מבצעים מיוחדים
0 0.00

הכוח המרפא שטמון במוזיקה

ככל הנראה, בני אדם ידעו ואהבו ליצור מוזיקה ולהקשיב לה משחר ההיסטוריה. מוזיקה יכולה לחבר בין אנשים שונים, מכל מקום בעולם. אפשר לומר כי המוזיקה היא שפה גלובלית, בין לאומית. בתחושה שלנו, המוזיקה, לפחות חלק מהסוגים, יכולה מאוד להרגיע. אך מסתבר כי במוזיקה טמון אפקט לא פחות חזק. במוזיקה יש כוח מרפא של ממש. כוח שבא לידי ביטוי בכמה וכמה צורות.

מוזיקה לחיים בריאים יותר

אם שמתם לב כי לאחר הקשבה למוזיקה אתם רעננים יותר, זה לא במקרה. מוזיקה יכולה להטעין אותנו באנרגיה משום שהיא מאפשרת לנו להירגע, היא יכולה להכניס אותנו למצב דמוי במדיטציה. והיא עושה זאת במהירות. אבל לא רק כדי להרגיע סטרס או מתח כדאי להאזין למוזיקה. מסתבר כי ביכולתה להעניק לנו חיים בריאים יותר (וזו לא סתם מטאפורה). מחקרים גילו כי הקשבה למוזיקה משפיעה באופן פיזי, על מערכת החיסון. תאי מערכת החיסון פועלים ביתר יעילות, הגוף מפריש הורמונים מרגיעים והגוף נאבק טוב יותר בגורמים מחוללי מחלות.

אישה נהנית מהקשבה למוזיקה
צילום: Depositphotos

“מחקר חדש מגלה כי האזנה למוזיקה יכולה להקל מאוד על הסובלים מכאב. בנוסף, מוזיקה יכולה לסייע גם במשולב עם תרופות נגד כאבים”

 

מוזיקה לשיפור הלב שלכם

מחלות לב הן צרה צרורה. הן תופסות מקום מאוד גבוה ברשימת המחלות הקטלניות ומקצרות החיים. כפי שמוזיקה משפרת את תפקוד מערכת החיסון, כך היא גם משפרת את פעילות הלב. לא משנה באיזו מוזיקה מדובר, כאשר מאזינים למוזיקה שאוהבים מתרחשים דברים נהדרים. למשל, כלי הדם מתרחבים, כך שהלב צריך לעבוד פחות קשה. מופרשים חומרים אשר מועילים לתפקוד הלב. תפקוד כלי הדם נעשה יעיל יותר וכל גופנו יוצא נשכר מכך.

מוזיקה לסובלים ממתח וחרדה

לא רק בתחושה הפנימית שלנו המוזיקה יכולה להרגיע. מחקרים מדעיים מאוד מדוקדקים גילו זאת באופן משכנע. האזנה למוזיקה גורמת גם לאנשים מתוחים ועצבניים להפוך לרגועים יותר. מחקרים מצאו כי גם במצבים לא שגרתיים, המוזיקה עוזרת. למשל, חולים שקיבלו טיפול רפואי אינטנסיבי הפיקו תועלת ממזיקה אהובה. כאשר נבחרה המוזיקה המועדפת (מבחינה אישית) רמות החרדה ירדו מאוד. הדבר נבדר במחקרים פסיכולוגיים ורפואיים. במספר מוסדות רפואיים ברחבי העולם הוחלט להשתמש במוזיקה ככלי טיפולי של ממש. זה זול, נגיש ומאוד מעודד.

מוזיקה לסובלים מכאבים

מחקר חדש מגלה כי האזנה למוזיקה יכולה להקל מאוד על הסובלים מכאב. בנוסף, מוזיקה יכולה לסייע גם במשולב עם תרופות נגד כאבים. המחקר ביקש לבדוק כמה רבדים של נושא זה. ראשית, נבדקו רמות שונות של דציבלים. שנית, נבדקו סוגים שונים של כאב. המחקר בוצע בשלב זה על עכברים. בהמשך יבוצע מחקר דומה גם על אוכלוסייה אנושית.

המחקר, שבוצע בארה”ב, פורסם לא מכבר בכתב עת רפואי. החוקרים פיצלו את העכברים לשתי קבוצות. קבוצת ניסוי מול קבוצת ביקורת. קבוצת הניסוי נחשפה למוזיקה קלאסית למשך מספר שעות כל יום. קבוצה שניה לא נחשפה למוזיקה כלל. שתי הקבוצות קיבלו במקביל תרופות משככות כאבים. משך הניסוי, כשלושה שבועות. לאורך המחקר, נבדקו כמה קבוצות שונות של תרופות משככות כאבים.

על פי דיווחי החוקרים, התוצאות היו דרמטיות. השילוב בין האזנה למוזיקה לבין משככי כאבים הביא לשיפור ברור מבחינה סטטיסטית. נבדקו התגובות לכאב. ההפחתה בתחושת הכאב הייתה ניכרת ביותר מ-90 אחוזים. השפעה נרשמה גם על מאפיינים כגון נפיחות ורגישות מקומית.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן