מבצעים מיוחדים
0 0.00

לא רק מלח – התוסף הנסתר שמעלה את לחץ הדם

מכירים את העובדה שמלח בישול בכמות מוגזמת מעלה את לחץ הדם ואיננו בריא ללב? תוסף נסתר שכמעט אין מדברים עליו ואשר מצוי בהרבה מאוד מאכלים התברר כמשחק תפקיד מרכזי ביצירת יתר לחץ דם. אז אם אתם רוצים באמת להיות בעניינים ואם הבריאות שלכם חשובה לכם, מיד תבינו במה מדובר.

זרחה והסכנות הגלומות בה

לחץ הדם מוגדר פעמיים (בשני מספרים) – פעם אחת בזמן שהלב נמצא במנוחה ופעם אחת עם כל פעימה. על פי ההערכות לפחות שלושים אחוז מהמבוגרים סובלים מרמה כזאת או אחרת של לחץ דם גבוה ויותר ממחצית מהם לא נוקטים כל פעולה כדי לשפר את מצבם. מחקר חדש מגלה כי יש קשר הדוק בין מרכיב תזונתי שנקרא פוספט שנצרך בכמויות גדולות לבין יתר לחץ דם. בעברית, ידוע החומר הזה גם כ-זרחה, בשל נוכחות הזרחן שבו.

השפעת זרחה על לחץ דם
צילום: Depositphotos

“לאחר חודש וחצי בלבד נמצא בבדיקות כי הקבוצה של הנבדקים שקיבלה יותר זרחה הראתה עליה ממוצעת משמעותית בלחץ הדם”

 

זרחה נמצאת באופן טבעי בטבע אך יצרני המזון גם מוסיפים אותה למוצרי מזון למיניהם השונים. לפני שנשפוך אור נוסף על כך, נציין כי המחקר מעלה תמונה מדאיגה. צריכת יתר של פוספטים מקושרת על גם מחלות לב והדבר חולף כמעט באופן מוחלט מתחת לרדאר המודעות של הציבור הכללי. במחקר שבוצע בנושא זה דיווחו החוקרים כי נתנו לקבוצת הניסוי תוספת זרחות בטבליות. התוצאות הושוו לקבוצת ביקורת שלא קיבלה תוספת זרחה. לאחר חודש וחצי בלבד נמצא בבדיקות כי הקבוצה של הנבדקים שקיבלה יותר זרחה הראתה עליה ממוצעת משמעותית בלחץ הדם (גם הסיסטולי וגם הדיאסטולי). יותר מכך, התברר כי הלב שלהם הצטרך לעבוד קשה יותר ומאומץ יותר ביחס למצב התחילי. אגב, בשל משך הניסוי הקצר, תוך זמן לא רב התאזן מחדש לחץ הדם של הנבדקים ששמרו על תזונה נכונה.

כיצד תוכלו להישמר

על מנת להישמר מנזקי הזרחה, אשר ידועה גם כבעלת השפעה על זירוז הסתיידות העורקים, צריך לדעת כיצד היא מגיעה אל גופנו. באופן טבעי, הזרחה נמצאת במגוון מוצרי מזון, גם לא מעובדים. אך לצד הצריכה דרך אכילת בשר או דגים ואפילו קטניות, אנו מקבלים כמות נכבדה של פוספטים בשל צריכת אוכל משומר. חברות המזון גילו כי הוספת זרחה למוצרי מזון, בצורה סינטטית, שומרת על חיי מדף ארוכים יותר. ניתן לבדוק את נוכחות הזרחה ברשימת המרכיבים ולא רק במוצרי מזון בשימורים אלא גם בקפואים ואף במשקאות. על פי תזונאים מוסמכים, עדיף להימנע מצריכה של זרחות בכמות של מעל ל-600 או 700 מיליגרם ליום, עבור אדם בוגר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן