מבצעים מיוחדים
0 0.00

דלקות מפרקים? כך תוכלו ליהנות מהקלה משמעותית

מחלות מפרקים עשויות לפרוץ על רקע מגוון. הרקע יכול להיות דלקתי או רקע זיהומי, ישנן סיבות ניווניות ואחרות. המשותף לכל המחלות הללו הוא הסימפטומים. הן גורמות לכאבים קשים ולסבל רב. בדרך כלל, המצב מלווה בהגבלות בתנועה.

כאשר המחלה הפוגעת במפרק הינה דלקתית, מדובר בארטריטיס. המחלה עשויה להיות מלווה בשחיקת הסחוס. בעוד שתרופות אינן יכולות כיום לרפא דלקות או להעלים כאבים באופן מוחלט, בכל זאת יש פתרונות. מסתבר שישנם תוספים שיכולים להביא להקלה משמעותית. היתרון – לתוספים שנציג אין בדרך כלל תופעות לוואי. הם לא יוצרים תלות. הם מספקים הקלה משמעותית וכן יכולים להפחית את הכאב באופן ניכר.

כורכום, נוגד דלקות חזק

דלקות מפרקים גורמות לכאב, נוקשות והגבלה בתנועה. יש כאלה שסובלים מכאבי במפרקי הידיים. אצל אחרים, המוקד הינו בעיקר בברכיים. תרופה לריפוי למרבה הצער איננה קיימת והטיפול המקובל הוא סימפטומטי. כאשר ישנה התלקחות והסימפטומים מחמירים, ניתן להיעזר בתרופות נוגדות כאב. אפשרי שימוש בנוגדי דלקת. אך בעוד שלתרופות ידועות תופעות לוואי שונות, לתוספים יעילים יש השפעה חיובית בלבד. בראש הרשימה נמצא הכורכום. זהו תבלין מפורסם שכולל חומר בשם כורכומין. נמצא כי הכורכומין יעיל מאין כמוהו בטיפול בדלקות ושיכוך כאבים נלווים. בין היתר, השימוש בחומר זה, הזמין גם בטבליות, מפחית נפיחות ומשפר טווח תנועה. מחקרים שונים גילו כי לכורכום השפעה על האנזימים בגוף והוא משיג הקלה ארוכת טווח.

דלקת מפרקים
צילום: Depositphotos

“יש גם מיני מאכלים שיעזרו לחולים בדלקת פרקים לחוש הטבה. ירקות כדוגמת כרובית ושורש הסלרי טובים מאוד לטיהור הגוף והקלה. על פי ההערכות, גם דגנים מלאים יכולים להועיל, לפעילות ניקוי טבעית”

 

טבעי ויעיל כמו סטרואידים

במקרים קשים, הטיפול בדלקת פרקים נעשה על ידי מתן סטרואידים. לרוב, הטיפול הזה נעשה רק לאחר שנוגדי דלקת ללא סטרואידים לא סיפקו הקלה רצויה. על מנת לנסות ולהימנע מהחמרה של הכאב ולצורך שיפור טווח התנועה, יש עוד פתרונות. ניתן להשתמש בתוספים נוספים, טבעיים וטובים. למשל, ציפורני חתול. תוסף זה מיוצר מפרח בר ייחודי. צמח זה, הגדל גם בארצנו, משמש להכנת תמציות ריפוי טבעיות. תמציות אלה מכונות לעיתים בשם קלנדולה. הן ידועות בהיותן מחטאות, מסלקות דלקות וטובות גם לשטיפת הפה. מחקרים מגלים כי גם לצורך טיפול בדלקות מפרקים יש בקלנדולה תועלת רבה. יעילה בהפחתה ברמות הכאב ושיפור טווח תנועה.

מה לאכול כדי להרגיש טוב יותר

יש עוד תוספים או צמחי מרפא שיעילים לטיפול בדלקות מפרקים. למשל, חליטה מג’ינג’ר בריכוז גבוה נמצאה כיעילה מאוד. עבור חלק מהחולים, היעילות נמצאה לזהה לטיפול בסטרואידים. מחקר מצא ששימוש בג’ינג’ר מספר פעמים ביום הביא להקלה מהותית בתסמינים. גם אומגה 3, המצויה למשל בשמן דגים טובה מאוד. החומר, המחזק את מערכת העצבים, גם מסייע לגוף לייצר חומרים המפנים דלקות.

נוסף על כל זאת, יש גם מיני מאכלים שיעזרו לחולים בדלקת פרקים לחוש הטבה. ירקות כדוגמת כרובית ושורש הסלרי טובים מאוד לטיהור הגוף והקלה. על פי ההערכות, גם דגנים מלאים יכולים להועיל, לפעילות ניקוי טבעית. זרעי פשתן, שמן זית, אגוזים, גם הם מומלצים לאכילה. מה פחות כדאי? עגבניות וחצילים, למרות טעמם הטוב לא מומלצים. גם מאפים מקמח לבן וסוכרים פשוטים ושימורים עלולים להביא להחמרה בסימפטומים. נוגדי חמצון עשויים גם הם להיות בעלי אפקט חיובי ומחזק.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן