מבצעים מיוחדים
0 0.00

מתאמנים? כך תוכלו להתאושש מהר יותר לאחר אימון גופני מפרך

אם אתם נוהגים להתאמן בקביעות, אתם בוודאי מודעים לחשיבות של אימונים נכונים על גופכם. אתם גם בוודאי מכירים את ההשפעה של אימון עוצמתי על השרירים. חוקרים מציינים כי ישנם תוספים שיכולים לסייע לגוף להתאושש טוב ומהר יותר לאחר אימון מפרך.

הבשורה מגיעה אלינו היישר מן הטבע, בזכות אצות יוצאות מן הכלל שמכונות chlorella. התועלת הבריאותית שניתן להשיג מן האצות הללו הביאה לכך שהן גדלות כיום במיוחד למטרה מסחרית. תוסף מזון על בסיס האצה זוכה לפופולריות גוברת והוא מופק מאצה שגדלה לשם כך בבריכות מלאכותיות.

אצה חד תאית מלאה במינרלים

האצה הירוקה chlorella הינה צמח חד תאי יוצא מן הכלל. זהו אחד הצמחים בעלי יעילות הפוטוסינתזה המרשימה ביותר וזה לא הכל. הוא גם מכיל עושר רב של מינרלים. לצמח זה, שתשומת הלב אליו הגיע בתחילה בתור פתרון אפשרי לבעיית הרעב בעולם, יש הרבה משמעות. הוא גדל מהר וכאשר החומר עצמו מיובש יש בו תכולה מרשימה של חומרים מזינים. קרוב ל-50 אחוזי חלבון וגם כ-15 אחוזים של סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים.

באופן טבעי, את האצה אנו לא יכולים לעכל בצורה טובה. בשל מעטפת חיצונית חזקה התגלה כי יש צורך בעיבוד על מנת להפוך זאת לתוסף יעיל. מקובל לעבד את החומר הירקרק, לכתוש אותו או להכין מנו תמצית. בין היתר, כתוסף האצה מספקת לנו שלל דברים טובים. למשל ברזל, אבץ ומגנזיום. וגם שלל וויטמינים, למשל A וגם וויטמינים ממשפחת B.

אצה חד תאית
צילום: Depositphotos

טוב לספורטאים ומתאמנים

בין התכונות הטובות המיוחסות לאצה ניתן למצוא למשל יכולת בניקוי רעלים. נמצא כי חומרים מסוימים שבאצה הופכים אותה למעין מסננת ביולוגית מפתיעה. הוא יודעת לאגור חומרים כימיים ומתכות כבדות אשר ידועים כמזיקים לגופנו. היא תומכת בפעילות של הכבד, אשר כידוע אחראי לסילוק רעלים שונים מהגוף. בנוסף, מייחסים לאצה גם יכולת לחזק גם את מערכת החיסון וריפוי דלקות. אך גולת הכותרת של מחקר חדש שפורסם נוגעת להתאוששות מאימון גופני. החוקרים, כך נמסר, מייחסים גם את העובדה הזאת לאצה המועילה.

על פי החוקרים, ספורטאים ואנשים שמתאמנים אימונים גופניים אינטנסיביים יפיקו תועלת רבה גם מכמות קטנה של האצה. כמות של 6 גרם ליום מאפשרת התאוששות מהירה מהשפעותיו של אימון בעצימות גבוהה. בנוסף, אומרים החוקרים, משפר התוסף את כמות החומר המעיד על פעילות המערכת החיסונית. נמצא כי פעילות אינטנסיבית וממושכת עלולה להחליש את מערכת החיסון ואילו האצה מטפלת גם בכך.

הגילוי והמסקנות של החוקרים

Immunoglobulin A מהווה מרכיב חשוב ביעילות תפקוד המערכת החיסונית. Immunoglobulin A, אשר החוקרים מציינים גם כ- IgAהוא חומר המופרש בזמן מנוחה. הוא חשוב למערכת החיסון וגם עוזר ליכולתנו להתרכז. במחקר שנוהל על ידי חוקרים מאנגליה ניתן תוסף מן האצה לכ-25 משתתפי המחקר. הנחקרים ביצעו במשך שבועיים אימונים גופניים בקצב מוגבר. במשך זמן זה נבדקו מדדים שונים גם בקרב קבוצת ביקורת. התוצאות הראו בגופם של המתאמנים שקיבלו תוסף מתמצית כלורלה עלה ריכוז הסמן ברוק שמעיד על IgA. דבר זה, כך צוין במחקר, לא התרחש בקרב קבוצת הביקורת.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן