מבצעים מיוחדים
0 0.00

הצמח הסיני שכדאי לקחת ללב

מוסיפים אותו למרקים. מוסיפים אותו לבשרים, לצ’יפס וכמעט בכל תבשיל. מלח הינו אחד מהתבלינים הנפוצים, אם לא הנפוץ שבהם. אך הוא גם גורם מרכזי בתופעה המדאיגה של עליה בלחץ הדם. סביר להניח שכבר שמעתם של חשיבות התזונה מופחתת המלח.

כדאי בהחלט לקחת את ההמלצה הזאת ללב, אך זה לא הכל. הפעם נרצה לספר על צמח מרפא מיוחד במינו. צמח שאחד מסגולותיו הטובות הינו איזון ושיפור ניכר בלחץ הדם. Gynura, צמח ירוק וצנוע בגודלו מוכר היטב ברפואה הסינית המסורתית. הוא משמש למטרות בישול ורפואה. מומלץ מאוד לקחת אותו ללב אך יש בו עוד יתרונות בריאותיים ראויים לציון.

לאיזון הסוכר שבדם

צמח Gynura ידוע היטב במזרח הרחוק. בשנים האחרונות בוצעו מחקרים אשר איששו כמה מסגולותיו הטובות. מלבד העובדה כי הוא משפר במידה ניכרת את לחץ הדם, יש עוד. בנוסף, עולה כי הוא מועיל גם בצד המתוק של החיים. לצד מלח, התזונה בתקופתנו רוויה בסוכר. זה לא בריא, זה מעלה את אחוזי התחלואה בסוכרת. חשוב לכולנו להפחית את צריכת המתוק. מחקרים מראים כי תחליפי סוכר מזיקים יותר מאשר מועילים. אז אם חשבתם שזה פתרון, הרי שדרוש דווקא תחליף אחר. Gynura, כך הוכח במחקר, עשוי להיות חלק מהפתרון הדרוש. זהו צמח אשר מאזן רמת סוכר. נמצא כי בצמח ישנם חומרים חשובים, למשל פלבנואידים בשפע. כמו כן, הוא מכיל מרכיבים נוספים שמורידים את ריכוז הסוכר בדם. תחת העלים הירוקים מסתתרים מרכיבים אשר מפרקים סוכרים וכן מיטיבים את פעילות האינסולין.

gynura
צילום: Depositphotos

“הצמח Gynura נחשב לפופולרי מאוד במזרח הרחוק ובפרט בסין. גם לפני שבוצעו המחקרים השונים, צריכתו הייתה ניכרת למדי. בין היתר, הוא משמש בתבשילים ומרקים וכן בסלטים”

 

הגנה מנזקים מצטברים ללב

מחלות לב הן צרה גדולה, אז שימו לב לבשורה שנמצאה. עד כה הצטברו ראיות לכך ש- Gynura טוב ללב מעוד כמה סיבות. טרשת עורקים מובילה כידוע למחלות לב קשות. בניסויים, נמצא כי המרכיבים הפעילים שבצמח עשויים להועיל. רמת השומנים בדם ירדה. בהיבט הקליני, זה הוכח בשלב זה במחקרי מעבדה שבוצעו בעכברים. עוד נמצא כי מרכיבים בצמח מחזקים את מערכת החיסון. יש גם נוגדי חמצון, מרכיבים אנטי בקטריאליים וככל הנראה אף פעילות אנטי סרטנית. היכולת לנטרל רדיקלים חופשיים שומרת על הגוף מפני שפע של מחלות. תועלת נוספת היא הגנה על DNA והחלבונים מפני נזקים מצטברים.

יעיל אפילו לאסטמה

הצמח Gynura נחשב לפופולרי מאוד במזרח הרחוק ובפרט בסין. גם לפני שבוצעו המחקרים השונים, צריכתו הייתה ניכרת למדי. בין היתר, הוא משמש בתבשילים ומרקים וכן בסלטים. יש הנוהגים להכין ממנו תה. הוא בעל תכולה עשירה של סיבים, חלבונים ומינרלים חשובים.
ברפואה הסינית, הוא מוכר כטוב לעיכול, מחזק את הגוף, מתאים גם כתחליף לגלולות שינה. מטפלים ברפואה סינית מציינים השפעות חשובות נוספות. למשל, העובדה שהצמח הירוק הזה משפר את תפקוד הריאות. טוב מאוד גם לחולי אסטמה ולסובלים מאלרגיות. ניתן להכין ממנו משחות או תמציות אף לטיפול בכאבים.
בארץ, לא ניתן לקנות את עלי הצמח אצל הירקן הסמוך לביתכם. גם ברשתות השיווק והסופרים הוא לא מוצר מוכר. אנו מקווים כי בעתיק הקרוב ניתן יהיה למצוא אותו גם בארץ בשפע. למשל בחנויות הטבע ובבתי הטבע המובילים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן