מבצעים מיוחדים
0 0.00

החצבת מרימה ראשה בארץ? יש ויטמין שעוזר לריפוי המחלה

 

שנת 2018 הייתה, ללא ספק, שנה מרובת אירועים. בין יתר האירועים בלטה מאוד תופעה רחבת היקף הקשורה לבריאות הציבור. מחלת החצבת, שבמשך שנים נעלמה מן המפה בזכות חיסון בילדים שבה להרים את ראשה.

על פי הערכות לאורך השנה כ-3000 איש חלו במחלה. להלן נסקור כמה דברים חשובים בעניין זה ונכיר גם משהו שיכול לעזור מאוד בריפוי המחלה. ויטמין נפוץ ומוכר, אשר התגלה במחקר כדבר שיכול לעזור לגוף להחלים יותר בקלות מחצבת.

מדוע החצבת חזרה לישראל

מחקרים חשובים גילו כי ויטמין A יכול לעזור בריפוי של מחלת החצבת. מחקר בעניין זה פורסם באתר PUBMED. לפני שנספר לכם עוד על החשיבות של עניין זה, נזכיר בקצרה מדוע בכלל חזרה החצבת לישראל. מה זה קורה דווקא עכשיו? ב-2018 נרשם שיא במספר החולים ולמרבה הצער, אף נרשמו מקרי מוות הקשורים למחלה ולסיבוכיה. אך שורשי המגיפה החלו עוד לפני כעשור. מוקד המחלה הופיע בירושלים. ההערכות אמרו כי הסיבה: תושבים שסירבו מסיבותיהם שלהם להתחסן. בשנת 2018 התגלו כמה וכמה מוקדי התפרצות של המחלה. עקב כך, אלפי אנשים חוסנו.

חצבת
צילום: Depositphotos

 

ויטמין A חצבת ומחלות ריאה

זיהומים בדרכי הנשימה ודלקת ריאות נחשבים בעולם אפילו כיום כגורם נוראי המוביל לתמותת תינוקות ופעוטות. ברחבי העולם, דלקת ריאות קוטלת כמעט שני מיליון תינוקות ופעוטות. בעוד המחקר גילה כי תזונה משופרת יכולה להועיל, נבדקו גם ההשפעות של ויטמין A לעניין זה. מדוע החליטו החוקרים לבדוק האם ויטמין A יכול להקטין את שיעורי הנפטרים ממחלות ריאה כדוגמת דלקת ריאות בפעוטות? הסיבה לכך: העובדה שידוע שוויטמין A נמצא כמועיל עבור חולים בדלקת ריאות כסיבוך של חצבת.

חוסר ויטמין A ותת תזונה

שלל מחקרים שנעשו עד כה העלו את התוצאה הבאה: חוסר בוויטמין A מעלה סיכון למחלות זיהומיות ואפילו למוות. חוסר בוויטמין מעלה סיכון למחלות של דרכי הנשימה בילדים. התגלה באופן מובהק כי מתן כמות גדולה של הוויטמין מסייעת בריפוי דלקת ריאות הקשורה לחצבת. עם זאת, התוצאות לא היו עקביות בכל המקרים של זיהומים בדרכי הנשימה. חוקרים מסבירים כי מחקרים חדשים העלו את העובדה הבאה. מתן ויטמין A חשוב במיוחד בקרב ילדים הסובלים מתזונה לקויה או מתת תזונה. כדאי לציין כי ילדים (ואף מבוגרים) לא חייבים להימצא בתת משקל כדי לסבול מתת תזונה בהקשר הזה. מי שלא אוכל מוצרים מן החי, למשל, עשוי לסבול מחוסר בוויטמין. בשר, גבינה, ביצים, מהווים מקור חשוב. גם בפירות מסוימים כמו מנגו יש כמות ניכרת של הוויטמין.

וויטמין A יכול להציל ממוות

וויטמין A מעלה את הסיכון להופעת חצבת חריפה. דבר זה מלמדים אותנו מספר מחקרים שפורסמו. על פי ארגון הבריאות העולמי, ילדים החולים בחצבת צריכים לקבל תוסף זה במינון מיוחד. מחקר עדכני נועד לבדוק כיצד מתן וויטמין A בקרב חולים בחצבת אכן מונע סיבוכים קשים. סיבוכים כמו דלקת ריאות קשה ואף מוות. ניתוח תוצאות על ידי החוקרים הביא למסקנה חשובה. מינון מוגבר של הוויטמין לא רק מסייע להחלמה מהירה יותר. המינון אף הקטין את שיעורי התמותה מסיבוכים של חצבת. בשורה חשובה, ללא כל ספק.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן