מבצעים מיוחדים
0 0.00

הפתעה מרעישה: זה הוויטמין שעוזר להפחתה במשקל בקרב ילדים

יש ויטמינים שמגיעים אלינו בזכות המזון שאנו אוכלים. יש אחרים שאותם הגוף שלנו יודע ליצר בעצמו ויש כאלה שייווצרו רק אם יינתנו התנאים המתאימים. למשל, מחקר מגלה כי יש ויטמין אחד שמסוגל לסייע בהפחתה של משקל יתר. המחקר בדק זאת בקרב ילדים והתוצאות יכולות להיות רלוונטיות גם עבורכם – הורים וילדים כאחד.

הוא מגיע מהשמש וטוב למשקל

ויטמין די מיוצר בגופנו כאשר אנו נחשפים לאור השמש. בשל החשש מנזקי השמש, רבים מאיתנו נמנעים מחשיפה לשמש ברמה כזאת שנוצר מחסור. מדוע כדאי לשקול לקיחה של תוסף? לא חסרות סיבות. ויטמין די משפיע על מצב הרוח שלנו, הוא חשוב לחוזק העצמות, מפחית את הסיכון לדלקות, לסוכרת ואפילו מחלות לב. ואם זה לא מספיק, לאחרונה פורסם המחקר שמגלה כי יותר ויטמין די מעודד הרזיה בקרב ילדים ובני נועד. עד כמה זה חשוב? לאור העובדה כי השמנה היא מגיפה עולמית ובהינתן הקשר שלה לתחלואה ומוות מוקדם, זה חשוב מאוד.

ויטמין D לילדים
צילום: Depositphotos

“המחקר גילה באופן ברור כי תוספת ויטמין די מורידה את מסת השומן ומשפרת את רמת הכולסטרול. הדבר יביא, כך מעריכים, לשיפור חילוף החומרים וכן לכלי דם בריאים יותר לא רק בילדות אלא גם בבגרות”

 

מחקר מדעי מדוקדק ומבוקר

בסביבה המודרנית, השמנת ילדים הפכה לתופעה מדאיגה ונפוצה. ילדים שמנים הופכים בסבירות מאוד גבוהה גם למבוגרים שמנים. השמנת יתר בילדים פוגעת בדימוי העצמי ומהווה גורם סיכון משמעותי בהתפתחות מחלות ממחלות שונות. מחקר גדול למדי שבוצע לאחרונה, עקב אחר יותר מ-200 ילדים וההשפעה של תוספת ויטמין די על שומן הגוף. כראוי למחקר מדעי קפדני, חולקו הילדים לקבוצות וחלק מהקבוצות קיבלו תוספת של הוויטמין. בנוסף, נבדקו מדדים שונים, לא רק שומן בגוף אלא גם כולסטרול ועוד כמה מדדים חשובים.

התגלית וחשיבותה

סטטיסטיקה שנאספה מסביב לעולם מגלה כי מיליוני ילדים סובלים מהשמנת יתר ברמה חולנית כבר לפי גיל 5. גם בארץ ניתן לראות כיצד הבעיה הולכת ומחריפה בשל שילוב בין תזונה גרועה למחסור חמור בפעילות גופנית. אין ספק כי אין תחליף לתזונה טובה יותר, פחות שומן ויותר התעמלות אך שימו לב לדבר הבא. המחקר גילה באופן ברור כי תוספת ויטמין די מורידה את מסת השומן ומשפרת את רמת הכולסטרול. הדבר יביא, כך מעריכים, לשיפור חילוף החומרים וכן לכלי דם בריאים יותר לא רק בילדות אלא גם בבגרות. החוקרים מציינים גם כי רמה נמוכה של הוויטמין מקושרת גם עם הצטברות שומן בטני.

לנהוג חכם בשמש ולהישאר בריאים

על מנת להעלות את כמות הוויטמין בגוף, יש להיחשף מספר דקות לשמש בכל יום. זה תלוי בצבע העור ובעונת השנה, אך אין צורך ביותר מרבע שעה ליום. במידה ורוצים להמעיט בחשיפה לשמש מטעמים מובנים, כדאי לדעת כי ניתן לקבל את הוויטמין הזה גם בתוספים או בתזונה. שמן דגים, למשל, מהווה מקור טוב. הדרך הטובה ביותר לשלוט בכמות היא להשתמש בתוסף המזון שנמכר למשל בטיפות הנספגות במהירות. אגב, גם מי שלא סובל מהשמנה יוקיר את ההשפעות החיוביות שכוללת גם שיפור תפקודי המוח (הגנה מסוימת מאלצהיימר ושיפור בזיכרון) וכן ירידה בסיכון למחלות של כלי דם, כדוגמת שבץ.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן