מבצעים מיוחדים
0 0.00

התגלה פרח שיכול להרעיל תאים סרטניים

צמחים טרופיים יכולים להיות בעלי מאפיינים יוצאים מן הכלל. לרוב, אנו נוטים לראות בהם צמחים אקזוטיים ויפים להפליא. אך מסתבר כי יש בהם יותר מכך. יש בהם תכונות מרהיבות לא פחות. תכונות נסתרות מהעין, הטמונות בהרכב הכימי שלהם.

לאחרונה מסרו חוקרים מווינה כי הם גילו פרח אקזוטי שעלול להיות הדבר הבא במלחמה במחלת סרטן. מדובר על מין של סחלב, אשר מכיל רעל יוצא דופן. לא רעל המסוכן לתאים בריאים אלא כזה שמסוכן לתאים סרטניים.

סחלב תאילנדי שיביס (אולי) את הסרטן

סחלבים משגשגים במגוון רחב של תנאים, סביב לעולם. אך בפרט, הם משגשגים במדינות טרופיות. בסביבה חמה ולחה, עם הרבה גשמים ומים וטמפרטורות גבוהות. קיימת מסורת ארוכת שנים של גידול סחלבים לצרכי נוי. במהלך השנים גם נוצרו זנים מלאכותיים, תוצאה של הכלאה בין מיני בר למינים מבויתים. הם גדלים ביערות גשם בעיקר, אך נציגים ממשפחה זו מצויים גם בישראל.
בשלב זה, נמסר כי הפרח הטרופי שיכול להרעיל תאים סרטניים גדל בתאילנד. הוא נפוץ בתאילנד וגם בסביבותיה ושמו המדעי Eulophia macrobulbon. עוד נמסר כי הצמח, שגדל גם בקמבודיה ולאוס הסמוכות, חזק גם בתכונה נוספת, ביכולת אנטי דלקתית חזקה. אגב, לא מן הנמנע שיחל בקרוב גל נוסף של מחקרים חשובים. יתכן ויתגלה כי לסחלבים תועלות רפואיות נוספות כנגד מחלות קשות. עוד יתכן שיתגלה כי סחלבים שונים יכולים להועיל למאבק בסוגי סרטן שונים.

סחלב אדום
צילום: Depositphotos

“בארץ, הסחלב מוכר כצמח מוגן, אולם הוא נמכר במשתלות. ניתן לגדל אותו בבית, בהינתן התנאים הנאותים”

 

נוגד חמצון ומרעיל סרטן

הסחלב האקזוטי התגלה כמכיל חומרים אנטי אוקסידנטיים חזקים מאוד. חומרים שיכולים לנטרל רעלים ורדיקלים חופשיים שפולשים לגוף. במקביל, הסחלב מכיל חומרים שמרעילים תאי סרטן מסוגים שונים. על פי החוקרים, יתכן וכבר בעתיד הקרוב יופקו תרופות לסוגי סרטן כדוגמת סרטן השד. בנוסף, נרשמו סימנים מעודדים בחיסול תאים של סרטן צוואר הרחם. השפעה חיובית נרשמה גם בקטילת תאים של סרטן המעי הגס.
אם נסכם את דברי החוקים נאמר כך. ידוע כי בסחלבים מסוימים ישנם חלבונים מפחיתי דלקת. כעת נמצא כי חלבונים אחרים יכולים לגרום להרעלה תוך תאית. הרעלה של תאי סרטן אשר מונעת את התפשטות המחלה בגוף. טרם ניתן לומר האם ניתן יהיה לייצר באופן כזה תרופה שתביא לריפוי מלא. יתכן מאוד שבתוך זמן לא רב נראה יישומים שיביאו לכל הפחות לטיפול תומך.

חליטת סחלב, טוב גם בשבילכם

בארץ, הסחלב מוכר כצמח מוגן, אולם הוא נמכר במשתלות. ניתן לגדל אותו בבית, בהינתן התנאים הנאותים. זה לא המקום להסביר בהרחבה איך מגדלים סחלבים. כאן רק נציין מדוע זה כדאי. לפרח זה יתרונות בריאותיים הטובים לכולם. כדי ליהנות מכך, כל מה שצריך לעשות זה להכין חליטה (משרה במים חמים). אפשרות אחרת היא לטחון את העלים. את העלים הטחונים ניתן לערבב עם דבש או עם ג’ינג’ר או להוסיף לתה.
לסובלים מאולקוס או מבעיות עיכול, תה או חליטת ג’ינג’ר יועילו מאוד. לתה כזה יש תכונות אנטי בקטריאליות ומרגיעות. תה כזה מקל על דלקות בדרכי השתן. מועיל גם לטיפול בדלקות מפרקים אך זה לא הכל. יש המייחסים לחליטה שכזאת השפעה על חילוף החומרים. יצירת תחושת שובע וירידה במשקל.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן