מבצעים מיוחדים
0 0.00

הסגולות הרפואיות של משקה קפיר – המשקה הפרוביוטי הטבעי

קפיר הוא משקה חלב מותסס, המיוצר מזרעי הקפיר, אשר מכילים שילוב של שמרים וחיידקים פרוביוטיים. במקור הקפיר היה משקה מקומי נפוץ באזור הקווקז, אך עם השנים, הודות לסגולותיו הרפואיות והתזונתיות, הוא נעשה יותר ויותר נפוץ, וכיום כבר מוכר בכל רחבי העולם כמשקה בריא ומועיל לטיפול ומניעה של מגוון בעיות בריאות.

למעשה, הודות לריכוז הגבוה של חומרים מזינים, חיידקים ידידותיים ועדויות על תרומתו לבריאות, קפיר מוגדר רשמית כפרוביוטיקה טבעית ונחשב על ידי רבים ל’יוגורט של המאה ה-21′.

ואכן מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מעידים על איכויות רפואיות שונות של המשקה הפלאי, שנמצא כמסייע למגוון מחלות ובעיות בריאות שונות – החל מבעיות קלות יחסית כגון רגישות ללקטוז, דרך בעיות במערכת החיסון ובעיות נפשיות וכלה בגידולים סרטניים.

קרדיט: Depositphotos

“נמצאו עדויות לכך שהוא יכול לשמש כחומר אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי, לסייע לטיפול ברגישות ללקטוז, ואף להועיל לבעיות נפשיות שונות כגון חרדה ודכאון”

אז מה הופך את הקפיר לבריא כל כך?

המשקה שנוצר כתוצאה מהתססת זרעי הקפיר מכיל חומצה לקטית, אתנול, חומצות אמינו ועוד מגוון חומרים ביולוגיים שמועילים מאוד לבריאות. אלה גם תורמים לטעם ה’יוגורטי’ של המשקה וליחודו אל מול משקאות חלביים אחרים.

חשוב לציין, עם זאת, שאופן ההכנה של משקה הקפיר משפיע גם הוא על מידת התרומה הבריאותית של המשקה, שכן ניתן להכין את הקפיר בשתי דרכים עיקריות – השיטה הקלאסית, או השיטה המסחרית. בשיטה הקלאסית, מכניסים את זרעי הקפיר לחלב למשך כיממה בטמפרטורה מסוימת, עד ליצירת המשקה המוכן, ולאחר מכן ניתן אף להשתמש בזרעים המקוריים להתססה נוספת בחלב חדש.

בשיטה המסחרית לעיתים קרובות משתמשים באבקה או בתוצרים של הזרעים המקוריים, ולכן המשקה שנוצר כתוצאה מכך עשוי לאבד חלק מהתכונות הרפואיות של הקפיר המקורי.

לאילו מחלות ובעיות יכול לסייע הקפיר?

בעבר הקפיר נחשב כמועיל לכמה בעיות רפואיות שונות כגון אלרגיות, לחץ דם גבוה ואפילו בעיות לב. הבעיה היא, שהשונות באופן הייצור של המשקה, כמו גם בזרעי הקפיר עצמם (שמכילים ריכוזים משתנים של חיידקים ושמרים), מקשות על ביצוע מחקרים קליניים שיאשרו את אותן סגולות.

למרות זאת חוקרים רבים ממשיכים לבחון את הסגולות השונות המיוחסות למשקה ובשנים האחרונות אכן נמצאו עדויות לכך שהוא יכול לשמש כחומר אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי, לסייע לטיפול ברגישות ללקטוז, ואף להועיל לבעיות נפשיות שונות כגון חרדה ודכאון.

טיפול בדלקות וכוויות

כך, למשל, במחקר שנערך בקרב עכברים ב-2005 ופורסם במגזין הרפואי PubMed, נמצא שג’ל קפיר אכן הפגין תכונות רפואיות אנטי דלקתיות וסייע להחלמה של נגעי עור לאחר טיפול של 7 ימים. מחקר נוסף מ-2012 שפורסם באותו כתב עת, מצא שג’ל קפיר סייע לטיפול בכוויות.

טיפול במחלות

מחקרים נוספים, שבחנו את השפעת הקפיר על מערכת החיסון הראו שצריכת חלב הקפיר עשויה לסייע לתפקוד המערכת החיסונית כולה, ואף כאמצעי למניעה ועיכוב של גידולים סרטניים. כמו כן ישנן עדויות שהקפיר מסייע להורדת רמות הכולסטרול ומועיל גם לאנשים הסובלים מרגישות ללקטוז ובעיות עיכול נוספות. ברוסיה למשל, משתמשים בקפיר לטיפול באולקוס ובעיות חומציות בקיבה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן