מבצעים מיוחדים
0 0.00

האם דיקור סיני יכול לסייע לחולי שבץ

ההחלמה של חולי שבץ עשויה להיות מלאה או חלקית. הכל בתאם לחומרת ההתקף ובהתאם למהירות קבלת הטיפול. מחקר חדש ניסה לגלות האם דיקור סיני יכול לסייע.

אקופונקטורה, רפואה אלטרנטיבית נפוצה

לא מעט מחקרים מצאו עדויות יפות לגבי התועלת שיש בטיפול האלטרנטיבי אקופונקטורה. הטיפול, המכונה לעיתים דיקור סיני, יעיל מאוד. משמש לחיזוק מערכת החיסון, טיפול בחולים כרוניים הסובלים מכאבים. טוב לטיפול בדלקות פרקים, מחלות כדוגמת פיברומיאלגיה, קשיי שינה ומצבים רבים נוספים. גם קופות החולים מכירות בערכו של הטיפול. ניתן במידת הצורך לפנות לקבלת טיפול זה גם דרך הקופות. אף בבתי חולים שונים מוצעים טיפולים בדיקור סיני. למשל עבור מטופלים המתמודדים עם מחלת הסרטן, כאלה שעוברים הקרנות וכימותרפיה. נמצא כי דיקור מסייע בהקלה של התסמינים השונים. מחקר חשוב בא לענות על השאלה, האם דיקור סיני יכול להועיל גם לאנשים אשר חוו שבץ.

אקופונקטורה
צילום: Depositphotos

“על פי הממצאים שנאספו ותוך ניתוח ההבדלים שבין המטופלים שלא טופלו עם דיקור סיני לבין אלו שכן, עלתה התמונה הבאה. באופן מובהק מבחינה סטטיסטית, דיקור נמצא יעיל להשגת שיפור”

 

ניסוי מבוקר מבחינה מדעית

המחקר שנועד לבדיקת השפעת הדיקור הסיני על חולי שבץ בוצע בשנחאי. נעשה בשיתוף בית חולים מקומי. לצורך המחקר נאספו כ-60 חולים שעברו שבץ בתקופה הסמוכה לתחילת הניסוי. החוקרים הקפידו לבחור חולים שהיו לא רק במצב קוגניטיבי סביר. נבחרו כאלה שיכלו לענות על שאלות ולספר את תחושותיהם בצורה ברורה. על מנת שהניסוי יהיה כשר ותקין מבחינה מדעית, חולקו הנבדקים לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה טיפול שגרתי ומקובל בחולי שבץ. קבוצה שניה קיבלה את אותו הטיפול בתוספת של דיקור סיני.

במהלך הניסוי ציינו החוקרים באופן מפורט באילו נקודות דיקור נעשה שימוש. כלומר, הדיקור שבוצע על פי מפות דיקור מפורטות לא היה אחיד. נעשתה התאמה לאופי ביטוי השבץ בקרב החולים. למשל, חולה שסבל ממצב של שיתוק חלקי בפנים קיבל טיפול שמתאים לפגיעת שיתוק שכזאת. חולה שסבל ממצב נפשי ירוד קיבל טיפול שנועד בין היתר לאזן ולשפר את מצב הרוח.

יש לציין כי החולים אובחנו בשיטות רפואיות מקובלות. למשל על ידי שאלונים מדעיים שביקשו תשובות סובייקטיביות (למשל רמות הכאב, מדדים לקביעת דיכאון קליני). נבדקו מדדים קליניים. נעשה שימוש בסריקות מוח של מכשירים כדוגמת MRI ו-CT. חולים שהיו בעלי היסטוריה רפואית קודמת ממין מסוים, לא השתתפו במחקר. למשל, אנשים שהיו בעבר חולי כליות, אנשים בעלי הפרעות באיזון הורמונלי. גם חולים שקיבלו בעבר טיפול אנטי דיכאוני, חולים שסבלו מזיהומים, כל אלה הוצאו אל מחוץ למחקר. המטרה – לנקות השפעות אפשרויות על התוצאות שיתקבלו בסופו של דבר. המחקר נערך בתקופה של חודש ימים וכל מטופל קיבל טיפול בדיקור כחצי שעה ביום.

תוצאות המחקר: במה הדיקור הועיל לחולים

על פי הממצאים שנאספו ותוך ניתוח ההבדלים שבין המטופלים שלא טופלו עם דיקור סיני לבין אלו שכן, עלתה התמונה הבאה. באופן מובהק מבחינה סטטיסטית, דיקור נמצא יעיל להשגת שיפור. זאת כאשר הוא ניתן בנוסף על הטיפולים המקובלים, תרופתיים ואחרים. חולים שקיבלו את הטיפול בדיקור סמוך יותר לזמן אירוע השבץ הגיבו טוב יותר וחזק יותר לטיפול, התקצר משך ההתאוששות והשיקום הנוירולוגי (עצבי) שלהם. בנוסף לכך, הדיקור סייע מאוד לשיפור היציבות הרגשית, כלומר תסמיני דיכאון בקרב המטופלים שלא קיבלו דיקור היו גבוהים במידה ניכרת. דיקור זירז מאוד את השיפור וההטבה הרגשית.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן