מבצעים מיוחדים
0 0.00

אוהבים להיות פעילים? סאונה טובה תועיל לכם מאוד

ישנן מדינות רבות בעולם שבהן בילוי בסאונה הוא חלק מהתרבות המקומית. לא רק בפינלנד, דנמרק או נורבגיה יודעים להוקיר את יתרונותיה של הסאונה. עוד ברומא העתיקה וכמובן שגם באימפריה העות’מנית ידעו להפיץ את התענוג הזה בכל רחבי העולם. אם חשבתם שסאונה זה לא בשבילכם, הגיע הזמן להבין כיצד סאונה טובה תועיל לכם מאוד. זה נכון בפרט אם אתם אנשים שאוהבים להיות פעילים.

סאונה טובה ללב שלכם

אם היה לכם נדמה כי הסאונה נכנסה למיטב חדרי הכושר בארץ רק כדי שהם ייראו יותר יוקרתיים נסביר לכם את הסיבה האמיתית. סאונה, ממש כמו פעילות גופנית במינון הנכון, מעניקה לא מעט תועלות, לגוף וגם לנפש. אם פעם חשבו שסאונה לא טובה לחולי הלב, מגיע מחקר חדש ומגלה כי למעשה ההפך הוא הנכון. שימוש בסאונה, בהתייעצות עם הרופא כמובן, דווקא עשוי להקטין את הסיכוי להתקפי לב ומחלות לב. נדגיש כי מי שלא התנסה קודם לכן צריך להסתגל לסאונה בהדרגה. מספר דקות בפעם הראשונה ולאט לאט אפשר לשהות גם יותר בחדר ובו האדים החמים. בגדול, לא מומלץ להישאר בסאונה למעלה מעשרים דקות וחשוב להקפיד לשתות משום שהחום העז מיבש את הגוף.

סאונה
צילום: Depositphotos

“סאונה גם עוזרת לאנשים הסובלים מנדודי שינה או מאיכות שינה ירודה. עם ההתפוגגות של החום והירידה בקצב הלב, מרגישים יותר נינוחים ויותר ישנוניים והשינה הטובה מגיעה עד מהרה”

 

סאונה מנקה את הגוף מרעלים

הגוף שלנו סופח רעלים מכל מיני מקורות, מהאוויר, מהתזונה. למעשה, אפילו במהלך פעילות גופנית נוצרים בגופנו רדיקלים חופשיים. אמנם יש מינרלים ותוספי תזונה שנחשבים לטובים לניקוי הגוף אבל הפעם אנו בעניין הסאונה ויתרונותיה. מסתבר כי הסאונה שגורמת להפרשת זיעה מוגברת מעודדת גם הפרשה החוצה של רעלים (טוקסינים). זאת, במקביל להמרצת מחזור הדם, תוצאה נוספת של הטמפרטורה הגבוהה שבסאונה (שיכולה להגיע גם ל-60 ואפילו 100 מעלות צלסיום). ניקוי הגוף והדם – טוב גם בשבילכם.

הרגעת הגוף ושחרור השרירים

אם אתם פעילים מאוד, אתם עשויים להרגיש כיצד השרירים נתפסים והגוף נעשה לחוץ. לאחר יום עבודה מפרץ או לאחר אימון מאומץ בחדר הכושר, הגוף מגיב בהתכווצות. לסאונה יש השפעה מאוד מרגיעה וטובה על השרירים. החום משחרר את השרירים וגם מעודד את הזרמת הדם לשרירים, משפר את תחלופת החמצן ואף מקל על תהליכים דלקתיים. בכל גיל, לאחר יום קשה בעבודה או אימון מרוכז בחדר הכושר, סאונה תעשה לכם טוב.

החום שמשחרר את הסטרס וטוב לשינה

קצב הלב שעולה בזמן שאתם שוהים בסאונה מחזק את הלב ומועיל לבריאות כלי הדם. בנוסף, יש בכך כדי להועיל גם מבחינה נפשית ורגשית. אם אתם מרגישים שאתם סובלים מסטרס, אם החיים שלכם מלחיצים ויש לכם אלף ואחת טרדות על הראש, תראו מה סאונה תעשה למענכם. קודם כל, סאונה מעודדת ירידה בכמות ההורמונים שגורמים ללחץ. זה לא דבר מודע או נשלט. כשהאדרנלין יורד מרגישים יותר רגועים ונינוחים. כמו כן, הסאונה גם עוזרת לאנשים הסובלים מנדודי שינה או מאיכות שינה ירודה. עם ההתפוגגות של החום והירידה בקצב הלב, מרגישים יותר נינוחים ויותר ישנוניים והשינה הטובה מגיעה עד מהרה. במיוחד לאנשים פעילים, שמרגישים את הלחץ לאורך היום, יש בכך תועלת מרובה והכל בלי שום תרופות ובלי שום מאמץ.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן