מבצעים מיוחדים
0 0.00

השפעת דיקור סיני על דמנציה וסקולרית

מחקר מאלף שתוצאותיו פורסמו לא מכבר ביקש לעמוד על היכולת של דיקור סיני (אקופונקטורה) להשפיע לחיוב על סימפטומים של דמנציה וסקולרית. במהלך המחקר נבחנו השפעות הטיפול על בעלי חיים וכן בוצע מטה ניתוח מקיף של ממצאים קודמים.

מטה אנליזה ומחקרים קודמים

בשנים האחרונות מתקיים מחקר מקיף אודות מחלות דמנציה ושיטיון וההשפעה על התפקוד הקוגניטיבי. דמנציה וסקולרית היא מבין הסוגים הנפוצים יותר של דמנציה ומכיוון שהועלתה השערה שדיקור סיני יוכל לסייע בעניין זה הוחלט לתכנן מחקר מקיף בנדון תוך שימוש בממצאים שנאספו. לצורך המחקר, נעזרו החוקרים במסד נתונים שריכז תוצאות קודמות של מחקרים בבעלי חיים מן השנים האחרונות. בוצע ניתוח על (מטא אנליזה) תוך חלוקה לתתי קבוצות.

דמנציה וסקולרית
צילום: Depositphotos

“דיקור סיני מגלה יעילות בשחרור והפחתת תגובות לחץ, פעילות נוגדת חמצון, שיפור חילוף החומרים, שיפור בפירוק סוכרים וצריכת חמצן טובה יותר”

מהי דמנציה וסקולרית

דמנציה וסקולרית, כלומר שיטיון על בסיס פגיעה בכלי דם, איננה מחלה אחת כי אם משפחה שלמה של מחלות. זו משפחה של הפרעות בפעילות מוחית ועל פי ההערכה, כעשרים אחוזים מחולי הדמנציה סובלים ממחלה זו (VD). למעט אלצהיימר, זו הדמנציה השכיחה ביותר ועל כן, לא ניתן להפריז בחשיבותו של טפול יעיל וללא תופעות לוואי.

גורמי סיכון המגדילים את שיעורי המחלה הינם לא רק גיל מבוגר אלא גם לחץ דם גבוה, מחלות לב, עישון, סוכרת. ישנם חוקרים הטוענים כי במידה מסוימת, השכלה וחינוך עשויים לסייע בהפחתת הסימפטומים. המחקר מציין כי ביחס לאלצהיימר, דמנציה וסקולרית מגיבה טוב פחות לטיפול תרופתי מקובל, דבר שממחיש את חשיבות האבחון של סוג המחלה לצד מתן טיפול אלטרנטיבי.

דיקור סיני – רפואה עתיקת יומין

דיקור סיני היא טיפול סיני עתיק יומין הידוע בכך שהוא חסר תופעות לוואי. באסיה, שיטה זו שעושה שימוש במחטים עדינות ובנקודות דיקור הפרוסות על פני הגוף, משמשת אלפי שנים. בין היתר, הטיפול מסייע לנפגעי שבץ להשתקם. דבר זה ראוי לציון שכן ידוע כי כעשרים או שלושים אחוזים מנפגעי שבץ מגלים בתוך זמן לא רב סימנים של דמנציה וסקולרית. מכיוון שעד כה בוצעו לא מעט מחקרים בבעלי חיים בתחום זה, ביקשו החוקרים לבצע ריכוז ממצאים שיטתי ויסודי.

המסקנות והתוצאות:

על פי ניתוח של שישה עשר מחקרים רבי היקף שאיגדו ממצאים של טיפול ביותר משלוש מאות וחמישים בעלי חיים הגיעו החוקרים למסקנות חשובות. תוך שימת לב להיבטים הסטטיסטיים, מרחב המדגם וסטיית התקן ותוך השוואה עם קבוצת ביקורת נאותה, מסיקים החוקרים כדלהלן: דיקור סיני עשוי להראות יעילות בשיפור התפקודים הקוגניטיביים בחולים הסובלים מדמנציה על רקע פגיעה בכלי דם. בין היתר, דיקור סיני מגלה יעילות בשחרור והפחתת תגובות לחץ, פעילות נוגדת חמצון, שיפור חילוף החומרים, שיפור בפירוק סוכרים וצריכת חמצן טובה יותר. יצוין כי הממצאים מבוססים על שני סוגי דיקור סיני – דיקור סיני ידני וכן דיקור סיני חשמלי.

 

 

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן