’ינג טבעי. עוד התגלה כי זהו מאכל שמסייע למערכת העיכול. מתאים מאוד גם לסובלים מקרוהן וקוליטיס ואף מסייע בשיקום הקיבה. ואם זה לא מספיק, יש עוד. לעומת חמאה רגילה, שחימום יתר הורס אותה, כאן זה אחרת. גהי נשרף בטמפרטורות מאוד גבוהות כך שהערך התזונתי נשמר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן