מבצעים מיוחדים
0 0.00

העץ הטרופי שכל שוחרי הבריאות חייבים להכיר

אם אתם שוחרי בריאות, אתם ללא ספק מתעניינים בתזונה בריאה. אם אתם מתעניינים בתזונה בריאה, סביר להניח ששמעתם על סופר פוד. אבל מזונות העל שמלאים בריאות אינם רשימה סגורה ובלתי משתנה. הפעם נספר על עץ טרופי יוצא מן הכלל. למרות שהוא לא כל כך מוכר בארץ, הוא יכול להיחשב לסופר פור האופטימלי. ולא, לא מדובר רק בפירות אלא גם בעלים, השורשים והתרמילים.

הסופר פוד המסתורי

בשנים האחרונות שמענו כבר על סופר פוד כדוגמת גוג’י ברי. גם זרעי ציה או אצת ספירולינה ידועים כמעולים ומלאי בריאות. אבל האם שמעתם על Moringa oleifera? ככל הנראה, לא. זה אחד ממיני הסופר פוד המסתוריים. זהו עץ טרופי, שנפוץ מאוד בהודו וגדל גם במדינות בדרום אמריקה ובתאילנד. הוא חייב מזג אוויר טרופי ושמשי והוא מלא קסם. קסם של בריאות. ואת זה לא רק אנחנו אומרים. העץ, שיכול להגיע לגובה מרשים מכונה העץ הקסום. זה לאו דווקא בגלל עמידותו או גובהו (מגיע ליותר מ-10 מטרים).

עץ מורינגה
צילום: Depositphotos

“ברחבי העולם אנשים נעזרים גם בכמוסות ואבקות מעץ Moringa. ניתן להשתמש באבקה מהעלים המיובשים. יש תמציות שמן לצרכים קוסמטיים או בריאותיים. מלבד התועלת בסיבים לבעיות עיכול, טוב גם לאיזון סוכרת. את עלי העץ הזה אפשר ואף מומלץ לאכול”

 

המון ויטמינים מהודו באהבה

Moringa oleifera מוכר היטב בהודו ומשמש גם במדינות אסיה ואפריקה. יש לו יישומים מגוונים כמקור לאנרגיה, קוסמטיקה. הוא משמש אפילו כדרך טבעית לטיהור מים. אך היופי המיוחד שלו נמצא, לדעתנו, במקום אחר. בתועלות הבריאותיות שאין להן גבול. בשני חופנים של זרעים, תמצאו שפע של ויטמינים ויותר. הוא עשיר בויטמין סי. גם לא תמצאו צמח שמציע כל כך הרבה ברזל. מלבד ויטמינים וברזל, יש בו המון מינרלים. הוא כולל סידן ומגנזיום ואשלגן. הוא עשיר בחומצות אמינו שתורמים לגדילה והתפתחות הגוף.

מותר לקחת ללב

עץ Moringa oleifera מספק זרעים, תרמילים, עלים ופירות. כמעט כל מרכיב של העץ יכול לשמש אותנו. את הזרעים ניתן לקלות, כמו פיצוחים. ניתן לחלוט את הפרחים, לתה. בין היתר, ניתן להשתמש בזרעים למניעת מחלות לב. יש בהם הרבה שומנים בלתי רווים. הם יכולים לרפא דלקות ולסלק רדיקלים חופשיים. הוא מפחית את השומנים ומשפיע לטובה על קצב הלב. התרמילים הצומחים על העץ המיוחד טובים גם הם. הם מהווים סופר פור עשיר מאוד בסיבים.

תרופה לסוכרתיים ולחולי סרטן

ברחבי העולם אנשים נעזרים גם בכמוסות ואבקות מעץ Moringa. ניתן להשתמש באבקה מהעלים המיובשים. יש תמציות שמן לצרכים קוסמטיים או בריאותיים. מלבד התועלת בסיבים לבעיות עיכול, טוב גם לאיזון סוכרת. את עלי העץ הזה אפשר ואף מומלץ לאכול. מי שנמצא בסיכון לסוכרת סוג 2 יפיק תועלת מאוד משמעותית. מחקר גילה כי רמת הסוכר יורדת ביותר מעשרים אחוזים. לא צריך לשם כך יותר מאשר כמה חופנים של עלים מבושלים. וזה לא הכל. אכילת הזרעים באופן קבוע מפחיתה סיכון למחלות ממאירות. הזרעים מקושרים עם תחלואה נמוכה בסרטן המעי, הכבד, סרטן השד ועוד.

לריפוי מערכת העיכול

בתור סופר פוד, עוד לא סיימנו עם רשימת היתרונות. מעץ Moringa ניתן לקבל נוגדי חמצון וחומרים מועילים למערכת העיכול. משמש למשל לטיפול בקוליטיס. חליטה מסייעת למחלות עיכול. הפחתת סימפטומים של קיבה רגיזה. את העלים קל לבשל בדומה לתרד. אגב באסיה והודו מקובל גם להשתמש בשורש העץ לריפוי ולבישול ולתיבול.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן