מבצעים מיוחדים
0 0.00

הסגולות המיוחדות במינן של שורש שן הארי

שורש שן הארי ידוע היטב בסגולותיו הטובות. אתם יכולים ליהנות ממנו גם אם אין לכם גינה שבה אתם מגדלים את צמח שן הארי. ניתן לרכוש את השורש ולהכין ממנו בבית חליטה בריאה להפליא. בבתי הטבע השונים ניתן לרכוש כמוסות המשמשות כתוסף מזון בריא.

להלן נבין יותר שורש שן הארי המיוחד, נראה במה הוא יכול להועיל וכיצד הוא עושה לנו טוב.

לצד השורש, גם חליטת העלים בריאה

שן הארי הוא למעשה צמח שכולל משפחה שלמה של פרחים. בתי הגידול שלו מגוונים. ניתן למצוא אותו בתפוצה נרחבת למדי בשלוש יבשות. הוא קיבל את שמו בשל צורת השיניים המשוננת שהתברך בה. השורש הינו כהה מאוד וחלק מהצמחים הנפוצים צהובים. מלבד השורש, גם לעלים סגולות בריאותיות וחומרים מזינים. בין היתר, חליטה מן העלים תעניק שפע של מינרלים, ביניהם ברזל ומגנזיום, אבץ, סידן ועוד. גם שפע של וויטמינים מצויים שם. בחליטה מן העלים ניתן להשתמש לצורך ניקוי הגוף. החליטה מעוררת מתן שתן ואף מועילה לסובלים מחוסר תיאבון או קשיי עיכול. בנוסף, לשן הארי יכולת לחזק את מערכת החיסון, לחזק את הכליות ולנטרל אנטי אוקסידנטים.

פרח שן הארי
צילום: Depositphotos

“שן הארי, כך מדווחים הרבליסטים, מועיל לבריאות כלי הדם והלב. בין היתר, נמצא כי זה קורה בזכות סגולה מיוחדת, שהיא היכולת להוריד משמעותית את לחץ הדם”

 

חיזוק הכבד וריפוי דלקות

לשורש שן הארי סגולות רבות, לפי הרפואה המסורתית. יש עדויות לשימוש בצמח זה כבר מלפני מאות שנים. בין היתר, נטען כי הוא מצוין לחיזוק הכבד. הוא משפר את ייצור המרה ובכך טוב לטיהור הגוף. כוחו של הצמח רב גם במלחמה בדלקות. עבור חולי דלקות מפרקים, חליטה או כמוסת שן ארי מועילה מאוד, למפרקים נפוחים, מורידה נפיחות ומסייעת להתגבר על כאבים בבקרים. מועילה מאוד גם לסובלים ממחלת גאוט. מחקרים מעניינים גילו כי לחליטה יש יכולת למנוע דלקות בדרכי השתן, לצד חיזוק הכליות. חשוב לציין כי כמו כל צמח רפואי, אין להפריז בשימוש. שימוש יתר עלול להביא לתופעות כגון שלשולים, יש טענות כי צריכת יתר עלולה להוריד את הפוריות. אך במינון סביר, היתרונות בהחלט בלתי מבוטלים.

השורש שנלחם בסרטן ובריא גם ללב

שן הארי, כך מדווחים הרבליסטים, מועיל לבריאות כלי הדם והלב. בין היתר, נמצא כי זה קורה בזכות סגולה מיוחדת, שהיא היכולת להוריד משמעותית את לחץ הדם. בנוסף, הוא מוריד את רמות השומנים בדם ומפחית כולסטרול. חוקר קנדי פרסם לאחרונה מאמר שבו הוא טוען כי שורש שן הארי מסוגל גם להילחם בסרטן. עיון במאמרים פרי עטו של החוקר מלמד כי יעילות השורש עשויה להגיע עד ליעילות של כימותרפיה.

נדגיש כי אנו לא ממליצים לחולים לוותר על הטיפול המקובל, כמו שמורים הרופאים. יחד עם זאת, יש ראיות התומכות בטענות. ככל הנראה ישנם חולי סרטן שמצבם הוטב לאחר שהחלו לצרוך מן השורש. בתקשורת הבריטית למשל, נשמע מרואיין הטוען כי חווה על בשרו את ההשפעה. צריכת חליטה מהשורש הביא לנסיגה של לוקמיה, לאחר שאף טיפול אחר לא הועיל. כמה מחקרים מצאו עדויות לכך שיש לכך בסיס. תמציות מהשורש סייעו לפרק תאים סרטניים. מה שראוי לציון זו העובדה הנוספת, שלא נרשמו פגיעות בתאים בריאים. לצד העובדה כי שן הארי תומך במערכת החיסון, זו בהחלט בשורה טובה לבריאות טובה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן