מבצעים מיוחדים
0 0.00

יתרונות האבץ ותרומתו לבריאות שלנו

עוד ועוד מחקרים בשנים האחרונות מעלים תמונה מדאיגה. האנטיביוטיקה שכולנו רגילים לסמוך עליה, מאבדת מהשפעתה. החיידקים הולכים ומפתחים עמידות לאנטיביוטיקה. קצב הפיתוח של אנטיביוטיקות חדשות לא מהיר מספיק. יתכן מאוד שהפתרון לבריאות טובה מצוי במקום אחר.

מתברר כי המינרל החשוב אבץ יכול לחולל נפלאות. ביכולתו להביא לחיזוק דרמטי של מערכת החיסון שלנו. זהו חיזוק שמפניו החיידקים לא יכולים להתמודד. מדענים סבורים שיש להתמקד בכך. לצד אחד לשפר את צריכת האבץ. ומצד שני, להחליש את החיידקים עוד יותר בפני מינרל זה.

לוחמה כימית נגד החיידקים

חוקרים בדקו לאחרונה עד כמה האבץ באמת מחזק את מערכת החיסון. לצורך המחקר, הם בדקו את השפעת המינרל הזה על חולים בדלקת מאוד נפוצה, דלקת בדרכי השתן. דלקת בדרכי השתן איננה רק מחלה מאוד נפוצה, זו גם מחלה שיכולה בקלות להביא לסיבוכים רציניים, סיבוכים עד כדי מחלת דם.

אבץ
צילום: Depositphotos

“ללא אבץ, אנו רגישים יותר למחלות חורף ולהצטננות. יש לו תפקיד גם בפוריות. מכאן, עולה השאלה מהם המקורות הטובים לאבץ. חשוב לדעת שאת המינרל הזה הגוף לא יכול לאגור. לכן חשוב מאוד שהתזונה שלנו תכלול את המרכיבים המתאימים”

 

מחקרים רבים, כך מסתבר, גילו עד כה כי אבץ יעיל מאוד נגד מגוון חיידקים. הוא נחשב עבורם לחומר רעיל ולמעשה, מערכת החיסון שלנו יודעת זאת. התברר כי חלק מתאי מערכת החיסון מפזרים אבץ. מערכת החיסון משתמשת בכך אל מול חיידקי שחפת מצד אחד וסטרפטוקוקוס מצד שני. זהו חומר שמשמש נגד מחלות כמו סלמונלה וכאמור, דלקת בדרכי השתן. זהו מעין סוג של לוחמה כימית נגד חיידקים. גם חיידקים שלומדים להתמודד עם חלק מתאי מערכת החיסון נמצאים חסרי אונים מול האפקט הזה. החוקרים מספרים כי יתכן מאוד שעל הרפואה לפעול יותר בנושא זה. כלומר, במקום לנסות לפתח אנטיביוטיקה מסוגים חדשים, יש לעשות משהו אחר, יש לפתח תרופות אשר יהפכו את החיידקים לעוד יותר רגישים לאבץ.

קבלו מקורות טובים לאבץ

אבץ הוא מינרל מתכתי החיוני לגופנו. לא רק לטובת שיפור מערכת החיסון אלא גם לדברים רבים נוספים. בין היתר, זהו מינרל שחשוב לפעילות האנזימים בגוף. הוא גם חומר מאוד שימושי בתעשייה ובייצור מתכות. בין שימושיו השונים ניתן למצוא ציפוי מתכות נגד חלודה וייצור סוללות. הוא משמש לייצור משחות וקרמים לטיפוח.

ללא אבץ, אנו רגישים יותר למחלות חורף ולהצטננות. יש לו תפקיד גם בפוריות. מכאן, עולה השאלה מהם המקורות הטובים לאבץ. חשוב לדעת שאת המינרל הזה הגוף לא יכול לאגור. לכן חשוב מאוד שהתזונה שלנו תכלול את המרכיבים המתאימים. על מנת להעניק לגופינו אבץ בכמות מספקת, עלינו לצרוך בשר בקר ועוף. בשר פעמים או שלוש בשבוע, זה בהחלט חשוב. עבור צמחונים, ניתן להעשיר את התזונה בהרבה קטניות ודגנים מלאים. חובבי הפיצוחים ישמחו לדעת כי אבץ קיים בגרעינים והוא מצוי גם באגוזים. נבט חיטה התגלה כבעל יתרונות תזונתיים מרובים. בין היתר, הוא מכיל הרבה אבץ. במידת הצורך, אפשר להיעזר גם בתוספים איכותיים כהשלמה.

לסיום, נציין עוד כמה סיבות טובות להקפיד על רמת האבץ בגוף. חוקרים טוענים כי חוסר אבץ עלול להגדיל סיכון לסוכרת, לפגוע בהתפתחות ילדים. הוא מועיל להפחתת דלקות בגוף, משפר את חילוף החומרים ובכך עוזר לשמירה על משקל תקין. יתכן שאף מאט את השפעתם של רדיקלים חופשים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן