מבצעים מיוחדים
0 0.00

טיפים מעולים שעובדים כנגד נפיחות בבטן

נפיחות בבטן, אלו הן תופעות שמטרידות כמעט כל אחד ואחת מאתנו בשלב כזה או אחר של החיים. יש כאלה שסובלים מכך באופן כרוני, קבוע. אחרים סובלים מכך מפעם לפעם. בעזרת הטיפים שלהלן תוכלו להרגיש הרבה יותר טוב.

נפיחות בבטן ודלקות מעיים

נפיחות בבטן שלפעמים ממש מקשה לסגור את כפתור המכנסיים לא תמיד אומרת שעליתם המון במשקל. לפעמים הדבר פשוט מעיד על קשיי עיכול או על אכילה מרובה מדי, מהירה מדי ובתוך פרק זמן קצר מדי. בתקופות שאין זמן לבשל ואם אוכלים יותר מדי מזון מהיר, מטוגן ומלוח, סביר מאוד להניח שתרגישו את זה בבטן שלכם. אז מה עושים ואיך אפשר להרגיש טוב יותר? קודם כל צריך להבין את הקשר שבין דלקות מעיים וכאבי בטן.

דלקות מעיים מתרחשות על רקע תזונה מאוד מסוימת. למשל, מי שאוכל מזון מעובד באופן קבוע, נמצא בסיכון להתפתחות דלקות מעיים. מי שאוכל הרבה מטוגן, אוכל יותר מדי בשר וכולסטרול, שותה יותר מדי כוסות קפה וגם מקנח ביותר מדי אלכוהול מעמיס מאוד על מערכת העיכול ומעודד תהליכים דלקתיים. מן הצד השני, צריכה של יותר ירקות ומוצרים מן הצומח (לרבות קטניות, דגנים מלאים ודגים במקום בשר) מהווה פתרון טוב. גם צריכה של סיבים צמחיים מועילה נגד דלקת מעיים ויש גם בונוס. סיבים תזונתיים כפי שיש בשיבולת שועל, קטניות ופירות, למשל, יוצרים תחושה של שובע ועוזרים להוריד במשקל.

נפיחות בבטן
צילום: Depositphotos

רופאים מספרים כי הרבה אנשים נוטים לאכול יתר על המידה בגלל שהם… צמאים. צמא נתפס על ידינו כחוסר גופני אך לא כדאי למהר ולאכול. הקפידו לשתות כמות יפה של מים לאורך כל היום. זה בריא, זה טוב למשקל ומוריד את הנפיחות שבבטן.

אנזימים נגד נפיחות בבטן

גם האנזימים משחקים תפקיד מרכזי. במערכת העיכול שלנו, האנזימים עוזרים לעכל את המזון ולהילחם בחיידקים. ישנם מאכלים שמעצם טבעם יש בהם הרבה אנזימים שמסייעים לתהליך האיכול ומפחיתים נפיחות בבטן. שורש הג’ינג’ר הוא דוגמא טובה לכך וכך גם האבוקדו וגם פירות טרופיים. במידה וידוע לכם כי אתם סובלים מבעיות עיכול קשות, עצירות וכדומה, אפשר בהחלט להרגיש הקלה מהירה על ידי צריכה של תוספי מזון הכוללים אנזימים לעיכול. הזמן האידיאלי לצריכת התוספים הוא לפני האוכל.

מיובשים? כדאי שתשתו

רופאים מספרים כי הרבה אנשים נוטים לאכול יתר על המידה בגלל שהם… צמאים. צמא נתפס על ידינו כחוסר גופני אך לא כדאי למהר ולאכול. הקפידו לשתות כמות יפה של מים לאורך כל היום. זה בריא, זה טוב למשקל ומוריד את הנפיחות שבבטן. בנוסף, הקפידו לאכול בנחת. לעסו היטב ונסו ליהנות מהאוכל ולא רק למהר לדבר הבא. אכילה רגועה ושתיה מרובה יעזרו לכם להרגיש הבדל גדול.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן