מבצעים מיוחדים
0 0.00

טיפול בשומות, כל מה שצריך לדעת

טיפול בשומות חשוב לאנשים רבים בגלל שמדובר על הפרעה אסתטית לא רצויה. אך למעשה, ישנם סוגים שונים של כתמים או נגעים שעלולים להפריע ושבהם אפשר לטפל. לפניכם המדריך שיעשה סדר ויסביר כל מה שצריך לדעת בנושא, מתי זו רק בעיה אסתטית, מתי זו בעיה רפואית ואיך מטפלים.

שומות ונגעים שניתנים לטיפול

כאשר מטופלות או מטופלים מחפשים אחר טיפול בשומות שיהיה יעיל, לא תמיד הם מודעים להגדרה המדויקת של נגעי העור. למען הסדר הטוב, נבהיר כי ישנם סוגים שונים של בעיות עור, שומות או נגעים אחרים, שבהן ניתן לטפל. לדוגמא:

  1. שומה – זהו נגע יחסית בולט וגדול, בעל צבע אופייני השונה מהצבע הכללי של העור. היא עשויה להתפתח או לגדול עם העלייה בגיל. היא יכולה להופיע על הפנים או בכל מקום אחר בגוף ולרוב, לא מדובר בסימן שצריך לעורר דאגה מבחינה רפואית. עם זאת, מבחינה אסתטית זו נחשבת לבעיה הדורשת טיפול, במיוחד כאשר השומה נמצאת במקום בולט. חשוב לציין כי אם מבחינים בשינוי בגוון, בגודל או במבנה של השומה, יש לפנות לאבחון אצל רופא עור (כדי לשלול שמדובר בנגע סרטני).
  2. סרח בעור – מדובר על בליטה, סרח של העור שלרוב צבעו זהה לצבע העור או בעל שוני קטן. לא מדובר על סימן למחלה אך כאשר הסרח גדול הוא עשוי לכאוב בשל חיכוך עם בגד או פציעה. גם אותו ניתן להסיר מתוך מטרה אסתטית.
  3. יבלות – נגעים שמתפתחים בשל השפעה ווירלית, בעיקר בכפות הידיים והרגליים או באברי המין (כאשר מדובר על ווירוס הפפילומה). ישנן שיטות שונות להסרת יבלות, לרבות לייזר או הקפאה בחנקן.

טיפול בשומות למטרה אסתטית או רפואית

נדגיש כי כאשר אנו מדברים כאן על טיפול בשומות, אנו מתייחסים הן למצב שבו מדובר על עניין אסתטי והן על מצב שמדובר על מצב מסוכן. טיפול בנגעים כאשר הם עלולים להיות מסוכנים נדרש אם מבחינים שהשומה לא אחידה, צבע משתנה, היא מגרדת או מדממת. במקרה כזה, ההסרה והטיפול צריכים להתבצע כמה שיותר מהר על מנת למנוע גידול ממאיר. כאשר רופא עור מגלה שהשומה מסוכנת (למשל על ידי ביופסיה), הסרתה תתבצע לרוב בצורה נרחבת יותר. כאשר טיפול בשומות נעשה למטרה אסתטית בלבד, ההסרה תתבצע בצורה יותר מינימליסטית.

איך מתבצע הטיפול

באמצעות לייזר, ניתן לטפל במגוון די רחב של בעיות עור, כגון פיגמנטציה. במקרה זה, האנרגיה מפרקת את המלנין שלאחר מכן מפונה מהגוף. אך כאשר מדובר על טיפול בשומות, גם אם נעשה טיפול בלייזר הדבר נעשה באופן שונה. במקרה הזה, הלייזר לא חודר מתחת לעור אלא פוגע ישירות בנגע המטופל. טיפול בנגעים בשיטה הזאת בעצם צורב את השומה. שיטה נוספת שניתנת לביצוע הינה צריבה על ידי מחט חשמלית. במידה ורוצים לבדוק שלא מדובר בנגע ממאיר, נהוג לבצע את ההסרה בהליך כירורגי (קטן בדרך כלל). כך, אפשר להעביר לאחר מכן את הרקמה למעבדה למטרת בדיקה. כאשר מבוצעת צריבה, אין צורך לאחר מכן בתפרים וההחלמה מהירה יותר.

מרפאת דר’ צחי שלקוביץ

בר-כוכבא 23 בני ברק

טל: 1700-050-5959

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן