מבצעים מיוחדים
0 0.00

הוויברציות שיכולות לעזור למחלת עצמות

מתי לאחרונה הרגשתם וויברציות טובות? מסתבר כי זה בריא לעצמות שלנו. וויברציות טובות אינן רק אנרגיות טובות, מבחינה רגשית, סובייקטיבית. וויברציה, שהיא גם רטט בעברית, מקבלת משמעות בריאותית ראויה לציון. ראיות ראשונות מגלות כי רטט עשוי לשפר את מצב בריאותם של חולים מסוימים. מדענים גילו ראיות לכך כי רטט מביא לשיפור בעצמות בקרב סוגים שונים של מחלות עצם.

כשהעצמות נעשות פריכות ושבירות

מחלות של העצמות יכולות להיות מולדות או לא מולדות. אוסטיאופורוזיס היא דוגמא למחלה נרכשת, שמאפיית קשישים. זו מחלה שפוגעת בצורה קשה יותר בנשים ומתבטאת בבריחת סידן מהעצמות. בקרב החולים, ניתן לראות כי העצמות נעשות פריכות ודמויות ספוג נקבובי. בקרב החולים, הסיכון לשברים, לרבות שברים מורכבים, ניכר במיוחד.
מחלת עצמות אחרת, מולדת, נקראת פרכת. שמה הלועזי של המחלה Osteogenesis Imperfecta עשוי להטעות. לכאורה, חוסר סדירות או תקלה בעצמות. למעשה. בקרב החולים, בהם גם יילודים, העצמות עלולות להיות שבירות ממש כזכוכית. רופאים מספרים כי יש כמה דרגות שונות של המחלה. לרוע המזל, למחלה זו לא ידועה תרופה ובצורתה הקשה היא יכול לגרום אף למוות. עבור החולים, הבשורה כי יתכן וטיפול ברטט יכול לעזור, עשויה להיות מהפכנית ממש.

בדיקות מדאיגות
צילום: Depositphotos

“יש ראיות לכך כי טיפול ברטט עשוי מאוד להועיל לחולים. חשוב לא פחות, מדובר בטיפול לא יקר וללא תופעות לוואי”

 

חיזוק עצמות ושיפור יכולת תנועה

מחקר חשוב שנערך על ידי צוות חוקרים ביקש לבדוק את השפעת הרטט על העצמות. במחלת עצמות כדוגמת פרכת, ישנו לא רק סיכון מוגבר לשבר (או שברים מרובים). בקרב תינוקות היורשים את הגן החולה יש אפשרות לתמותה מוקדמת. החולים סובלים מעיוותים בעצמות, גדילה לא תקינה, עקמימות בעמוד השדרה. בשל מחלות מסוג זה, הגוף עשוי להיות חלש, יש קשיים בניידות וסימפטומים נוספים. טיפול ברטט עשוי להוביל מהפך דרמטי באיכות החיים.

צוות החוקרים, שכלל מדענים מדרום אפריקה ומדרום אמריקה, אסף נתונים רבים. לדברי עורכי המחקר, יש ראיות לכך כי טיפול ברטט עשוי מאוד להועיל לחולים. חשוב לא פחות, מדובר בטיפול לא יקר וללא תופעות לוואי. עד כה, נמצא כי אחוז ניכר מהחולים יוכל לחוות שיפור ביכולת התנועה, גמישות וניידות. נמסר גם כי בחלק מהחולים השתפר מצב העצמות. הן נעשו יותר צפופות, ספיגת המינרלים השתפרה. גם שיפור באיזון נמצא, כך שהתמונה ברורה. גם אם לא ניתן לצפות לריפוי מלא, עבור החולים זוהי בשורה של ממש.

רטט במקום כוס חלב

מחלת אוסטיאופורוזיס אופיינית מאוד לנשים. במיוחד בקרב נשים לאחר גיל המעבר, הופכות העצמות לחלשות יותר. למרות שהתזונה בארץ עתירה בסידן ממוצרי חלב, שיעור החולות גבוה. לאורך החיים, העצמות שומרות על מסה תקינה בזכות בניה בלתי פוסקת. יש גם תהליך מקביל של פירוק ומתקיים איזון. לאחר גיל מעבר, העצמות מתחילות להתדלדל. מסת העצם יורדת אך אצל חלק מהאנשים התהליך הזה קורה ביתר עוצמה.
יש לא מעט ראיות לכך כי צריכת מוצרי חלב איננה מועילה. דווקא בארצות שבהן צריכת מוצרי החלב מועטה, שיעור החולים נמוך יותר. פעילות גופנית ידועה כמאטה את הירידה בצפיפות העצם. כעת, נמסר כי גם טיפול ברטט יכול להועיל מאוד. מסיבה שטרם הובררה עד הסוף, לרטט יכולת לחדש את העצם ולשפר את הצפיפות.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן