מבצעים מיוחדים
0 0.00

המחקר המפתיע קבע: כך תפחיתי את הסיכון לסרטן השד

על פי דיווחי האגודה למלחמה בסרטן, סרטן השד הוא השכיח ביותר במרבית ארצות המערב. בישראל, כך מפרסמת האגודה, כחמשת אלפים נשים מקבלות מדי שנה בשנה את הבשורה הקשה, כי הן חלו במחלה. ממצאיו של מחקר מקיף ביותר שפורסמו לאחרונה מגלים כי יש דרך פשוטה להפליא להפחתת הסיכון לסרטן השד בנשים. עוד על המחקר, על הממצאים ועל התגליות בסקירה שלפניכם.

180 אלף משתתפות בניסוי

המחקר, שנערך באוניברסיטת הרווארד הידועה, התבסס על איסוף נתונים רחב היקף. מדובר בנתונים שהתקבלו בלא פחות משלושה עשורים, תוצאה של שאלונים מקיפים בנושא תזונה. על פי החוקרים, הנתונים הגיעו משני סדרות של שאלונים, כל אחת מהן כללה כ-90 אלף משתתפות בקירוב. על השאלונים הללו ענו הנשים במשך עשרים או שלושים שנה, אודות הרגלי תזונה שנאספו בכל ארבע שנים. החוקרים ביקשו לברר האם יש קשר בין סוגי מאכלים לבין עליה או ירידה בסיכון להופעת סרטן השד בנשים. בנוסף, בדקו החוקרים לא רק את השאלה האם האישה חלתה בסרטן לאורך התקופה או לא חלתה. נבדקו גם סוגי הסרטן ובפרט, מה היה הסיכוי לחלות בסרטן אגרסיבי במיוחד, בהתאם להרגליה התזונה והדיאטה.

סרטן השד
צילום: Depositphotos

“ירקות ופירות בצבעי כתום וצהוב, גזר, מנגו, עגבניות, פלפל צהוב, כוללים נוגדי חמצון הטובים כנגד מגוון מחלות, חיזוק מערכת החיסון ומניעת סרטן”

 

יותר פירות וירקות, הרבה יותר בריאות

לאחר איסוף הנתונים ובדיקת התוצאות הסטטיסטיות, דווחו החוקרים על הדבר הבא. נשים שצרכו באופן קבוע יותר מ-5 מנות של ירקות ופירות בכל יום הפחיתו את הסיכוי שלהן לחלות בסרטן השד ביותר מ-10 אחוזים. הנתון הזה היה מובהק בהשוואה לנשים שנטו לאכול פחות ממחצית הכמות הזאת. מדובר בצריכה של פירות וירקות, הן מבושלים והן בלתי מבושלים, בכמות של כ-400 גרם ויותר. ואם ירידה של יותר מעשרה אחוזים בסיכון לחלות בסרטן נראה כמו משהו משמעותי, הרי שהחוקרים גילו דבר מה נוסף. צריכה של ירקות ופירות בכמות רבה מדי יום מורידה באופן אפילו יותר ניכר את הסיכוי לחלות בסרטן השד בצורתו האגרסיבית.

חיזוק ותוספת על תוצאות המחקרים הקודמים

חשוב להוסיף כי המחקר הנוכחי, על כל היקפו הרחב, איננו יחיד או ראשון מסוגו. הוא מחזק מאוד תוצאות של מחקרים קודמים, שגילו גם כי צריכה של סיבים תזונתיים ואנטי אוקסידנטים מפחיתים את הסיכוי לחלות בסרטן בכלל וסרטן השד בפרט. בשולי הדברים, נציין כי מחקרים קודמים שבדקו אילו סוגי ירקות ופירות מועילים במיוחד כנגד מחלת הסרטן גילו תועלת רבה במיוחד בירקות ופירות בעלי פיגמנטים מסוג קרוטנואידים. כך, למשל ירקות ופירות בצבעי כתום וצהוב, גזר, מנגו, עגבניות, פלפל צהוב, כוללים נוגדי חמצון הטובים כנגד מגוון מחלות, חיזוק מערכת החיסון ומניעת סרטן.
בסיום הדברים נציין דבר חשוב נוסף. אין בצריכת ירקות ופירות טריים בכדי לגרוע מן החשיבות הרבה של אבחון מוקדם. חשוב לכל אישה להיוועץ ברופא, במיוחד אם ידועים גורמי סיכון ואם יש היסטוריה משפחתית. אבחון מוקדם מגדיל את סיכויי הריפוי ומביא אותן עד לכדי כ-90 אחוזים ויותר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן