מבצעים מיוחדים
0 0.00

מצוברחים או מדוכאים? קטורת עתיקה יכולה לעזור

אם מעת לעת אתם סובלים ממצב רוח רע, אין לכם סיבה להרגיש רע בגלל זה. כל אחד לפעמים קצת מדוכדך או מצוברח. אבל אם מצב הרוח הרע הולך ומתמשך, זו לא בושה לחפש עזרה. ואנו לא מדברים דווקא על טיפול פסיכולוגי ארוך או תרופות פסיכו אקטיביות.

חוקרים מישראל ומהעולם מספרים כי ידוע על קטורת שהייתה בשימוש כבר בעת העתיקה. הקטורת מופקת מעץ הלבונה. עשויה לשכך רגשות שליליים, מצבי רוח ואפילו דיכאון קליני.

השפעת הלבונה מוכרת מזה אלפי שנים

כמה חוקרים ממדינות שונות יזמו מחקר אודות השפעת הלבונה (Frankincense). כיצד משפיעה על אזורים מסוימים במוח. ידוע, כי אזורים מסוימים במוח אחראים או לפחות תורמים לחוויות לא נעימות, דיכאונות, ירידה במצבי רוח וחרדות. ניתן להשפיע על האזורים הללו באמצעות תרופות פסיכיאטריות. אך יש להן על פי רוב השפעות לוואי מאוד חזקות. הן גם יוצרות התמכרות ועם הזמן השפעת התרופות הולכת ויורדת. נטען, כי שרף הלבונה, יכול להוות תחליף ראוי לתרופות פסיכיאטריות שונות. למשל שרף הלבונה שימש כקטורת בבית המקדש שבארץ ישראל הקדומה. הוא ידוע בתרבויות שונות כבעל סגולות מאוד מיוחדות. במקומות שונים היה בשימוש דתי או טיפולי. ושימש בין השאר להשריית מצבי רוח נלהבים וחיוביים.

אישה מצוברחת בים
צילום: Depositphotos

“הסגולות הטובות שמיחסים ללבונה ולקטורת הן רבות. טיהור וסילוק ריחות לא נעימים, שיפור תהליכי העיכול, טיפול בדלקות מפרקים וכאבים בעצמות”

 

פעם – אמונה, כיום – מדע

זה טוב ויפה שפעם האמינו כי הלבונה יכולה לשפר את מצב הרוח, לפעמים להביא לאקסטזה רגשית, בתנאים מסוימים. אך זה עניין אחר להוכיח זאת באופן רציונלי מדעי. מדענים בעולם, מהם גם חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הרימו את הכפפה. בוצעו עד כה כמה מחקרים על לבונה ולהן חלק מהממצאים.

החוקרים מדווחים כי התמקדו באזורים במוח. אזורים שידועים כיום כבעלי השפעה על מצבי רוח ודיכאון. נמצאו חלבונים טבעיים אשר יכולים לפעול על אזורי מוח ולהביא לשיפור. אותם חלבונים, מקושרים גם עם לבונה. כך ניתן להחליף את הפעולה של התרופות הפסיכיאטריות אך ללא תופעות לוואי. נעשה אפילו מחקר על עכברים, אשר בדק את ההשפעה של חשיפה ללבונה והתוצאות היו בהחלט חיוביות. בין היתר, הלבונה יוצרת תחושת רוגע ושלווה. היא הצליחה להסיט הצידה רגשות שליליים ומחסומים רגשיים. טובה גם ליצירת שיפור במצבי רוח במצבי דכדוך או עצבנות קלים. כלומר, לא רק חרדות או דיכאונות קליניים. כדאי לציין כי גם הרופא ואיש ההלכה היהודי הדגול, הרמב”ם, ידע זאת. הוא סבר כי הלבונה טובה לטיפול במלנכוליה. כיום המדע מסביר שהוא, ככל הנראה, אכן צדק.

מה עוד חשוב לדעת על לבונה

הלבונה הינה שרף המופרש מעץ בעל אותו שם. זהו עץ בושם אשר צבע השרף שלו לבן. ככל הנראה, זהו גם מקור השם לבונה (מלשון לבן). את הפקת שרף הלבונה יש לבצע בזהירות, על מנת לא לפגוע בעץ. יוצרים חתכים בקליפה ואת השרף שמטפטף – אוספים. מרבית שרף הלבונה המשווק כיום מגיע מאזורים כגון אפריקה והודו. יבול משמעותי מגיע בין היתר מתימן וחצי האי ערב.
הסגולות הטובות שמיחסים ללבונה ולקטורת הן רבות. טיהור וסילוק ריחות לא נעימים, שיפור תהליכי העיכול, טיפול בדלקות מפרקים וכאבים בעצמות. הניחוח טוב גם לזירוז ריפוי פצעים, משפר את פעילות המעיים, טוב לזיכרון, לסילוק נגעים בעור וטוב אף לחיזוק הזיכרון.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן