מבצעים מיוחדים
0 0.00

הקשר המפחיד בין משקאות דיאט לבין עיוורון

חוש הראיה שלנו הוא ככל הנראה החוש הכי חשוב לנו. עם כל הכבוד לחוש השמיעה ולחוש המישוש, הראיה חשובה לנו הרבה יותר.

חשוב לכולנו לשמור על העיניים שלנו. שימוש במשקפי שמש, למשל, עוזר לבריאות העיניים. אך זה רחוק מלהיות מספיק. אם לא ידעתם, נמצא קשר מפחיד בין משקאות דיאט לבין עיוורון. נמצא קשר גם בין צריכת משקאות דיאט למיניהם לבין השמנה. כמו כן נמסר על קשר עם סיבוכי סוכרת המשפיעים על הראיה.

דיאטטי שהוא דווקא משמין

גם בלי לציין שמות של מותגים כאלה ואחרים, יש עובדה ברורה. צריכת משקאות הדיאט בישראל גבוהה מאוד. הרגילו אותנו לחשוב כי אלו משקאות טובים. אפשר לומר כמעט בריאים. הם לא מכילים סוכר, אז הם לא יוצרים השמנה. הם לא יוצרים השמנה, אז הם עוזרים במניעת מחלות לב. הם עוזרים בהפחתת מגפת הסוכרת. נשמע נכון, נשמע ברור. אך מה לעשות אם העובדות הן אחרות.
מחקר חשוב שנעשה לאחרונה גילה כי יש קשר בין משקאות דיאט לסיבוך של מחלת הסוכרת. החוקרים ציינו בדוח שפורסם על נתון חשוב ביותר. עקב צריכה של 3-5 כוסות משקה בשבוע גדל הסיכון לרטינופתיה סוכרתית. עובדה זו מצטרפת למחקרים קודמים שמצאו דבר נוסף. דווקא משקאות ללא סוכר אך עם ממתיקים מלאכותיים עשויים להגדיל את הסיכון לסוכרת. שיהיה ברור, זה לא מדע בדיוני אלא ממצא מדעי. חוקרים שונים (גם בארץ) דיווחו על כך. משקאות דיאטטיים וממתיקים מלאכותיים מעלים השמנה וגורמים לסוכרת!

משקאות קלים
צילום: Depositphotos

“מחקר מצא כי צריכת משקאות דיאטטיים לא רק קשורים לסוכרת. הצריכה עלולה גם להגדיל סיכון לסיבוך של סוכרת. מלבד עליה בסיכון למחלות לב, תחליפי הסוכר מעוררים סוכרת וגם רטינופתיה”

 

תחליפי סוכר אינם בריאים

מרכז לחקר מחלות עיניים בסינגפור פרסם לאחרונה מחקר חשוב. המחקר מצא כי צריכת משקאות דיאטטיים לא רק קשורים לסוכרת. הצריכה עלולה גם להגדיל סיכון לסיבוך של סוכרת. מלבד עליה בסיכון למחלות לב, תחליפי הסוכר מעוררים סוכרת וגם רטינופתיה. הדבר קורה מכיוון שהגוף “מתבלבל”. המסר המתוק של תחליפי הסוכר מעלה דווקא את התשוקה למתוק.
המחקר, שבדק מעל ל-600 חולי סוכרת גילה ממצאה מדאיג ביותר. צריכה משקאות דיאטטיים, גם בכמות קטנה יחסית השפיעה מאוד. נרשמה עליה של יותר מפי 2 בסיכון לרטינופתיה. החוקרים דווחו כי נטרלו משתנים חשובים אחרים. נוטרלו למשל משתנים כגון עישון או עודף משקל. אך בכך לא מסתיימים הדברים. החוקרים פרסמו כי דווקא שתיית משקאות קלים ללא תחליפי סוכר היו מזיקים פחות (!). החוקרים ביקשו להדגיש כי המחקר מוסיף על מחקרים קודמים שקשרו משקאות דיאט גם עם הפרעות בחילוף החומרים.

מה זה רטינופתיה ומה חשוב לעשות

בשלב זה, נבקש להסביר בקצרה מהי רטינופתיה סוכרתית. מדובר בסיבוך של סוכרת, המקושר עם כלי הדם. ככלל, התופעה הזאת נפוצה יותר בחולי סוכרת וותיקים. זו תופעה המעמידה בסיכון רב את חוש הראיה. בתחילה, החולה לא מרגיש בשינוי כלשהו בראיה. התדרדרות הראיה יכולה להתרחש במשך כמה שנים ללא שום ממצא מורגש. החולה עשוי לסבול מדימום בעין, נזק לעצב הראיה, התפתחות של כלי דם נוספים בעין או עיוות של זגוגית העין. מלבד ההמלצה להמעיט בצריכת משקאות דלי קלוריות, יש עוד. חשוב כי כל חולה סוכרת יימצא בביקורת קבועה אצל רופא עיניים. בדיקה שנתית יכולה לאפשר זיהוי סימנים מוקדמים וקבלת טיפול.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן