מבצעים מיוחדים
0 0.00

טוב לדעת: מה זה טעים, מזין ומחולל נפלאות למוח שלנו?

יערות של ממש אין כל כך בארץ. גם אם אין לנו מהיערות שבהם התברכה יבשת אירופה, כדאי לטעום מפירות היער. בפרט, כדאי לנסות אוכמניות. הן טעימות כמיץ וכריבה. הן נהדרות בסלטים ועל הפנקייק של הבוקר. אך הן לא רק טעימות. הן גם מאוד מאוד מזינות.

וכעת, אפשר גם לגלות שהן מחוללות נפלאות למוח שלנו. רוצים זיכרון טוב יותר? מסתבר שזה יותר פשוט ממה שחשבנו.

טוב למוח ועוד הרבה יותר

מיץ אוכמניות ידוע בהיותו בעל סגולות אנטי דלקתיות. מחקרים גילו כי הוא יעיל לריפוי דלקות בדרכי השתן, למשל. אך מחקרים נוספים מגלים כי הוא גם מחולל נפלאות לשיפור פעילות המוח. ומה בעצם יש בהם, שהופך את פירות היער לטובים כל כך. מה יש בפרט באוכמניות שלא כדאי לוותר עליהן. יש בהן שפע של וויטמינים ומרכיבים נוגדי חמצון. יש בהן סיבים תזונתיים ומינרלים. ולמרות המתיקות היחסית שלהם, יש לפירות היער עוד סגולה מפתיעה. למעשה, הם מורידים את רמת הסוכר בדם. המדע גילה כי אוכמניות משפרות את מצבם של חולי סוכרת. הן טובות לשמירה על בריאות הלב וניהול לחץ הדם. הן יכולות לסייע בשמירה על המשקל ומחוללות נפלאות בהאטת תהליכי הזדקנות. הדבר ניכר גם בפעילות המוח ומערכת העצבים.

אוכמניות
צילום: Depositphotos

“צריכת אוכמניות ופירות יער במיוחד עשויה להועיל. כפרי טרי, כריבה או כקפואים, זה כדאי לא רק לקשישים”

 

המיץ שמוסיף המון – לזיכרון

לא מכבר דיווחו מדענים בריטיים על השלמת מחקר בנושא האוכמניות. המחקר ביקש לבדוק כיצד משפיע מיץ אוכמניות על תפקוד המוח באוכלוסייה מבוגרת. על רקע העלייה המתמשכת בתוחלת החיים, הממצאים שהתגלו חשובים לכולנו. מה עשו החוקרים? ראשית, נאספו כמה עשרות משתתפים מבוגרים. גיל המשתפים בניסוי החל ב-65 והגיע ליותר מ-75. המשתתפים היו בריאים באופן כללי והם חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה מיץ אוכמניות מרוכז. קבוצה אחרת שימשה כקבוצת ביקורת. הנבדקים קיבלו הנחיה לשמור על התזונה הרגילה. למשל, הורו שלא לצרוך יותר ירקות ופירות מכפי שדווחו בתחילה. תקופת הניסוי ארכה כשלושה חודשים.
לאורך הניסוי וכן בתחילתו ובסופו ערכו החוקרים רישום מקיף. נבדקו הביצועים הקוגניטיביים של כל המשתתפים. בנוסף, בוצעו סריקות של פעילות המוח. נבדקו דברים נוספים כגון רמת פעילות של כלי הדם במוח. זהו מדד חשוב לרמת פעילות מוחית. כל זאת, ביחד עם שקלול תוצאות המבחנים הקוגניטיביים נותח ונבדק.

ממצאים ראויים לציון, אודות אוכמניות

החוקרים הבריטיים גילו כמה דברים ראויים לציון. קודם כל, נראו הבדלים בין המשתתפים בניסוי שצרכו אוכמניות לבין אלה שלא. שנית, האוכמניות אכן הובילו לעליה בפעילות המוח שנבדקה. כמו כן, יותר דם זרם למוח, מה שהעיד על פעילות נמרצת. אך מה לגבי זיכרון? גם כאן יש בשורות. במבחנים השונים התגלה כי מיץ האוכמניות בהחלט משפר ביצועים קוגניטיביים.
לאור תוצאות המחקר, אין ספק כי אוכמניות הינן בעלות השפעה על המוח שלנו. בשל העובדה שהזדקנות הגוף מביאה גם להאטה וירידה בפעילות קוגניטיבית, יש כאן דבר מה מעשי. צריכת אוכמניות ופירות יער במיוחד עשויה להועיל. כפרי טרי, כריבה או כקפואים, זה כדאי לא רק לקשישים. יתכן מאוד שיש בכך כדי להאט שינויים ניווניים. אפשרי שיש בזאת כדי לספק הגנה מסוימת, ולו חלקית, מפני דמנציה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן