מבצעים מיוחדים
0 0.00

הפתרון הזמין לחלק מסיבוכי הסוכרת (ללא תופעות לוואי)

מחלת הסוכרת הופכת לבעיה עולמית. בפרט סכרת סוג 2, הולכת והופכת לאחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר. מדובר במכה של ממש בישראל ובעולם כולו. על הבעיה הזו וכן על כמה פתרונות, נדבר להלן.

מגפת הסוכרת

הזינוק במספר חולי הסוכרת לאורך כארבעת העשורים האחרונים, הוא עצום. הגידול באחוזים הגיע לכדי 400 אחוזים. הערכות מלומדות מעריכות כי בתוך זמן קצר יעמוד מספר החולים על כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. ואלה הן ההערכות השמרניות. יש המזהירים מפני הפיכת המחלה לנפוצה אף יותר. למרבה המזל, מחקרים חדשים מגלים כי ניתן להישמר מפני חלק מתופעות הלוואי של המחלה. אפשר לעשות זאת גם ללא תוספת של תרופות וללא שום תופעות לוואי.

צמחים נגד דיכאון
צילום: Depositphotos

“מחקר חשוב שנערך בבוסטון מצא ממצא חשוב. ניתן, בעזרת אימון גופני מתאים, לשפר את תפקוד הלב”

 

תופעות הלוואי של סכרת סוג 2

יש לא מעט סיבות בגללן חשוב מאוד שהחולים יהיו במעקב רפואי, כמובן, הכל בתאם לסימני המחלה ולתופעות לוואי. כך גם בהתאם למצב האיזון ברמות הסוכר. המעקב חשוב בשל מגוון תופעות הלוואי והנזקים הנלווים למחלה. בהמשך נראה מה כל חולה יכול לעשות כדי להישמר מפני חלק מהתופעות הנלוות. לפני כן, חשוב להכיר את התופעות הנלוות למחלה.

פגיעה בראיה – חולי סכרת סוג 2, מצויים בסיכון לאובדן הראיה. הדבר נובע בשל נזק שנגרם עם הזמן לכלי הדם. מכיוון שכלי הדם בעין עדינים, הרגישות שלהם גבוהה. הנזקים לעין הינם הדרגתיים ומתחילים בצורה לא מורגשת.
כף רגל סוכרתית – חולי סוכרת נמצאים בסיכון לפגיעה בגפה, עד כדי קטיעה. עם הזמן מתפתחים כיבים שאינם נרפאים. הדבר נובע מפגיעה בכלי הדם ובעצבים. כאשר המצב מחמיר, מגיעים למצב שבו הרופא נאלץ לקטוע.
ירידה בתפקוד הלב – רבים מחולי סכרת סוג 2 חווים ירידה בתפקוד הלב. מחקר חדש מצא פתרון מצוין, פתרון שמחזק את הלב ומחזיר את יכולת התפקוד שירדה (ראו בהמשך).

כיצד מתגוננים מנזק לראיה

על מנת להתגונן מפני הנזק לראיה, חשוב מאוד המעקב הרפואי. חולה סוכרת צריך להיות במעקב קבוע, מומלץ לכל הפחות על בדיקה תקופתית אחת בכל שנתיים. כאשר המחלה וותיקה או על פי הצורך, בדיקה תיעשה לעיתים יותר קרובות. טיפול להאטת הפגיעה בראיה אפשרי.

כיצד מתגוננים מכף רגל סוכרתית

יש עזרים שונים לסיוע לסובלים מכף רגל סוכרתית, גרביים מיוחדות, נעלים, מדרסים. חשוב לשים לב לכל סימן חדש שמופיע בכף הרגל, מעור נוקשה, דרך שינויים בתחושה ובפצע קטן. חשוב לשמור על היגיינה בכפות הרגלים, יש לשמור על שלמות כף הרגל, להשתמש בנעליים נוחות, מומלץ להשתמש במשחות וקרמים להרגעה ותוספת לחות.

כיצד מתגוננים מפני נזק ללב

מחקר חשוב שנערך בבוסטון מצא ממצא חשוב. ניתן, בעזרת אימון גופני מתאים, לשפר את תפקוד הלב. נבדקים שביצעו שורה של תרגילים, חוו הטבה ניכרת וזאת ללא צורך בתרופות, ללא צורך בשינוי תזונתי וכמובן ללא תופעות לוואי.
צורת האימון המומלצת נקראת אימון אינטרוולים. בניגוד להנחה הראשונית, התברר כי חולי סוכרת הצליחו לעמוד באימון כזה. מעל 80 אחוזי הצלחה שהביאו להטבה ניכרת. אימון אינטרוולים של כחצי שעה כולל מספר דקות של אימון מאומץ, מאומץ מבחינה אירובית (קצב לב מואץ), לאחר מכן אימון גופני בעצימות נמוכה ולבסוף שוב אימון בעצימות גבוהה. הדבר מונע או לפחות דוחה הופעת מחלות לב בקרב סוכרתיים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן