מבצעים מיוחדים
0 0.00

יש טיפול בחרדות – זול, יעיל ובלי תרופות

אם קרה לכם שקמתם בבוקר עייפים ומתוחים, אתם לא לבד. אחוז גדול מאוד מקרב הציבור סובל מנדודי שינה. רבים סובלים מחרדות או מתח נפשי. לפעמים הבעיה הינה משולבת, גם זה וגם זה.

בעוד ששימוש בתרופות הינו אפשרי לטווח קצר, יש בו בעיה מובנית. לאורך זמן, התרופות המרגיעות או המיישנות גורמות להתמכרות. בנוסף, הן מלוות בתופעות לוואי שרצוי להימנע מהן. מתברר שיש טיפול יעיל בהישג יד. הוא לא מצריך תרופות מרשם (וגם לא תרופות ללא מרשם). הוא לא מצריך טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, אך הוא בהחלט יעיל להפליא. למעשה יש שני טיפולים טבעיים שנמצאו כיעילים. אפשרות אחת הינה שימוש בכלי שנקרא דמיון מודרך. אפשרות אחרת הינה עיסוי, כלומר טיפול במגע.

זה מדעי, עיסוי מועיל לא רק לגוף

כל מי שפנה בעבר לקבלת עיסוי יוכל להעיד. לעוסקים בספורט או לסובלים מכאב במפרקים, בגב, בשרירים, העיסוי מאוד מקל. עיסוי מגמיש את השרירים. הוא מקל על כאבים שונים. יש ביכולתו להמריץ את הדם. אך לאחרונה הוחלט לבדוק במחקר מדעי דבר נוסף. האם הרגשת השחרור שמלווה לאחר העיסוי באמת מהותית. האם יש בכך משהו שהוא מעבר להרגשה נעימה, לזמן קצר? חוקרים מספרים כי התגלה שלעיסוי, מסאז’ שניתן על ידי מעסים מקצועיים, יש בהחלט השפעה רגשית בלתי מבוטלת. עוד מבקש המחקר להוסיף כי גם לדמיון המודרך השפעה מבורכת. זה נמצא יעיל בקרב כמה קבוצות אוכלוסייה. ראשית, עבור אנשים הסובלים מדאגנות או חרדות. שנית, עבור אנשים הסובלים מכאבים כרוניים. שלישית, עבור אנשים הסובלים מנדודי שינה מתמשכים.

טיפול בחרדות
צילום: Depositphotos

“לכל סוגי טיפולי המגע, לרבות שיאצו יש השפעה מבורכת. בפרט, זהו טיפול שיכול להשלים ולהעצים צורות התערבות נוספות. טיפול בשיחות, שימוש זמני בתרופות, פסיכותרפיה וכיוצא באלה, שילוב עם מגע מוסיף נדבך חשוב”

 

מה נבדק בניסוי

במרכז רפואי אמריקאי, נבדקה השפעה על קרוב ל-300 מטופלים. מחצית מהם קיבלו עיסוי שבועי, כרבע שעה ביום. מחצית קיבלו טיפול בדמיון מודרך, באמצעות הקלטות. ההשפעה נבדקה בעזרת שאלונים. המטופלים ציינו במספרים רמות כאב וכן את איכות השינה, לפני ואחרי. נמצא כי ההתערבות סייעה והקלה על הסימפטומים בצורה ניכרת.

דמיון ומסאז’ בשילוב מנצח

רובינו יודעים היטב מהו עיסוי. אין כמעט אדם בוגר שלא קיבל או לפחות שמע על סוג זה של טיפול. בקאנטרי קלאב, בחופשה מפנקת, בספא, כבילוי זוגי, עיסויים נפוצים מאוד בארץ. ניתן להזמין אותם באופן פרטי, הם ניתנים גם בקופות החולים (תחת שירותי רפואה משלימה). עיסויים זמינים בתוספת שמנים, ארומתרפיה, אבנים חמות. יש גם גרסאות מיוחדות לספורטאים. על פי ההערכות, לכל סוגי טיפולי המגע, לרבות שיאצו יש השפעה מבורכת. בפרט, זהו טיפול שיכול להשלים ולהעצים צורות התערבות נוספות. טיפול בשיחות, שימוש זמני בתרופות, פסיכותרפיה וכיוצא באלה, שילוב עם מגע מוסיף נדבך חשוב.

גם דמיון מודרך יכול להועיל לצד סוגי טיפול נוספים או בפני עצמו. לגבי דמיון מודרך, ראוי להסביר בכמה מילים במה מדובר. במקרה זה, המטפל המיומן מסייע למתרגל (המטופל) להפעיל את הדמיון. נעזרים במילים, בצלילים, במוזיקה מרגיעה, על מנת להשיט את המטופל אל מחוזות הדמיון. על פי הממצאים, המטופל נכנס די בקלות למצב הדומה למדיטציה. גם ללא צורך בתרגול ממושך, המטופלים נכנסים למצב רוח רגוע ומפוקס. ניתן להיעזר גם בהקלטות כדי להגיע לתוצאה דומה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן